V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Hned po startu vyletí otáčky na 3000 a následně volnoběh houpe v rozmezí 1000-2500ot.
Diagnostika píše jedinou chybu EFI-254 (Engine control relay), tedy tipuju fail někde v elektrice, nesetkal se s tím někdo?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Zatím to vypadá na nějaký zkrat, po odpoledni s multimetrem jsem se dostal k palivové pumpě?

Ještě dle diag jednotka zůstává stále v open-loop režimu a tedy vůbec nereaguje na lambdu. Po odpojení volnoběžného ventilu drží po zahřátí cca 500ot.
chyba.jpg
chyba.jpg (49.41 KiB) Zobrazeno 1393 x
chyba1.jpg
chyba1.jpg (42.3 KiB) Zobrazeno 1352 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Žádný nápad? :(
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#4 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj
Lambda ukazuje stálejch 5V? Měla by oscilovat měnit napětí .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Jop, ale myslím že to bude spíš důsledek než příčina. Zajímavé je, že pokud jí odpojím tak jednotka nehodí chybu, stejně tak třeba u volnoběžnýho ventilu.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od Petr.Chrpa »

peter cz píše:Jop, ale myslím že to bude spíš důsledek než příčina. Zajímavé je, že pokud jí odpojím tak jednotka nehodí chybu, stejně tak třeba u volnoběžnýho ventilu.
Zkus ji schválně fyzicky změřit multimetrem schválně co bude ukazovat měřák.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#7 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Trochu jsem pohledal snad ti to k něčemu bude při zadání té chyby mi vyskočilo toto:
Mělo by to být Relé K46
DSCN1716.JPG
DSCN1717.JPG
DSCN1718.JPG
Umístnění by snad mělo být zde ,ale nejsem už na 40ky moc znalej jen co jsem se snažil pohledat:
relay engine control Volvo S40.jpg
relay engine control Volvo S40.jpg (8.61 KiB) Zobrazeno 1296 x
Info o umístnění zde jen z té fotky stránky už nefungují:

https://www.google.cz/search?rlz=1C1AOHY_csCZ722CZ725&tbm=isch&sa=1&ei=mKHAW76eF4vbwALPrJ2YBg&q=volvo+v40+1998+locations+relay&oq=volvo+v40+1998+locations+relay&gs_l=img.3...151225.152370.0.153111.5.5.0.0.0.0.77.334.5.5.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.106Fov3AtqI#imgdii=V587IJ7etVxGPM:&imgrc=qsxAaKkuYrEgOM:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Díky, relé si trefil správně :) to jsem zkoušel i přehazovat za stejný vedlejší (jen hloupý spínací), ale tím to nebude, od něj jsem právě měřil ten zkrat na zem viz fault tracing z vidy... Každopádně jsem ještě změřil lambdu a je uplně mrtvá (opět dala asi jen 50tkm), po bližším ohledání jsem našel ukouslej kabel vyhřívání hned za ní. Tak vyměníme a uvidí se...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Lambda vyměněna, ale změna žádná :(
stále měřím zkrat na kostru kde bych neměl (třeba na signál pinu z lambdy)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#10 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jediný co mně napadá mám tady :
Volvo-Mätbox-9813190.jpg
Volvo-Mätbox-9813190.jpg (106.7 KiB) Zobrazeno 1084 x
Je to na měření hodnot při běžícím motoru z ECU jednotky vyndá se jednotka místo ní se napojí redukce a zase se jednotka připojí do redukce a tady měříš ,ale já mám redukci jen na 850,S,V,70 do 1998 ,jednotka u turba s,v,40 je asi jiná a redukci na to nemám kdyby se sehnala tak bych ti to půjčil a můžeš zjistit jestli je to na trase nebo v ECU.
Jinak mně nic nenapadá jak , jedině doma vyrobit vzít starou jednotku vykošerovat celou tu sestavu pinů proletovat to se zásuvkou vzatou zase z vraku udělat si vývody mimo a připojit ECU a hledat a měřit do zblbnutí. :%)

EDIT:Ještě vyndat jednotku a měřit procinknout vedení dle Pinů.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Mára
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Vůz: V40 T4 1.9 147kw

#11 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od Mára »

Zdravíčko, řeším úplně stejný problém. Zkrat měřím už na relé motoru. Na pojistce před relé ještě zkrat není. Nevím si už rady. Podařilo se problém výše vyřešit? Našla se závada? :) moc díky za odpověď

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#12 V40 T4 houpání volnoběhu, EFI-254

Příspěvek od peter cz »

Bohužel nenašla, auto pak šlo o dům dál a jak dopadlo netuším.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“