Ahoj,
rád bych se podělil o zkušenost s levnou alternativou opravy škrtící klapky pro 2.0D 100kw, pokud tedy nezakládám duplicitní téma. A také bych POPROSIL O RADU.
Nejdříve k té klapce.
Při čištění jsem si všiml, že se pravá klapka nevrací do základní polohy zavřeno. Problém je v šetřivosti na použitých dílech.
Klapka je přidělána 2 šroubky k osičce, na jejíž druhém konci je ozubené půlkolečko. Do něj zabírá ozubený hřebínek/tyčka, vedený v drážce, druhým koncem přidělaný ke gumové membráně. Ta je sevřená mezi dvěma půlkami komory. Spodní komora je trubičkou spojena s podtlakovým ventilem. Vlivem podtlaku membrána zatáhne za hřebínek a přes ozubené kolečko otevře klapku. Zavření provádí vinutá pružinka, která tlačí membránu a hřebínek zpět. Bohužel ozubený převod je plastoví a první tři zuby se obrousí tak, že hřebínek už klapku neovládá.
Řešení je buď koupit za cca 7tis. celou dvouklapku v čr nejlevněji (mnohdy použitou a tedy na půl opotřebovanou) nebo v polsku za cca 5tis., popřípadě když budete hodně hledat, z polska opravnou sadu za 3tis.
NEBO se dá ušetřit:
Číslo dvouklapky pro V50 2.0D 100kw je 9657522680. Ten samý motor v Peugeotu nebo Citroenu má také tuto dvouklapku, jen má jiný tvar nátrubku a číslo 802009289501 (nebo 0345F0), tu lze ale sehnat za 1200 Kč. A protože číslo samotné klapky souhlasí (AK0018692) objednal jsem jí a použil z ní osičku s ozubem a hřebínek s membránou.
Postup: Opatrně vycvaknout zátku převodu a spodní komoru membrány, klapka drží na 2 šroubkách (pozor jsou lepené) v otevřeném stavu jí vysunout z osičky, odjistit zajišťovací plíšek ložiska osičky a vysunout osičku. Hřebínek s membránou už vypadne sám. Není třeba hýbat s nastaveným dorazem klapky, zatřeným z výroby barvou.
Funkce klapky se dá vyzkoušet i pusou.
Tolik tip pro ty, kteří nechtějí platit nesmyslné tisíce kvůli 2 plastovým blbostem s cenou žvýkačky.
Nakonec ještě poprosím o radu.
Myslel jsem že rozbitá klapka je příčinou toho, že mi při jízdě s lehkou nohou kolem 2000 ot. na 3,4 najednou poklesne výkon a vzroste spotřeba na dvojnásobek. Právě, jako kdyby se něco zavřelo a nešel plný tlak od turba. Po chvíli to zase naskočí, auto zatáhne a spotřeba je dole.
Neměl něko právě tento problém?
Vím jen to, že vstřikovače nejsou v kondici (rozdíl 20 bar podle diagostiky, klepání a prskání při sbírání z nízkých otáček, zakopávání) a hodlám je nyní měnit, jen co seženu někoho, kdo má na Siemensy stahovák. Ale při tom poklesu výkonu není cítit, že by šel na 3 válce, nebo snad zakopával, spíš jakoby se zkrátka uzavřel přívod vzduchu.
Proč ale nemám žádnou hlášku na palubce?
Váha? Ten podtlakový ventil klapky? Nebo to opravdu mohou dělat vstřiky?
Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#2 Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
Nebo začnu jinak, co všechno ovládá ten hnědý ventil na pravé straně motoru, vedle baterky? Udělal jsem signalizaci zavření klapky, zkusím zjistit, jestli je zavřená, když ten výkon poklesne.
Nebo dělala to někomu třeba váha vzduchu?
Nebo dělala to někomu třeba váha vzduchu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#3 Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
Tuto je sumar z jedneho hladania takejto zavady (odtrhnuty kabel signalu zo snimaca polohy regulacie turba).
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=32213&start=15
obrazky ako aj videa uz zial vyfucali...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=32213&start=15
obrazky ako aj videa uz zial vyfucali...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#4 Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
Děkuju, tak jsem to přečetl.kwiko píše:Tuto je sumar z jedneho hladania takejto zavady (odtrhnuty kabel signalu zo snimaca polohy regulacie turba).
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=32213&start=15
obrazky ako aj videa uz zial vyfucali...
Zalomený kabel snímače polohy lopatek turba, kde ho najdu?
Jsem v tomhle začátečník, tak odpusťe blbé dotazy. Píše se také o snímači tlaku turba, to je ta hnědo červená krabička, co ta všechno ovládá, nejde z ní hadička i na klapku?
Pak někdo píše čidlo palivových sazí, může to dělat i toto?
EDIT:
Tak už vím, že snímač polohy je ten trojúhelníček na turbu.
A že těch podtlakových ventilů (hnědé krabičky) je víc, jeden asi ovládá polohu turba, druhý škrtící klapku. Kdyžtak mě opravte prosím. Jelikož byl u pravé klapky ztržený převod a prakticky nefungovala, neměl bych začít právě ventilem, který jí ovládá? Jestli se to na něm nepodepsalo?
Ještě jedna věc, ta pravá klapka (zavřená) je tam jen kvůli emisím aby ohřátým vzduchem pře intercolerem zlepšovala vypalování? Kdy ona je v činnosti?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
Tak totéž teď řeší kolega z práce. Nešťastník si koupil C70 s dvoulitrovým pežotem. Aktuálně má objednáno 802009289501 za cca 1200 v čr, což je o dost jiná suma než 8500 za volvácký díl. Poreferuju, až se s tim popere, jak to šlo proházet a pasovalo.
Na obrázku to sice uplně vidět neni, ale oholený je to fest na obou protikusech.
Na obrázku to sice uplně vidět neni, ale oholený je to fest na obou protikusech.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12082
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Oprava škrtící klapky a pokles výkonu
Tak potvrzena oprava dle návodu od Jardy, za který moc děkujeme.
Na starej bylo i přidřené ložisko, které je ale taktéž součástí nového dílu. Kolega ještě velmi doporučuje kontrolu/výměnu podtlakových hadic, které jsou buď zteřelé, nebo prasklé, prostě netěsní a pak to dělá bordel v řízení motoru.
Osobně jsem to nedělal, ale prý naprosto primitivní výměna.
Na starej bylo i přidřené ložisko, které je ale taktéž součástí nového dílu. Kolega ještě velmi doporučuje kontrolu/výměnu podtlakových hadic, které jsou buď zteřelé, nebo prasklé, prostě netěsní a pak to dělá bordel v řízení motoru.
Osobně jsem to nedělal, ale prý naprosto primitivní výměna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek