MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#1 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
1. oddeklovat všechny plasty
2. sundat servo a držák hadic klimy pro lepší přístup
3. obě ozubená kola na vačkách aretovat v poloze "rysky nahoře", doporučuji si udělat barvou i značky proti hliníkovému držáku pod rozvodovými koly (stačí kus pásoviny příslušné délky a dvěma šrouby stáhnout
4. na klice levá ryska na rozv. kole (jsou tam 2 vedle sebe) proti rysce na bloku
5. povolit napínák kladky
6. sundat starý řemen a spočítat zuby - dělá se 142 a 148 (můj případ) zubů
7. vyměnit kladky a event. i vodní pumpu
8. nasadit řemen
9. napínák postupně stlačovat ve svěráku (je v něm pero a olej, podobně jako v tlumiči, tak to nejde stlačit silou najednou) a prostrčit ocel. drát nebo hřebíček do aretační dírky (prům. 1,5mm), aby držel stlačený
10. namontovat napínák
11. zkontrolovat postavení kol na vačkách a klice - dole levá ryska, nahoře rysky v horní úvrati a 19 dílků řemene od rysky k rysce (18 zubů mezi ryskami)
12. vytáhnout aretaci napínáku a motor protočit (lepší bez svíček) za kliku (klíč 30mm)
13. znovu zkontrolovat, jestli sedí rysky
14. zadeklovat, vše namontovat zpět, nastartovat a doufat, že se to nepotká
Po upozornění Jardy S40 (nechápu, proč S a nekoupí si radši kombajna ) doplňuji: Při výměně řemenu je nutno podložit motor a vyhodit silentblok, jinak se řemen samozřejmě nedá nasadit. Leda přefiknout a třeba pak Chemoprenem... A Jardovi dík za upozornění
Pozn. Pokud budete současně měnit i plochý řemen k altíku a servu, napínák a kladka se dají repasovat, stačí na každém odbrousit 3 nýty, vyměnit ložiska a znovu snýtovat. Práce asi na půl hoďky a rozdíl - nové kladky 1.200,-, staré s novými ložisky 106,- + 6 ocel nýtů (ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)
2. sundat servo a držák hadic klimy pro lepší přístup
3. obě ozubená kola na vačkách aretovat v poloze "rysky nahoře", doporučuji si udělat barvou i značky proti hliníkovému držáku pod rozvodovými koly (stačí kus pásoviny příslušné délky a dvěma šrouby stáhnout
4. na klice levá ryska na rozv. kole (jsou tam 2 vedle sebe) proti rysce na bloku
5. povolit napínák kladky
6. sundat starý řemen a spočítat zuby - dělá se 142 a 148 (můj případ) zubů
7. vyměnit kladky a event. i vodní pumpu
8. nasadit řemen
9. napínák postupně stlačovat ve svěráku (je v něm pero a olej, podobně jako v tlumiči, tak to nejde stlačit silou najednou) a prostrčit ocel. drát nebo hřebíček do aretační dírky (prům. 1,5mm), aby držel stlačený
10. namontovat napínák
11. zkontrolovat postavení kol na vačkách a klice - dole levá ryska, nahoře rysky v horní úvrati a 19 dílků řemene od rysky k rysce (18 zubů mezi ryskami)
12. vytáhnout aretaci napínáku a motor protočit (lepší bez svíček) za kliku (klíč 30mm)
13. znovu zkontrolovat, jestli sedí rysky
14. zadeklovat, vše namontovat zpět, nastartovat a doufat, že se to nepotká
Po upozornění Jardy S40 (nechápu, proč S a nekoupí si radši kombajna ) doplňuji: Při výměně řemenu je nutno podložit motor a vyhodit silentblok, jinak se řemen samozřejmě nedá nasadit. Leda přefiknout a třeba pak Chemoprenem... A Jardovi dík za upozornění
Pozn. Pokud budete současně měnit i plochý řemen k altíku a servu, napínák a kladka se dají repasovat, stačí na každém odbrousit 3 nýty, vyměnit ložiska a znovu snýtovat. Práce asi na půl hoďky a rozdíl - nové kladky 1.200,-, staré s novými ložisky 106,- + 6 ocel nýtů (ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)
Naposledy upravil(a) Kopeček dne 25 bře 2008 13:37, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1491
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
#2 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Jsme tomu bolševikovi ale dávali zabrat, co? Jinak dík za návod. Doporučoval bych s tím ještě vyměnit vodní pumpu a gufera vaček. Intervaly výměny řemene jsou dost dlouhé a nemusely by ješt jednou tolik vydržet. Motor jsi nechal na silenblokách nebo sis ho nějak přzvednul? Řemenici jsi sundal? Matroš jsi měl odkud a za kolik a jakej? Hodně otázek, co?Kopeček píše:(ty jsem měl v ponku, kdysi jsem je někde ukradl bolševikovi, ale dnes cena tak 10,- max.)
P.S. U motoru s VVT je to trošičku složitější. Ale taky to jde.
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 29 dub 2008 22:47, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#3 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Řemenici jsem nesundával, z jámy (zespodu) se dá řemen při troše šikovnosti provlíknout, simerinky na vačkách jsem neměnil, bylo to kolem suchý, vodní pumpu jo, ale jen preventivně. Řemen jsem si koupil min. týden v Německu, vyšel na 39,- (tuším Gates), kladky dohromady 74,-euro, vodní pumpa 76,-euro. Takže asi 190,- (4.600,-Kč) a tak 3 hoďky práce. Jo a motor byl odšroubovanej ze silentbloku, jinak neprovlíkneš řemen. Normálně to podložíš heverem přes podložku za vanu a jak jsem nasadil řemen, hned jsem to zas pověsil na silentblok.
Ale ono to moc nepotřebuje, mám najetý teprve něco přes 280tis...
Ale ono to moc nepotřebuje, mám najetý teprve něco přes 280tis...
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#4 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
A ve 280 tkm jsi měnil rozvody???
...pokud podruhé, tak jsi docela frajer
...pokud podruhé, tak jsi docela frajer
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#5 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Nene, podle servisky byly dělány v 90, pak ve 200 a teď ve 280.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
#6 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Bude ten návod stejný i u 1,8 16v včetně těch rysek na vačkách a klice?Kdo má nějaké zkušenosti podělte se o ně.Nebo to mám raději někomu svěřit?nevypadá to složitě ale bojim bojim.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#7 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Bude to zhruba stejný, bát se toho nemusíš. Pokud na něčem ztroskotáš, napiš a kouknu ti do VADISu na přesnej postup.Renoš píše:Bude ten návod stejný i u 1,8 16v včetně těch rysek na vačkách a klice?Kdo má nějaké zkušenosti podělte se o ně.Nebo to mám raději někomu svěřit?nevypadá to složitě ale bojim bojim.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 121
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
- Bydliště: Ostrava
#8 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Proč výměna po 80000km? Tady už jsem několikrát četl, že se rozvody mění po 120 000km.... Takže prevence, nebo jsi měl momentálně zbytečně moc peněz??Kopeček píše:Nene, podle servisky byly dělány v 90, pak ve 200 a teď ve 280.
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 101
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
- Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800
#9 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Mě to baví
...ale né, spíš prevence...
...ale né, spíš prevence...
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 121
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
- Bydliště: Ostrava
#10 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
uf.... už jsem myslel, že je stanovená nějaké nová doba na výměnu ...
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#11 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Ahoj. Jsem čerstvím majitelem V40 1.9 Di 85kW r.v. 2002 a chci take dělat rozvody,bohužel nikde nemužu najít jak se motor aretuje. Mužu použít tento návod? Nebo je tam velký rozdíl? Díky za odpověd.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 121
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
- Bydliště: Ostrava
#12 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Tohle je bych řekl postup u benzínového motoru... diesel musíš najít jinde...
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Esi vono to tu už nepadlopitris píše:...Tady už jsem několikrát četl, že se rozvody mění po 120 000km....
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#14 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Poradíte prosím jestli mohu zaaretovat vačky tímto přípravkem? Je aretace vaček origo přípravkem v jedné rovině? Motor B4184S2. Díky
- Přílohy
-
- plochac.jpg (31.67 KiB) Zobrazeno 3815 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 382
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: C70 T5 98´
#15 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Jo ale v přípravku nejsou v těch srážkách vůle a je rovný a pevný a navíc se ješté zasroubuje šroub do vačky tím pádem se nemá šanci ta vacka pohnout a přípravek vypadnout
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 36
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V40 B4184S2 1,8 2004
#16 MOTOR: výměna rozvodů u 2.0-16V
Aha, výborně. Díky za info. Šlo mi o to, aby nebyli od sebe pod nějakým úhlem.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 1418 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dali
-
- 5 Odpovědi
- 563 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Conan
-
- 2 Odpovědi
- 606 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od spy
-
- 3 Odpovědi
- 1015 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od haveljir
-
- 22 Odpovědi
- 3626 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krystof P.