V40 T4 výměna turba

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#1 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od V40torpedo »

Zdravim, je tu někdo kdo má zkušenosti s výměnou turba na T4??
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#2 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od metju »

Naposledy upravil(a) metju dne 02 kvě 2012 23:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#3 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

sorry, trochu offtopic, ale kdyz dam tohle do sve 121kW, tak to půjde (ŘJ nebude proti?) a pojede líp?
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#4 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od metju »

To by mě taky zajímalo... jde jen o větší kompresorovou část, příruby jsou stejný tudíž systém plug & play. A co ŘJ s tim ? Snad by se s tim měla poprat, leda nechat upravit mapy :unknown: Co na to místní všeználci ? Půjde to ? Nějaká hromadná objednávka ? 8)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#5 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

Potvrzeno ve volvu..
je to úplně stejné turbo, jen má jinou geometrii lopatek, tzn. že tlačí pozdějí a víc..
netřeba nastavovat ani ŘJ.. jen prý přetěsnit tlakové hadice i vzduchu, i chlazení.. vyšší výkon takřka zaručen ;)
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od Urvanej »

Jedinej problém kterej se zvětšenim kompresoru je, je zvýšení tlaku na výfuku a tím zvýšení teploty spalin, kterou turbo nerado. Ale jakejch přesně hodnot to dosahuje fakt nevim. Nebezpečný je to nad 830°C.
Osobně bych před touto úpravou doporučil otevřít cestu od turba ven tím, že zvýšit průměr trubek a absorbční tlumiče (průchozí). Soused nedavno "tunil" a vyšlo ho to na cca 5000 za trubky, kolena, plech na tlumič a drát, ale podle mě mu to zrezne, protože vařil COčkem a na nerez je potřeba argon. Výhoda turba je v tom, že vrtule už samotná zvuk dost utlumí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#7 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

jo,, něco takového taky říkal, ale moc jsem to nepochopil.. takže přemýšlím jestli do toho teď narvat nízkotlaké, nebo to z T4ky.. nepředpokládám, že bych s tím jel někdy na okruh, nebo že bych to dlouhodobě honil do omezovače, tak si nemyslím, že budu to přemostění potřebovat, ale budiž.. uvidím, jak se rozhodnu..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od Urvanej »

Co myslíš tím přemostění?
Já nemluvil o přemostění, ale o výfuku, aby spaliny mohli rychle pryč a nezvyšovaly tlak a tím i teplotu u vrtule.
Jinak pokud řešíš výměnu, tak ber tohle, série nemá smysl. Jen měj na paměti abys to moc nehonil, dokud nepořešíš zbytek, nebo si pořiď budík na teplotu spalin a do záslepky po EGR dej čidlo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#9 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

no.. jde nějakým způsobem nastavit ten přepouštěcí ventil, tak aby to přehřívání nebyl problém?
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#10 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

EGR čidlo tam s tím velkým turbem nebude?
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#11 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

Ahoj..
Tak jsem se rozhodnul, že si ještě S40 chvíli nechám. Minulý týden udělány rozvody + plochý řemen, tak to ještě tak na rok vidím..
Tím pádem přichází na řadu výměna toho zpropadeného turba.. dneska jsem na vrakovišti v Mratíně našel turbo z S40 T4, které by mělo pasovat.. ale..
..ví někdo jistě, jaké turbo tam pasuje - teď teda mluvím o ročníku a výkonu motoru.. jsou různé výkonové varianty toho 2.0T motoru, 118, 121 a 120 k - a jaké ne?
vím, nejlepší by bylo vymontovat turbo a jít tam s tím kusem na přímé porovnání.. ale to je pro mne problém, protože můj servis je 300km daleko, do volva se mi na výměnu nechce.. teď mě napadlo, byl by někdo v praze schopen mi to turbo vyměnit prosím? případně poradit se zaměnitelností?
Díky.
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#12 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od metju »

A nemaj v Mratíně rovnou 2 ?? :twisted: Jinak pokud vim tak turbo z T4 by mělo bez problému pasovat. Jedná se od TD04l-14T ať už bylo na 1,9 nebo 2,0 verzi téčtyřky. A rozdíly mezi 118,120 a 121kW verzemi rozhodně nebude v turbu 8) U 2,0t co máme my dva je TD04l-12T, tudíž příruby jsou stejný, jiná je pouze velikost a plnící tlak...

A na výměnu tu snad máme Marru ne ?
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#13 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od konstantinos.cz »

o dvou nevím, bohužel..
asi mi to dají i se svody a s vlnovcem...
no.. takže když ho koupím, bude pravděpodobně pasovat.....?

měsíc záruka na odzkoušení je myslím gut..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od Urvanej »

Kdyby Mratín neměl, tak Sobín mít třeba bude. http://www.audivolvo.cz
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 86
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#15 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od norcofiala »

Zdravim,
Kde bych našel přesný hodnoty tlaku turba ? Kolik by melo tlačit. TD04 12t / 121 kw / r.v. 2001
Mam přidanej budík tlaku turba, ale nějak se mi to zdá divný podle budíku 5 psi .....

děkuji
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od peter cz »

Ve vidě je kolem 8 psi
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 86
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#17 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od norcofiala »

Hmm sem tusil ... me to totiz pri plynulem seslapnuti plynu na plno( z 2000ot , plynule zrychleni na 3 prevod) vylitne na 10 a kdyz to trochu zrychli tak to padne na 5 .
Po cem bych se mel koukat ?
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#18 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od peter cz »

Začal bych nastavením wg aktuátoru
Přílohy
wg.jpg
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 86
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: praha

#19 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od norcofiala »

peter cz píše:Začal bych nastavením wg aktuátoru
Děkuju, tyhle obrazky sou v ty vide ? dostanu s k ni nejak i ja ? nebo to je jen pro mechaniky?
_________________
VOLVO V40 combi , B4204T3 - r.2001

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 V40 T4 výměna turba

Příspěvek od raolsa »

Když si ji stáhneš a dokážeš nainstalovat tak ji budeš mít.
Je na ulozto.cz
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“