Proměnné časování, VVT opět odešlo?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#1 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Nevíte prosím zda-li je opět kaput řemenice proměnného časování. Projevuje se to přesně jako na tomto videu: Tuto řemenici jsem měnil před 20 000km s rozvodama. Do teď byl klid. Při zvýšení otáček drnčení přestane. Proč by znovu odešla?
#2 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Jaký používáš olej?bluu píše:Nevíte prosím zda-li je opět kaput řemenice proměnného časování. Projevuje se to přesně jako na tomto videu: Tuto řemenici jsem měnil před 20 000km s rozvodama. Do teď byl klid. Při zvýšení otáček drnčení přestane. Proč by znovu odešla?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#3 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Liju Shell 10W40 další označení nevím. Beru ho na doporučení z místního servisu. +
#4 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
No pak se nediv.Když uděláš proplach motoru s vyčištěním pomocí BG109 tak pokud motor ještě není po smrti a použiješ Mobil 1 5W50 nikdy už VVT měnit nebudeš.bluu píše:Liju Shell 10W40 další označení nevím. Beru ho na doporučení z místního servisu. +
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#5 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Díky vyzkouším to. Kde se to dá koupit ideálně i s olejem ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#6 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Tak uz vim oznaceni presne: Shell Helix 10w40 HX7. Je to problem?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#7 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Psal jsem, že řemenici VVT mám novou. Nedalo mi to. Našel jsem starou a rozkuchal ji. Jsou na ní zajímavý šrouby-něco mezi 7-8 se zaoblenou hlavou. Takovej klíč jsem neměl, takže jsem to zkusil rozpůlit flexou. Flexou to taky moc nešlo, je tam dost hliníku a tvrdý oceli. Nakonec jsem šrouby povolil tak, že jsem ne ně naklepl 7 ořech. Veškerý balast na fotkách jsou piliny od flexy, kolo bylo jinak čisťounký. A teď ty fotky, třeba to někdo ocení a nebude si muset ničit 7 ořech.
- Přílohy
-
- 20150418_183504.jpg (75.5 KiB) Zobrazeno 7771 x
-
- 20150418_184604.jpg (68.02 KiB) Zobrazeno 7771 x
-
- 20150418_184612.jpg (68.18 KiB) Zobrazeno 7771 x
Naposledy upravil(a) bluu dne 18 dub 2015 23:32, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#8 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Pokračování
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#9 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Poznatky:
1) Střed kola je nasazen na vačce a utažen šroubem.
2) Tlakový olej je přiváděn přes ventil na ventilovém víku do středu kola malými kanálky.
3) Olej se dostane mezi přepážky.
4) Přpážky jsou dost přesné a nejspíš i těsné.
5) Dojde k pootočení středu (vačky) vůči vnějšímu ozubenému kolu (řemenu).
6) Pokud tlak zmizí střed se srovná do původní polohy silou od vačky.
7) Na co je "pístek" červeně zakroužkovaný. Jde rukou vytáhnout. Je opřený o vnítřní kolo viz. šipka a malá dírka je jeho kánálek? Tohle jsem zatím nepochopil.
Pokud se někde pletu prosím opravte mě někdo.
Problém proč kolo odejde může být pouze v tom, že se zasviní vnitřek. Tedy dostane se cokoliv meze stěny přepážek. Potom s kolem už nejde hnout. Možná by stačilo trochu zabrat a rozhýbat ho?
Půjde to i s nasazenejma rozvodama?
Každopádně výplach pomocí BG109 by problém mohlo vyřešit. Zatím jsem nezkusil, pouze jsem přešel na Mobil 1 5W50. Něco ujedu a vypláchnu motor.
1) Střed kola je nasazen na vačce a utažen šroubem.
2) Tlakový olej je přiváděn přes ventil na ventilovém víku do středu kola malými kanálky.
3) Olej se dostane mezi přepážky.
4) Přpážky jsou dost přesné a nejspíš i těsné.
5) Dojde k pootočení středu (vačky) vůči vnějšímu ozubenému kolu (řemenu).
6) Pokud tlak zmizí střed se srovná do původní polohy silou od vačky.
7) Na co je "pístek" červeně zakroužkovaný. Jde rukou vytáhnout. Je opřený o vnítřní kolo viz. šipka a malá dírka je jeho kánálek? Tohle jsem zatím nepochopil.
Pokud se někde pletu prosím opravte mě někdo.
Problém proč kolo odejde může být pouze v tom, že se zasviní vnitřek. Tedy dostane se cokoliv meze stěny přepážek. Potom s kolem už nejde hnout. Možná by stačilo trochu zabrat a rozhýbat ho?
Půjde to i s nasazenejma rozvodama?
Každopádně výplach pomocí BG109 by problém mohlo vyřešit. Zatím jsem nezkusil, pouze jsem přešel na Mobil 1 5W50. Něco ujedu a vypláchnu motor.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4930
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#10 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Díky za pěkný fotky na kterých je pěkně vidět, jak to funguje
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#11 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Co teda zpusobuje ten randal? Dela to ten solenoid, jak se snazi hnout s kolem ale nejde mu to?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#12 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
bod 7) už jsem asi pochopil k čemu je ten pístek, jedná se o zamykání. Po roztočení motoru odstředivá síla přepere pružinku, pístek povyjede a kolo se muže hýbat. Proč je kolo potřeba zamykat?
#13 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Že by kvůli tomu,že pokud není tlak oleje,tak by se kolo hýbalo?bluu píše:bod 7) už jsem asi pochopil k čemu je ten pístek, jedná se o zamykání. Po roztočení motoru odstředivá síla přepere pružinku, pístek povyjede a kolo se muže hýbat. Proč je kolo potřeba zamykat?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#14 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Aháá, takže tlak oleje odemyká kolo a né odstředivá síla. Díky Pokud budu mít kolo sundaný nemám šanci s ním zahýbat a vyzkoušet funkčnost případně ho rozhýbat
Kde se udělá karbonová usazeninka která brání v pohybu? V nějakým kanálku nebo na třecí ploše? Odpovim si sám, stačí aby se udělala kdekoliv a je po kole
Oprava a vyčištění kola by nebyl problém, ale asi by byl problém s těsností... a proto lijte Mobil1 5W50, jak doporučuje martinopel.
Kde se udělá karbonová usazeninka která brání v pohybu? V nějakým kanálku nebo na třecí ploše? Odpovim si sám, stačí aby se udělala kdekoliv a je po kole
Oprava a vyčištění kola by nebyl problém, ale asi by byl problém s těsností... a proto lijte Mobil1 5W50, jak doporučuje martinopel.
#15 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Nikoliv kolo odemkne odstředivá sílá když se motor roztočí,tím je tam tlak oleje,kterým se dále kolo reguluje.bluu píše:Aháá, takže tlak oleje odemyká kolo a né odstředivá síla.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#16 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Díky za vysvětlení.
Ještě ze zeptám: na výplach motoru můžu použít toto?: http://eshop.zp-automatic.cz/katalog/prisady-do-motoru/profesionalni-vyplach-motoru-pn-109e/5/
Ještě ze zeptám: na výplach motoru můžu použít toto?: http://eshop.zp-automatic.cz/katalog/prisady-do-motoru/profesionalni-vyplach-motoru-pn-109e/5/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#17 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Vytáhnu kostlivce...
Nezkoušel někdo doma tu VVT řemenici rozebrat a vyčistit? Tam se přece nemá co posrat, aby se muselo dávat 6000 za novou... Co se jí stane jinýho, než že se zanesou karbonem kanálky a pak není tlak v těch komorách?
Nezkoušel někdo doma tu VVT řemenici rozebrat a vyčistit? Tam se přece nemá co posrat, aby se muselo dávat 6000 za novou... Co se jí stane jinýho, než že se zanesou karbonem kanálky a pak není tlak v těch komorách?
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#18 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Taky moc nechápu co na ní odejde, nepřišla mi zaneseně. Po rozebrání a odaretování chodila pěkně. Výplach pomocí BG taky nepomohl. Po výplachu liju Mobil1 5W50. Zatím jezdím s odpojeným konektorem. Čekám na rozvody.
#19 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
A funguje solenoid?Rozvody jsou seřízeny dobře?bluu píše:Taky moc nechápu co na ní odejde, nepřišla mi zaneseně. Po rozebrání a odaretování chodila pěkně. Výplach pomocí BG taky nepomohl. Po výplachu liju Mobil1 5W50. Zatím jezdím s odpojeným konektorem. Čekám na rozvody.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#20 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
jak pise martin, kanaly v selenoidu mohou byt taky ucpane... proto nove tesneni ma v sobe zabudované sitko. Ve vide se muzes pekne kouknout jake jsou korekce a zasahy selenoidu, a jak sedi zakladni nastaveni rozvodu
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 18
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Slavičín (Slawex city), okres Zlín
- Vůz: V40 1.6 80kW 2002
#21 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Prihodim k tomu, co se muze s remenici nebo variatorem stat - nedavno jsem to resil na sve v40. Servisman mi ukazoval jak stary (zrejme puvodni) variator vypadal. Od lopatek byly vychodeny skoro milimetrove drazky po vnitrnim obvodu kola. To znamena, ze pokud se kolo melo pootocit, lopatky se seknuly v drazce, neposunuly se az do spravne polohy a zrejme doslo ke spatnemu nacasovani, obcas to zarachtalo, asi kdyz se to cele pokouselo pootocit. Nerikam, ze je to tvuj problem, jen chci rict, ze prave drazky, ve kterych se lopatky zasekavaly, byly zpusobeny trenim lopatek o povrch vnitrniko obvodu a soucasnym zakarbonovanim. Proc se to cele zakarbonovalo a zpusobilo toto opotrebeni a naslednou spatnou funkci VVT? Zrejme nepravidelna vymena oleje, nevyplachovani olejove soustavy a mozna i nevhodnym olejem. Tot k tve otazce, co by se s tim vlastne mohlo stat. Kazdopadne po ujeti 20tis kilometru s novym variatorem je malo pravdepodobne, ze by doslo k zasadnimu opotrebeni - zniceni vlivem naliti jineho oleje nez Mobil1...
_________________
V40 1.6 80kW 2002
P924 2.0 92kW 1982
V40 1.6 80kW 2002
P924 2.0 92kW 1982
#22 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
výroba vvt. Maximální bezprasne prostředí a max čistota uzavrene pracoviště. Spec oblečení a boty zůstávají na pracovišti.jde to do hodně značek. Jakákoliv nečistota pricpe kanálek nebo lopatky, které jsou zmagnetovane a obrobené na toleranci v řadu tisíciny a už to nefunguje.
Na v40 jsem měl též hlučné vvt. Dle Martina jsem dal olej co propaguje a časem se to zklidnilo. Usazenej karbon
po castrolu zmizel. Do té doby lili v autorizaku v reichu castrol. Nyní 8let v klidu.
Na v40 jsem měl též hlučné vvt. Dle Martina jsem dal olej co propaguje a časem se to zklidnilo. Usazenej karbon
po castrolu zmizel. Do té doby lili v autorizaku v reichu castrol. Nyní 8let v klidu.
Naposledy upravil(a) zetor25K dne 14 lis 2018 20:34, celkem upraveno 2 x.
_________________
4184S2 01´
4184S2 01´
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 495
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Vůz: V40 B4184S2 černá metalíza? v70 B 5244 S
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
#23 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Ahoj.
Taky mi odešlo VVT
Jaké a kde sehnat?
Díky
Taky mi odešlo VVT
Jaké a kde sehnat?
Díky
_________________
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
Teď v70 2.5t 154kw automat 5q,4x4 rok 2004 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/v70-2-5t-154kw-automat-5q-4x4
bylo V40 1.8 90kw B4184S2, cerna metaliza, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v40, bylo
V70 2.4 125kw B 5244 S, modrá, rok 2001 https://www.rajce.idnes.cz/punkexploited/album/volvo-v70
První auťák Pontiac LeMans 1.6 potom Vectra A 1.6 pak Felicia rok 2000 1.3 a teď VOLVO!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#24 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Nevim jestli je to ještě aktuální, ale teď jsem to kolo taky měnil a kupoval jsem ho tady: http://www.imdily.cz/ozubene-kolo-vackovy-hridel-febi-fb43783
Febi naštěstí nebylo a dodali náhradu origo...
Moje jsem kuchnul a brzo sem dodám nějaký postřehy...
Taky jsem dal 5W50, dle doporučení fóra, tak jsem zvědav V tom autě bylo dost hnoje. Radši jsem i sundal vanu a vyčistil ji. Jezdil jsem pár měsíců Texaco a ten motor to hodně vyčistilo, ale furt to neni dobrý Kolo už necvaká, ale jsou slyšet jiný zvuky, který dřív nebyly slyšet přes cvakání kola
Febi naštěstí nebylo a dodali náhradu origo...
Moje jsem kuchnul a brzo sem dodám nějaký postřehy...
Taky jsem dal 5W50, dle doporučení fóra, tak jsem zvědav V tom autě bylo dost hnoje. Radši jsem i sundal vanu a vyčistil ji. Jezdil jsem pár měsíců Texaco a ten motor to hodně vyčistilo, ale furt to neni dobrý Kolo už necvaká, ale jsou slyšet jiný zvuky, který dřív nebyly slyšet přes cvakání kola
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#25 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Tak po měsíci zatim dobrý s novym kolem a 5W50 od Mobilu. Chod motoru je někde jinde než na původní 5w40 od Texaca Spotřeba oleje taky klesla a po startu motor nerachotí. Horší to je s tím, že za tepla je slyšet nehezkej rachot z převodovky, kterej byl toho času zahlušenej rachotícím kolem na rozvodech
Jak jsem výše psal dotaz, co se na kole může posrat, tak kromě styčných ploch se značně vymele uložení lamel a ty se pak hrozně kolíbaj, netěsněj a rachotěj
Jak jsem výše psal dotaz, co se na kole může posrat, tak kromě styčných ploch se značně vymele uložení lamel a ty se pak hrozně kolíbaj, netěsněj a rachotěj
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 793 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky
-
- 2 Odpovědi
- 420 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Shaebaumers
-
- 1 Odpovědi
- 727 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 4 Odpovědi
- 1083 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matýsek
-
- 6 Odpovědi
- 695 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej