egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

  • Autor
  • Zpráva
passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#1 egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

Příspěvek od passport5 »

nikde jsem to tady nenašel,tak se zeptám, jestli se to dá u tohoto motoru nějak vklidu udělat doma,plus vyčistit škrtící klapku..:-)
a další dotaz ohledně jeho zaslepení na tomto motoru,jestli záslepka, nebo D5T5....:-)
byl bych vděčnej třeba i za fotku, tenhle motor jsem ještě neviděl...:-)
Díky... :oops:
David
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 35
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc, Martin
Vůz: V70 III 2.0 107kw

#2 egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

Příspěvek od adam147 »

Ahoj,

ja som ho čistil doma, a nakoniec som ho aj tak objednal nový :)
ako som postupoval:
1. odpojiť EGR konektor
2. rozpojiť kovoé spony (jedna je hneď pri egr ventile, druhá je za chladičom výfukových plynov)
3. odpojiť hadice k chladiču (pozor vytečie celkom dosť chladiacej kvapliny)
4. vymontovať chladič, držia ho zospodu jedne alebo dva šrouby, je tam na hovno prístup, treba to trafiť naslepo
5. vymontovať EGR, držia ho dva šrouby, prístup naprd, musíš ich naslepo hľadať, ja som si pomohol zrkadielkom :)
6. vybrať EGR, vyčistiť.
7. všetko zložiť, nasadiť spony, doliať chladiacu kvapalinu, nastaviť cez VIDU :)


EGR sa nachádza na zadnej strane motoru, fotky nemám. Ale chladič je taký valček, vedie k nemu hadica z hornej časti motora, vľavo hore je taká tučná hadica. Doporučujem prečistiť aj prívodné hadice. Ja keď som videl čo je v tých hadiciach tak som tomu dlhú životnosť nedával. Po výmene EGR som najazdil cca 2000 km a motor umrel :) Záleží čo všetko chceš robiť, ale už ak robím EGR, tak to rozoberiem na komplet, aspoň to čo sa týky prívodu vzduchu. Je to kravská práca ale aspoň zistíš v akej kondícii to auto skutočne je :)

Toť moja skúsenosť :)
_________________
Volvo V70 III 2.0 107kw
Volvo S60 2.5T 2005 - predane "black dynamite"
Volvo V50 1.6d 2007 - po smrti "francúz"
Fabia 1.2 htp, "ferari"

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#3 egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

Příspěvek od passport5 »

díky Adame..:-) to nás čeká pěkná pakárna...:-) škrtící klapka je také vzadu?:-)
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 35
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc, Martin
Vůz: V70 III 2.0 107kw

#4 egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

Příspěvek od adam147 »

To neviem, tú som neriešil :) ale podľa mojich poznatkov by sa mala anchádzať na ten hrubej hadici čo ide po ľavej strane motora :) jedna časť prichádza do hadice z turba a vedie po ľavej hornej časti motora. Prikladám obrázok. škrtiaca klapak je niekde v v tom červonom kruhu, aspoň si myslím. Ak budeš rozoberať a vyberať EGR, bude dobré ak odpojíš aj kovovú hadicu v zelenom krúzku, zelené šípky ukazujú kde sa nachádza chladič výfukových plynov a druhá kde približne sa nachádza EGR :) je tam fakt zlý prístup. ja som to robil z vrchu, možno zo spodu bude prístup lepší. Ešte ak máš nejaké záslepky na hadice, tak ich použi na dočasné zaslepenie hadíc čo vedú do chladiča plynov, sú dve a aspoň ti toľko tej kvapaliny nevytečie. :)
Přílohy
maxresdefault.jpg
_________________
Volvo V70 III 2.0 107kw
Volvo S60 2.5T 2005 - predane "black dynamite"
Volvo V50 1.6d 2007 - po smrti "francúz"
Fabia 1.2 htp, "ferari"

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#5 egr ventil čištění V50 1,6 D 2006

Příspěvek od passport5 »

uplně skvěle popsaný,že egr je vzadu jsem tak tušil,:-) i místo škrtící kl. ale tak abych se pak nezdržoval hledáním,budu to dělat taky bohužel jen z vrchu,ale povede se:-) záslepky by byly good, tak něco pořeším:-) ještě jednou díky:-)
david
jinak zaslepení egr jsi nedělal? je to softem nebo záslepka?
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“