VOLVOfórum
http://forum.volvoklub.cz/

MOTOR: V50 výměna žhavičů
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=22126
Stránka 1 z 1

Autor:  martil [ 21 pro 2009 12:29 ]
Předmět příspěvku:  MOTOR: V50 výměna žhavičů

Ahoj všici.

Mám na vás dotaz (nové téma zakládám, pač na celém foru nic takového není), nevíte někdo, zda se dá za běžných podmínek s trochou zručnosti v garáži vyměnit žhaviče u V50ky? Na první pohled to asi jednoduše nepůjde......

pomůže mi každá rada, kvuli takový prkotině se mi nechce do autorizovanýho s...

moc dík.

Autor:  ..::Philip::.. [ 21 pro 2009 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

ot: ta libovka co jsi koupil blbe startuje? :cry:

Autor:  wrbics [ 21 pro 2009 13:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Na první pohled to jednoduchý opravdu není , protože aby jsi se tam dobře dostal musíš sundat komplet EGR ( jak ventil tak chlazení příchozích výfukových plynu). Bez sundání EGR je tam dost málo místa a aby sis je tam nezalomil . I posundání tak je tam prd vidět . Soudruzi v PSA to dělali pro servisy :fool:
Až na ně u mě někdy přijde řada , tak asi pustím nějakou tu kačku ať se stím nemusím trápit . I když ....

Autor:  martil [ 21 pro 2009 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Jojo, ta libovka blbě startuje. Jak se ale zahřeje, tak je zvuk libovej :-)

Ale když je to studený, je to jak když startuje traktor, kontrolka žhavení sice po cca 2sec. zhasne, ale klíčkem startuju třeba i na třikrát (teď to 3 dny stálo v -18st. C) a když to naskočí, klepe to jak traktor, prý je to na 100% žhavičema, ale jsou tak blbě umístěný, že nevim co všechno sundat...

Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat :no:

Moc díky za každou radu.

Autor:  ..::Philip::.. [ 21 pro 2009 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele. :wink:

Autor:  martil [ 21 pro 2009 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

..::Philip::.. píše:
jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele. :wink:


Ááááá...a to by taky bylo možné, kde to prosím najdu? Nikde na netu nemůžu najít žádný schéma k V50ce k sakru :sorry: ale ještě se pokusim prolízt forum. Určitě bych začal s levnější variantou :wink:

Autor:  wrbics [ 21 pro 2009 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

martil píše:
Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat

vždyť píšu celej EGR a ten se sám o sobě dělá hrozně , už jsem ho dělal , sice pouze jen ventil . Protože k chladiči vyfuk-plynu je taky blbej přístup . Pro lepší přístup na jeho sundání je naklonit motor dopředu o 8-10cm .

Autor:  ..::Philip::.. [ 21 pro 2009 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

martil píše:
..::Philip::.. píše:
jeste to muze delat zhavici rele nebo jen nahnily dratek k rele. :wink:


Ááááá...a to by taky bylo možné, kde to prosím najdu? Nikde na netu nemůžu najít žádný schéma k V50ce k sakru :sorry: ale ještě se pokusim prolízt forum. Určitě bych začal s levnější variantou :wink:


na V50 nevim (resili jsme to na jinem voze), ale zajed si napr. do bosch servisu. (nas to vyslo na 1200,-s DPH)

BTW: kazdy prodejce nahradniho rele ma schema, kde dil je. tzn. staci zadat poptavku.

Autor:  martil [ 21 pro 2009 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

wrbics píše:
martil píše:
Žhaviče jsou jakoby u palubky pod čelnim sklem, kam se samozřejmě nedá dostat, musí se něco sundat a nechci to podělat

vždyť píšu celej EGR a ten se sám o sobě dělá hrozně , už jsem ho dělal , sice pouze jen ventil . Protože k chladiči vyfuk-plynu je taky blbej přístup . Pro lepší přístup na jeho sundání je naklonit motor dopředu o 8-10cm .


Dík za radu, naklánět motor asi určitě nebudu :o

Pokud budu teda měnit žhaviče, pak ve Volvu....2tis. za žhaviče a 3tis. za práci :shock: (1.100,-/hod.) lichváři.

Autor:  martil [ 21 pro 2009 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

..::Philip::.. píše:

na V50 nevim (resili jsme to na jinem voze), ale zajed si napr. do bosch servisu. (nas to vyslo na 1200,-s DPH)

BTW: kazdy prodejce nahradniho rele ma schema, kde dil je. tzn. staci zadat poptavku.


Ok, zkusim bosh servis, aby mi změřili relé, třeba vyhodim "jen" litr :x

Díky chlapi.
(ale stejně bych si to chtěl vyměnit sám, třeba aspoň to čidlo :wink: )

Autor:  wrbics [ 21 pro 2009 14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Nemáš zač a poslal jsem Ti SZ !!

Taky se bojím toho až to přijde takovou sumu dát :crazy:

Relé žhaviču je 9

Přílohy:
Relé.jpg
Relé.jpg [ 143.34 KiB | Zobrazeno 2894 krát ]

Autor:  martil [ 21 pro 2009 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

wrbics píše:
Nemáš zač a poslal jsem Ti SZ !!

Taky se bojím toho až to přijde takovou sumu dát :crazy:

Relé žhaviču je 9


Super bomba, mrknu na to relé jak to vypadá a zjistim ten bosh servis.

Autor:  ruzickapa [ 21 pro 2009 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Zdravím, mám (střední čechy) při cca -15°C stejnej problém. Nestartuji příliš dlouho, ale přeci jen to neškrtne hned na první pootočení. Chvíli se motor protáčí, než chytne.. Pak to cca 5 vteřin řve jak traktor. Potom je ještě chvíli, nevím cca 10 minut motor hlasitější než obvykle, ale jen malinko, to myslím, že už by mohlo být normální, když je takový mráz, ne? Co se tím dá skazit, když to člověk takto startuje a takto to řve? Nikdy za tepla mi to nedělalo, chytalo krásně ihned.. Moc tomu nerozumím, je to můj první diesel a celkově to auto nemám příliš dlouho, ani ne rok...najeto má lehce přes 100, koupil jsem ho v 90 tis km. Žhavičema myslíte žhavící svíčky, relé mi je jasné...Když to dám do servisu, poradí si s tím, když jim to nedám v tom mrazu? Po opakovaném startu už to pochopitelně nedělá...To stejně nepoznají, čím to je...Trochu mě to znepokojuje, ale jsem rád, že tu vidím, že obdobný problém máš též...Díky za rady...Pavel.

Autor:  ruzickapa [ 22 pro 2009 09:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Tak jsem volal do Bosch Diesel servisu, tam mi rekli, ze to je normalni pri techto mrazech....to klapani po startu...Presne mi popsal, aniz bych mu to rekl, co to dela...Tocim dele nez obvykle, pak chytne, zacvaka jak traktor a pak je jeste klidne i 15 minut hlucnejsi, nez se zahreje...Rikal, ze to je naprosto normalni, a ze vzdy lidi zacnou plastit pri tehle vysokych mrazech. Ve Volvu v servisu mi rekli, ze tohle zavisi vse na stricich, vstrikovani, atd..ze to muze byt cokoliv. Nicmene mi rekli, ze by to neresili, pokud to udela jen v mrazech...proto jsem pak volal do toho Bosche, kde me uklidnili...:)

Autor:  martil [ 22 pro 2009 10:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

No tak hlavně že jsi klidnej :(

Já dneska při cca -8C jsem málem nenastartoval a už jsem se chystal to zabalit a jít domu...Startoval jsem asi na desetkrát, myslel sem, že vytřískám baterku. Kontrolky blikali, ručičky lítaly a motor se jakoby snažil chytit (už už už...pak nic) - když chytil, hned chcípnul. Asi po desátý naskočil, tak sem mu přidal plyn aby si udržel otáčky a pak už držel. Podotýkám, že kontrolka žhavení vždy po cca 2 sekundách zhasla...nechápu.

Volal jsem do Bosch servisu...udělaj mi diagnostiku za 500,- a když to bude relé, tak ho může objednat - cca 3.100,- Kč pouze relé!! :( Pomalu dražší než vyměnit žhaviče. Ještě k tomu je relé schovaný v nárazníku, takže nějak sundat rozebrat nárazník a bůhví co ještě, a pak ho teprve zkusit změřit :-(

Asi se z toho fakt po...

Autor:  martil [ 22 pro 2009 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Tak je to tady.....
odpověď z Volva Homolka - Ústí nad Labem:

"Dobrý den,
cena žhávící svíčky pro vozidlo VOLVO V50 2.0D r.v.2004, VIN: ... je 816 Kč (vč. DPH). x 4ks
Cena výměna žhavících svíček cca 3.570 Kč (vč. DPH) "

Takže krása, 4tis. výměna svíček, a svíčky si seženu za 2tis. Opravdu strašný, asi si to fakt o víkend rozeberu někde v garáži...(pokud to nebude relé za 3tis.) :lol:

Suma sumárum......
Pokud máte problém se žhavením jako já, do 10 tis. Kč vč. DPH se určitě vejdete :lol: :lol:

Autor:  ruzickapa [ 22 pro 2009 15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Tak mozna mame kazdej trochu jinem problem, jen mi prislo, jak si to popisoval, ze je to totez...Ja dneska uz nastartoval uplne v pohode, ale je fakt, ze v dobe kdy jsem startoval bylo nad nulou, protoze to bylo kolem poledne. No nicmene me zajima, jak to pak u Tebe dopadne a cim to bylo. Protoze, jestli je to zacatek neceho co u Tebe pokracuje v tom v cem popisujes, tak me to asi taky nemine. Mimochodem, jak uz jsem psal, tohle je muj prvni diesel a myslim, ze asi posledni. V50 se mi libi moc, ale ted se trochu taham za vlasy, ze jsem si nepockal na tu benzinovou 1.8ku, co jsem mel puvodne v planu. Asi to casem jeste vymenim. Co o tech dieslech obecne ctu, tak me to zacina desit a ve spojitosti s cenama, ktere Volvo ma, tak je to parada...Jinak s tim servisem, nevim jestli znas T6R, delaji jen Volva, ale ceny maji trochu jinde nez aut. servisy. Navic po zkusenosti z aut. servisem ve Sterboholech, uz bych tam nejel. Ty T6R maji dilny v Modranech. Pak je jeste nejaka skupina, co delaji Volva v Kunraticich, ale s nimi nemam zkusenosti...
Jinak hodne stesti...Pavel.

Autor:  flaksy [ 22 pro 2009 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

ruzickapa: trosicku OT: ... kdyz benzin, tak volvo motor, tj 2.4, 2.4i, T5 ... ty 2.4 mai oba vyhodu v sazbe ruceni jako u 2.0D, spotreba se s manualem realne pohybuje mezi 7.5 - 8.5l/100km, aspon co pisou lidi. Ja s automatem ted v zime 8.5l/100km realne. Je to motor volvo a ne ford a hlavne 5-val s podstatne lepsi pruznosti nez nabizi 4-val v techto autech. Stoji to za to :good:

Autor:  martil [ 23 pro 2009 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

ruzickapa píše:
Tak mozna mame kazdej trochu jinem problem, jen mi prislo, jak si to popisoval, ze je to totez...Ja dneska uz nastartoval uplne v pohode, ale je fakt, ze v dobe kdy jsem startoval bylo nad nulou, protoze to bylo kolem poledne. No nicmene me zajima, jak to pak u Tebe dopadne a cim to bylo. Protoze, jestli je to zacatek neceho co u Tebe pokracuje v tom v cem popisujes, tak me to asi taky nemine. Mimochodem, jak uz jsem psal, tohle je muj prvni diesel a myslim, ze asi posledni. V50 se mi libi moc, ale ted se trochu taham za vlasy, ze jsem si nepockal na tu benzinovou 1.8ku, co jsem mel puvodne v planu. Asi to casem jeste vymenim. Co o tech dieslech obecne ctu, tak me to zacina desit a ve spojitosti s cenama, ktere Volvo ma, tak je to parada...Jinak s tim servisem, nevim jestli znas T6R, delaji jen Volva, ale ceny maji trochu jinde nez aut. servisy. Navic po zkusenosti z aut. servisem ve Sterboholech, uz bych tam nejel. Ty T6R maji dilny v Modranech. Pak je jeste nejaka skupina, co delaji Volva v Kunraticich, ale s nimi nemam zkusenosti...
Jinak hodne stesti...Pavel.


Ok, díky za tip na T6R, poslal jsem jim poptávku, tak uvidíme. :)

Autor:  RUMcajz [ 05 led 2010 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Ahojte,

chcem Vas poprosit o radu. Zhruba 3 tyzdne do zadu, ked zacali byt nizsie teploty, som spozoroval problem so startovanim svojej V50tky. Niekedy chytilo hned, niekedy az na 3-4 krat. No a blba zhoda nahod sposobila to, ze som ho nenastartoval vcera na lyzovacke... :(

Spravalo sa to asi tak ze vsetky kontrolky okrem oleja zhasli v polohe klucika II a potom pretacalo motor a jednoducho nechytil. Z auta sa nedymi, bateria je OK a v servise kusok od lyziarskeho strediska, kde aj auto mam mi nevedeli poradit ale domnievali sa, ze to je palivove cerpadlo alebo klapka na palivovom cerpadle.

Vedeli by ste mi prosim Vas poradit ako mam z toho, co najschodnejsie ist. Podarilo sa mi zajednat znameho z odtahovky, ktory mi to dovezie do Ziliny, co je asi 100km od miesta, kde som ho nechal v servise.

vopred Vam dakujem

Dusan

Autor:  ruzickapa [ 05 led 2010 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Ja si osobne myslim, ze je to palivem...od te doby, jak mi to zlobilo, viz. popis vyse...jsem ted tankoval bud V-power nebo Tech od Agipu + navic pridavam aditiva proti tuhnuti nafty. Uz se mi nestalo, ze by motor klapal pri studenem startu a nebo se nejak dlouho protacel, nez chytne. Jeste dodrzuji zasadu, co jsem cetl nekde na internetu pro diesel motory. Kdyz chcipam auto, vypnu veskere ventilatory, radio, svetla, atd.. chcipam po alespon 10 vterinach auta na volnobeh, startuji s neseslaplou spojkou, a snazim se mit v nadrzi pokud mozno co nejvice nafty.... I dnes rano v -10°C nastartoval bez sebemensich problemu....pri tech prvni mrazech cca v puli Prosince jsem mel dost problem....Diesel holt asi vyzaduje citlivejsi zachazeni, nevim, je to muj prvni....:)

Autor:  marra [ 25 led 2010 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

fascinuje mě co všechno jste schpni udělat a utratit jen aby jste se vyhnuli vyměně žhavicích svíček, viz. "koupim raději rele je levnější a lip se na něj může"
ve vysledku utratiš za rele a nevim za co ještě včetně různejch nesmyslnejch aditiv vic než za vyměnu svíček v autorizovanym servisu.

Skoč si na diagnostiku ta ti řekne jestli je to svičkama, utratiš navic tři nebo pět stovek, ale budeš mit jistotu......

Autor:  ruzickapa [ 26 led 2010 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: V50 výměna žhavičů

Souhlasim, nicmene ne vzdy to svickama je. V mem pripade po tankovani V-power nemam jiz zadny problem. Opet jsou ted mrazy a bez problemu chyta na prvni tuknuti. Takze ne kazde nechytnuti na poprve ma pricinu ve spatnych svickach. Treba casem "cesti" pumpari zlepsi kvalitu sve nafty a nebudou tu tolik ty diesely trpet. To ze tu obecne benzin a nafta stoji za to, to asi vsichni vime. Jen proste V50-ka je na to nachylna, obdobne jako ostatni slozitejsi diesely...:)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/