MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#1 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Kopeček »

1. oddeklovat všechny plasty
2. sundat servo a držák hadic klimy pro lepší přístup
3. obě ozubená kola na vačkách aretovat v poloze "rysky nahoře", doporučuji si udělat barvou i značky proti hliníkovému držáku pod rozvodovými koly (stačí kus pásoviny příslušné délky a dvěma šrouby stáhnout
4. na klice levá ryska na rozv. kole (jsou tam 2 vedle sebe) proti rysce na bloku
5. povolit napínák kladky
6. sundat starý řemen a spočítat zuby - dělá se 142 a 148 (můj případ) zubů
7. vyměnit kladky a event. i vodní pumpu
8. nasadit řemen
9. napínák postupně stlačovat ve svěráku (je v něm pero a olej, podobně jako v tlumiči, tak to nejde stlačit silou najednou) a prostrčit ocel. drát nebo hřebíček do aretační dírky (prům. 1,5mm), aby držel stlačený
10. namontovat napínák
11. zkontrolovat postavení kol na vačkách a klice - dole levá ryska, nahoře rysky v horní úvrati a 19 dílků řemene od rysky k rysce (18 zubů mezi ryskami)
12. vytáhnout aretaci napínáku a motor protočit (lepší bez svíček) za kliku (klíč 30mm)
13. znovu zkontrolovat, jestli sedí rysky
14. zadeklovat, vše namontovat zpět, nastartovat a doufat, že se to nepotká
:)
Po upozornění Jardy S40 (nechápu, proč S a nekoupí si radši kombajna :) ) doplňuji: Při výměně řemenu je nutno podložit motor a vyhodit silentblok, jinak se řemen samozřejmě nedá nasadit. Leda přefiknout a třeba pak Chemoprenem... A Jardovi dík za upozornění :palec:

Pozn. Pokud budete současně měnit i plochý řemen k altíku a servu, napínák a kladka se dají repasovat, stačí na každém odbrousit 3 nýty, vyměnit ložiska a znovu snýtovat. Práce asi na půl hoďky a rozdíl - nové kladky 1.200,-, staré s novými ložisky 106,- + 6 ocel nýtů (ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)
Naposledy upravil(a) Kopeček dne 25 bře 2008 13:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#2 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Jarda S40 »

Kopeček píše:(ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)
Jsme tomu bolševikovi ale dávali zabrat, co? :lol: Jinak dík za návod. :palec: Doporučoval bych s tím ještě vyměnit vodní pumpu a gufera vaček. Intervaly výměny řemene jsou dost dlouhé a nemusely by ješt jednou tolik vydržet. Motor jsi nechal na silenblokách nebo sis ho nějak přzvednul? Řemenici jsi sundal? Matroš jsi měl odkud a za kolik a jakej? Hodně otázek, co? ;-)

P.S. U motoru s VVT je to trošičku složitější. Ale taky to jde.
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 29 dub 2008 22:47, celkem upraveno 1 x.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#3 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Kopeček »

Řemenici jsem nesundával, z jámy (zespodu) se dá řemen při troše šikovnosti provlíknout, simerinky na vačkách jsem neměnil, bylo to kolem suchý, vodní pumpu jo, ale jen preventivně. Řemen jsem si koupil min. týden v Německu, vyšel na 39,- (tuším Gates), kladky dohromady 74,-euro, vodní pumpa 76,-euro. Takže asi 190,- (4.600,-Kč) a tak 3 hoďky práce. Jo a motor byl odšroubovanej ze silentbloku, jinak neprovlíkneš řemen. Normálně to podložíš heverem přes podložku za vanu a jak jsem nasadil řemen, hned jsem to zas pověsil na silentblok.

Ale ono to moc nepotřebuje, mám najetý teprve něco přes 280tis... :D
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#4 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Lachtan »

A ve 280 tkm jsi měnil rozvody???
...pokud podruhé, tak jsi docela frajer :shock:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#5 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Kopeček »

Nene, podle servisky byly dělány v 90, pak ve 200 a teď ve 280.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#6 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Renoš »

Bude ten návod stejný i u 1,8 16v včetně těch rysek na vačkách a klice?Kdo má nějaké zkušenosti podělte se o ně.Nebo to mám raději někomu svěřit?nevypadá to složitě ale bojim bojim.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#7 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Kopeček »

Renoš píše:Bude ten návod stejný i u 1,8 16v včetně těch rysek na vačkách a klice?Kdo má nějaké zkušenosti podělte se o ně.Nebo to mám raději někomu svěřit?nevypadá to složitě ale bojim bojim.
Bude to zhruba stejný, bát se toho nemusíš. Pokud na něčem ztroskotáš, napiš a kouknu ti do VADISu na přesnej postup.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

#8 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od pitris »

Kopeček píše:Nene, podle servisky byly dělány v 90, pak ve 200 a teď ve 280.
Proč výměna po 80000km? Tady už jsem několikrát četl, že se rozvody mění po 120 000km.... Takže prevence, nebo jsi měl momentálně zbytečně moc peněz?? 8)
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

#9 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Kopeček »

Mě to baví :D
...ale né, spíš prevence...
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

#10 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od pitris »

uf.... už jsem myslel, že je stanovená nějaké nová doba na výměnu ... 8)
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#11 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Ekky »

Ahoj. Jsem čerstvím majitelem V40 1.9 Di 85kW r.v. 2002 a chci take dělat rozvody,bohužel nikde nemužu najít jak se motor aretuje. Mužu použít tento návod? Nebo je tam velký rozdíl? Díky za odpověd.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

#12 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od pitris »

Tohle je bych řekl postup u benzínového motoru... diesel musíš najít jinde...
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od Urvanej »

pitris píše:...Tady už jsem několikrát četl, že se rozvody mění po 120 000km....
Esi vono to tu už nepadlo :wink:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Chrudim
Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004

#14 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od bluu »

Poradíte prosím jestli mohu zaaretovat vačky tímto přípravkem? Je aretace vaček origo přípravkem v jedné rovině? Motor B4184S2. Díky
Přílohy
plochac.jpg
plochac.jpg (31.67 KiB) Zobrazeno 3789 x

mekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

#15 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od mekky »

Jo ale v přípravku nejsou v těch srážkách vůle a je rovný a pevný a navíc se ješté zasroubuje šroub do vačky tím pádem se nemá šanci ta vacka pohnout a přípravek vypadnout
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Chrudim
Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004

#16 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V

Příspěvek od bluu »

Aha, výborně. Díky za info. Šlo mi o to, aby nebyli od sebe pod nějakým úhlem.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“