Proměnné časování, VVT opět odešlo?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 128
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
#26 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Ahoj, zkusím sem, abych nezakládal nové téma - na B4184S2 měněna řemenice VVT před cca 60tkm, za předchozího majitele v T6R. Jenže je dlouhodobě dost slyšet - na volnoběh "trrr, trrr...", při zvýšených otáčkách pravidelný zvuk závislý na otáčkách slyšitelný i uvnitř v autě (není to vyloženě klepání nebo cvakání, spíš takové t.t.t.t.t... - mám vyklepaný uši ). Diagnostika (origo Volvo) bez závad, auto jede jak z praku, spotřeba dálka do sedmi litrů, město devět, před dvěma lety a 30tkm rozvody u Auto Kurtz, pak ještě pro jistotu nový solenoid VVT. Odpojení solenoidu nemá na ne/cvakání vliv. Předloni aplikováno BG109, pak Mobil1 5W50, efekt téměř neznatelný, při další výměně oleje jsem už šetřil a dal Mobil 5W40. Předloni to slyšel Marra a podle něj to je v pohodě, od tý doby se to míně zhoršilo. Rozvodový řemen chodí bez znatelných vibrací.
A teď otázky:
1,..Mám to řešit nebo si pustit rádio? Může to nějak prasknout/uletět nebočertvíco a poslat motor do kytek?
2,..Kdybych chtěl řemenici nechat měnit - zvládne to "normální" mechanik? Předpokládám, že se sundá rozvodový řemen, stará řemenice, nasadí se nová, dotnáhne se cca 90 Nm a nastaví se rozvody. Nebo ještě něco? V autorizáku bych to měl min. za 8 tisíc, to se mi moc nechce, když se v podstatě origo díl dá sehnat cca za 3.
Co vy na to?
Jarouš
A teď otázky:
1,..Mám to řešit nebo si pustit rádio? Může to nějak prasknout/uletět nebočertvíco a poslat motor do kytek?
2,..Kdybych chtěl řemenici nechat měnit - zvládne to "normální" mechanik? Předpokládám, že se sundá rozvodový řemen, stará řemenice, nasadí se nová, dotnáhne se cca 90 Nm a nastaví se rozvody. Nebo ještě něco? V autorizáku bych to měl min. za 8 tisíc, to se mi moc nechce, když se v podstatě origo díl dá sehnat cca za 3.
Co vy na to?
Jarouš
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#27 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Potvrzuji, že jsem si také kolo nastavování vačky oddělal špatným olejem od Shellu. Ani proplach nepomohl. Doporučuji používat mnohokrát zmiňovaný Mobil 1 5W50 (mluvím za mé Volvo). Další fotky rozebraného nastavovače v tomto vláknu budou jistě ku prospěchu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 128
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
#28 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Ten Shell Helix 10W40 byl v autě cca 3tkm po koupi a výměně rozvodů na doporučení Kurtze s tím, že má výborné čistící schopnosti. Při výměně aplikováno BG109 a následně Mobil1 5W50.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 128
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
#29 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Ahoj, zkusím vytáhnout a zredukovat svůj dotaz z března, prosím znalé o odpověď:
Na B4184S2 měněna řemenice VVT před cca 70tkm, za předchozího majitele v T6R. Jenže je dlouhodobě dost slyšet - na volnoběh "trrr, trrr...", při zvýšených otáčkách pravidelný zvuk závislý na otáčkách slyšitelný i uvnitř v autě (není to vyloženě klepání nebo cvakání, spíš takové t.t.t.t.t... - mám vyklepaný uši ). Diagnostika (origo Volvo) bez závad, auto jede jak z praku, spotřeba dálka do sedmi litrů, město devět, před skoro třemi lety a 40tkm rozvody u Auto Kurtz, pak ještě pro jistotu nový solenoid VVT. Odpojení solenoidu nemá na ne/cvakání vliv. Předloni aplikováno BG109, pak Mobil1 5W50, efekt téměř neznatelný, při další výměně oleje jsem už šetřil a dal Mobil 5W40. Předloni to slyšel Marra a podle něj to je v pohodě, od tý doby se to míně zhoršilo. Rozvodový řemen chodí bez znatelných vibrací, žádná kontrolka nesvítí.
A teď otázka:
Mám to řešit nebo si pustit rádio? Může to nějak prasknout/uletět nebočertvíco a poslat motor do kytek?
Díky
Na B4184S2 měněna řemenice VVT před cca 70tkm, za předchozího majitele v T6R. Jenže je dlouhodobě dost slyšet - na volnoběh "trrr, trrr...", při zvýšených otáčkách pravidelný zvuk závislý na otáčkách slyšitelný i uvnitř v autě (není to vyloženě klepání nebo cvakání, spíš takové t.t.t.t.t... - mám vyklepaný uši ). Diagnostika (origo Volvo) bez závad, auto jede jak z praku, spotřeba dálka do sedmi litrů, město devět, před skoro třemi lety a 40tkm rozvody u Auto Kurtz, pak ještě pro jistotu nový solenoid VVT. Odpojení solenoidu nemá na ne/cvakání vliv. Předloni aplikováno BG109, pak Mobil1 5W50, efekt téměř neznatelný, při další výměně oleje jsem už šetřil a dal Mobil 5W40. Předloni to slyšel Marra a podle něj to je v pohodě, od tý doby se to míně zhoršilo. Rozvodový řemen chodí bez znatelných vibrací, žádná kontrolka nesvítí.
A teď otázka:
Mám to řešit nebo si pustit rádio? Může to nějak prasknout/uletět nebočertvíco a poslat motor do kytek?
Díky
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#30 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
No to cvakání je defakto způsobený těma destičkama mezi rotorem a statorem (resp se vymačkaj jejich lůžka a cvaká to). Řekl bych, že se to bude vymlacovat víc a víc, ale že by to ruplo, to by muselo trvat sakra dlouho... Na funkci to vliv nemá, protože natáčení vačky funguje pořád.
Dával si nový těsnění pod solenoid? Já jo, koupil jsem origo a bylo tam sejtko, který jsem radši vyrval (starý těsnění ho taky nemělo) - z poznatků z dementního 1,5 HDI od PSA, kde kvůli sejtku odcházelo turbo...
Dával si nový těsnění pod solenoid? Já jo, koupil jsem origo a bylo tam sejtko, který jsem radši vyrval (starý těsnění ho taky nemělo) - z poznatků z dementního 1,5 HDI od PSA, kde kvůli sejtku odcházelo turbo...
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 128
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: České Budějovice
#31 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Díky za odpověď. Měnili mi to v autorizáku a dávali i nové těsnění se sítkem.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#32 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
To sítko se tam začalo dávat až později, právě z důvodů, že se solenoid ucpával. Takže vyrváním sítka jsi udělal chybu.Matýsek píše:Dával si nový těsnění pod solenoid? Já jo, koupil jsem origo a bylo tam sejtko, který jsem radši vyrval (starý těsnění ho taky nemělo) - z poznatků z dementního 1,5 HDI od PSA, kde kvůli sejtku odcházelo turbo...
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#33 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Nojo On ten motor ma stejne 400 skoro, tak bych se mel pomalu divat po jinym
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#34 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
400 kkm? Sotva zajeté.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#35 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
No, mam dojem, ze to nekterymu ze dvou minulejch majitelu neco zhltlo, mozna turbinu. Valce maj podivne drazky shora dolu... :-/ A zere olej... Guferka ventilu jsem menil a moc to nepomohlo. Turbo je po repasi a ven to netece. Zbyvaj tedy vybehany valce, krouzky v riti atd... Ted si drbu hlavu, ze kdyz jsem delal tesneni pod hlavou, tak jsem mel dat aspon novy krouzky...
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Okres Semily
- Vůz: V50 2.4/125 '04 AT LPG + C70 D4 '11 AT
#36 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Ahoj kluci,
náhodou jsem si tohle vlákno četl nedávno a protože koukám po S40, tak mi to utkvělo. No a zcela nečekaně vyhlédnuté auto dělá tento zvuk. Našel jsem novou řemenici někde kolem 3500kč a na autě by byly vhodné i rozvody, takže bych to nechal udělat najednou. Rád bych se ale zeptal na to co tu nezaznělo (nebo jsem nepochopil):
1) Je možné s tím nějakou přechodnou dobu jezdit (hlavně dovézt cca 200km domů)?
2) Lze s tím jezdit déle a například odpojit zmiňovaný kabel? Příjdu tím o funkci proměnného časování, ale jinak to motoru vadit nebude - je to tak?
3) Neukazuje tahle závada na jinou vadu motoru, kvůli které bych měl od nabídky utéct?
4) Jak postupovat po výměně řemenice - nalít rovnou 5w50 Mobil1 ? Nebo ještě něčím čistit?
Díky moc, mám z toho trošku bobany
Z.
náhodou jsem si tohle vlákno četl nedávno a protože koukám po S40, tak mi to utkvělo. No a zcela nečekaně vyhlédnuté auto dělá tento zvuk. Našel jsem novou řemenici někde kolem 3500kč a na autě by byly vhodné i rozvody, takže bych to nechal udělat najednou. Rád bych se ale zeptal na to co tu nezaznělo (nebo jsem nepochopil):
1) Je možné s tím nějakou přechodnou dobu jezdit (hlavně dovézt cca 200km domů)?
2) Lze s tím jezdit déle a například odpojit zmiňovaný kabel? Příjdu tím o funkci proměnného časování, ale jinak to motoru vadit nebude - je to tak?
3) Neukazuje tahle závada na jinou vadu motoru, kvůli které bych měl od nabídky utéct?
4) Jak postupovat po výměně řemenice - nalít rovnou 5w50 Mobil1 ? Nebo ještě něčím čistit?
Díky moc, mám z toho trošku bobany
Z.
_________________
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#37 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
1) ano, jinak by to musel bejt šílenej rachot, aby to bylo těsně před prasknutím
2) u mě teda odpojení kabelu nemělo vliv, ale odpojení nevadí, jen pravděpodobně vyskočí chyba neshody otáček kliky a vačky, protože ECU počítá s posunem rozvodů, kterej ale nenastane...
3) to je otázka, na kterou není jednoduchý odpovědět. V principu, čím je na tom motor líp, tim později VVT kolo odejde (kvalita oleje, množství karbonu atd...)
4) zase otázka stavu motoru, aby mělo vůbec cenu to kolo měnit Těm proplachovacím olejům moc nevěřim.
2) u mě teda odpojení kabelu nemělo vliv, ale odpojení nevadí, jen pravděpodobně vyskočí chyba neshody otáček kliky a vačky, protože ECU počítá s posunem rozvodů, kterej ale nenastane...
3) to je otázka, na kterou není jednoduchý odpovědět. V principu, čím je na tom motor líp, tim později VVT kolo odejde (kvalita oleje, množství karbonu atd...)
4) zase otázka stavu motoru, aby mělo vůbec cenu to kolo měnit Těm proplachovacím olejům moc nevěřim.
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 24
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Okres Semily
- Vůz: V50 2.4/125 '04 AT LPG + C70 D4 '11 AT
#38 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Díky za odpověď.
Co když dodám že stav tachometru je 110tis km? Rok 2002... Smrdí to teda špatnou údržbou?
Ono jsem šel tvrdě po těch kilometrech a majitelích atd a vše dokladuje prvního majitele, prodej v CZ a nestočené tacho... Použil jsem všechny možné online nástroje a všechny potvrzují to co uvádí prodejce. TP je první a jsou v něm všechna razítka z STK a shoduje se to s https://www.kontrolatachometru.cz/
Proto mě právě zarazila tahle závada, která by ukazovala na standardní český šmé..
Co si o tom myslíte?
Z.
Co když dodám že stav tachometru je 110tis km? Rok 2002... Smrdí to teda špatnou údržbou?
Ono jsem šel tvrdě po těch kilometrech a majitelích atd a vše dokladuje prvního majitele, prodej v CZ a nestočené tacho... Použil jsem všechny možné online nástroje a všechny potvrzují to co uvádí prodejce. TP je první a jsou v něm všechna razítka z STK a shoduje se to s https://www.kontrolatachometru.cz/
Proto mě právě zarazila tahle závada, která by ukazovala na standardní český šmé..
Co si o tom myslíte?
Z.
_________________
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 102
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha City
- Vůz: S40
#39 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Za mě je to nějaký divný, aby odešlo takhle brzo. Kolik karbonu je pod víčkem na olej? Co jsem hledal náhradní motor po vrakáčích, tak všechny na tom byly hůř než moje ludra, která je už skoro čistá po 50 000 ujetých na kvalitní oleje. Nepočítám teda, že jsem jen tak sundal vanu a vyčistil ji...
_________________
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
Prodáno: S40 2003 2.0T 120kW (kdysi dávno) přes 420 000 km :-( Prodáno :-(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 399
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Obědovice, okr. HK
- Vůz: V70, 2.4, LPG, '02
#40 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Hms, na mne začala vyskakovat chyba P00012 - intake VVT, tak jsem si říkal, že načeprám zkušenosti, ale asi mám smůlu jak tak koukám, toto téma umřelo, resp. původní tazatel se zde již moc nevyskytuje. Ale jak tak koukám, po ETM a přední lambdě to jsou další špeky....
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#41 Proměnné časování, VVT opět odešlo?
Uz jsi udelal co sem Ti rikal?PeS píše:Hms, na mne začala vyskakovat chyba P00012 - intake VVT, tak jsem si říkal, že načeprám zkušenosti, ale asi mám smůlu jak tak koukám, toto téma umřelo, resp. původní tazatel se zde již moc nevyskytuje. Ale jak tak koukám, po ETM a přední lambdě to jsou další špeky....
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 795 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky
-
- 2 Odpovědi
- 424 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Shaebaumers
-
- 1 Odpovědi
- 730 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 4 Odpovědi
- 1097 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matýsek
-
- 6 Odpovědi
- 696 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej