Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 14
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: V50 1.6D 81kw 2006/07
Bydliště: Zlín

#1 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Stanly001 »

Mám takový problém se svým mazlíkem. Je to asi měsíc co začal jednoho dne ráno zlobit. Než jsem dojel do práce, tak mi 5x vypnul motor.

Většinou, když je studený a hlavně po ránu, tak mi po překročení 2500 ot vypne motor, kontrolky a ticho. Tohle mi párkrát udělá a pak tam skočí nouzový režim a jedu bez vypnutí motoru do 3000 ot.

Hledal jsem tady na foru kde by mohl být prodlém nebo jak to zkusit vyřešit. Co jsem našel, tak čištění EGRu nebo výměna filtru a čerpadla (což je ta dražší varianta a asi mi nikdo nezaručí, že to bude na 100% tím).

Nemá s tím někdo zkušenosti?

Turbo asi 2 roky zpět nové, hadice na sání do turba, která dělala NR před půl rokem, je také ok, DPF je pryč už asi 4 roky zpět. Palivo beru většinou OMV nebo Shell, teď jsem vzal Tesco naftu, ale někde jsem zase studoval, že tam vozí palivo docela kvalitní EuroOil a tam už jsem taky bral a v s tom tescu také mám takový pocit a nikdy nic...

Děkuji za radu :-)
Případně kdyby byly nějaké návody, jak svépomoci doma vyčistit nějaké ty trubky, klapky přímo na V50 1.6, tak budu moc rád... Díky moc


Standa

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3675
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#2 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od yoby »

máš tři možnosti:
-dát to někomu, kdo má origo diagnostiku, znalosti a nebude věštit z křišťálový koule a bude vědět co a jak
-hodit to ze skály
-měnit milion věcí na základě rad tady z fora od lidí, co to auto neviděli a jen mají nějaký nápad
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

GDPR_user

#3 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od GDPR_user »

Zkus odpojit EGR vntil,pokud to přestane dělat je to vadné EGR.Nejlépe zajet do SPX car

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 14
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: V50 1.6D 81kw 2006/07
Bydliště: Zlín

#4 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Stanly001 »

Ta skála zní docela dobře :-) Ale asi zkusím jak budu mít chvilku odpojit ten EGR co to udělá. A že se tak blbě ptám. U tohoto motoru se odpojuje jakým způsobem? Musí se vypnout i v ŘJ, případně nějaká speciální záslepka?

Měnit díly po díle určitě nechci, nějak teď na to nejsou finance, takže touto cestou určitě ne. Nad SPX car jsem už přemýšlel, ale bojím se, že to bude strašná raketa a kluci se tam s tím moc párat nebudou. Dají tam originální díly a oprava bude dražší než hodnota auta :-D

Známý mi teď ještě poradil, dát to na nějaký osciloskop, že to projede všechny elektrické komponenty, ventily, atd... Co myslíte?

Díky

GDPR_user

#5 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od GDPR_user »

Stanly001 píše:Ta skála zní docela dobře :-) Ale asi zkusím jak budu mít chvilku odpojit ten EGR co to udělá. A že se tak blbě ptám. U tohoto motoru se odpojuje jakým způsobem? Musí se vypnout i v ŘJ, případně nějaká speciální záslepka?

Měnit díly po díle určitě nechci, nějak teď na to nejsou finance, takže touto cestou určitě ne. Nad SPX car jsem už přemýšlel, ale bojím se, že to bude strašná raketa a kluci se tam s tím moc párat nebudou. Dají tam originální díly a oprava bude dražší než hodnota auta :-D

Známý mi teď ještě poradil, dát to na nějaký osciloskop, že to projede všechny elektrické komponenty, ventily, atd... Co myslíte?

Díky
konektor EGR je u téhle mrdky docela dobře přístupný a stačí jej odpojit.Auto sice skočí do nouzáku ,ale pokud Ti to nebude dělat víš že je EGR špatné.Další možností je,že přijedeš ke mě.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 14
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: V50 1.6D 81kw 2006/07
Bydliště: Zlín

#6 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Stanly001 »

Takže jestli to dobře chápu... odpojím EGR, skočí to do nouzáku a nemělo by to vypínat motor? Tak to mi nedělá. Když jedu odpoledne z práce, tak mi to třeba 3 dny ze šesti skočí do nouzáku a jezdím bez vypnutí motoru, ale jen do 3000 ot. dál mě to nepustí, ale vím, že to nevypne. Dnes odpoledne jsem startoval auto, do kopce rozjezd na 1, vypnul se mi motor, potom jsem to vyjel pod 2500 ot. rovinka, přes 2500 na dvojku, vypnul se motor, pak jsem jel, 3000 a více a skočilo to do nouzáku a jel jsem bez vypnutí do 3000 ot.

Dá se z tohoto něco poznat?
Při odpojení EGRu mi to bude teoreticky dělat to samé jako teď v nouzáku, ne?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#7 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Teflon_490 »

Je mozny, ze se EGRko projevuje jeste i vypinanim motoru, ale neslysel sem o tom. Naopak jak se spolehlive pozna aspon na tomhle motoru, ze je to EGRko, je ze pri omezeni vykonu to jeste navic zahlasi chybu DSTC. Tohle stejny by se melo objevit i pokud ho rucne odpojis. A jinak diagnostika, ktera ti to rekne jiste.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 14
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Vůz: V50 1.6D 81kw 2006/07
Bydliště: Zlín

#8 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Stanly001 »

Tak dnes se projevil posledni příspěvek... Jedu si po dálnici 160 a zkousim co to udělá. Zrovna mi to docela jelo pěkně.

Asi po 5km jízdy se vypnul motor, kontrolky a musel jsem vypnout zapalování a znovu startovat. Po nastartování mi to napsalo hlášku:

DSTC - PROTISMYK DOČASNĚ VYPNUT.

Ale když manuálně vypni DSTC, tak to napíše hlášku:

REGULACE PROKLUZU VYPNUTA.

ale pak mi to udělalo ještě asi 3x a pak už jsem jel slušně...

Každopádně je toto informace o tom, že mam v hájí EGR?

Diky za info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#9 Volvo V50 1.6 80 - vypínání motorů, nouzový režim

Příspěvek od Teflon_490 »

S nejvetsi pravdepodobnosti ano, ale pro jistotu jeste diagnostika.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“