V40 škube

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#1 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Zdravím, potřeboval bych prosím poradit.

U mojí V40 2.0 103kW B4204S mám problém se škubáním.

Problém nastane tehdy, pokud je motor studený a ihned se rozjedu tak při rozjezdu neboli při větší akceleraci kolem 1500-2000 otáček škube, ale jak mile při škubání povolím plyn, a hned přidám ale fakt jen mírně tak škubání přestane a motor se krásně rozjede.

Ale pokud motor nechám chvíli ohřát 5minut na volnoběh tak škubání se neprojevuje.

Ale škubání opětovně nastává při zahřátém motoru při zrychlování na 5kvalt v rychlosti 50-70km/h, pokud jedu 50km/h a mám zařazenou 5ku a přidám plyn zhruba do půlky nebo pod půlku tak začne motor škubat, plyn povolím a sešlápnu ho fakt jen lehce snad tak půl centimetru a škubání přestane.
Někdy jsi motor rád zaškube i nad 60km/h, takže nezbývá někdy nic jiného než podřadit na 4ku, více to roztáhnout přes 2000otáček a potom nic neškube. Ale samozřejmě škubání se projevuje i na 3kvalt v male rychlosti při větším sešlápnutí plynu. Škubání se projevuje jen v nizkych otáčkách od 1500-2000otáček.

Lambda sonda je nová, dělalo to i se špatnou lambdou i s novou, i s origo nebo neorigo. Svíčky jsou nové (origo Volvo) Vyzkoušeno několik svíček, brisk, denso, beru, ngk, jak normál tak i iridiovky. Problém je stejný. Filtry jsou vyměněné. Dále indukční cívky jsou též nové (BERU) a zapalovací kabely NGK taky nové. Škubání se projevovalo i na staré kabely i na staré indučky.

Jen mě napadá nemohlo by to třeba způsobovat čidlo na vačce, nebo snímač klepání.

Motor škube, už od koupě, což je hodně dlouhá doba. Na diagnostice to bylo před necelým rokem ve Volvu a nenašli vůbec nic.

Předem Vám děkuji za radu.

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#2 V40 škube

Příspěvek od iconek »

Koukni se na kabely k indukčním cívkám a zkontroluj si řádné ukostření.Partnerčina V40 taky poškubávala a problém byl ve vyhřáté izolaci kabelů.
Po řádném zaizolování drátů problém skoro zmizel, škubalo to méně.Vyměnil jsem proto i zapalovací kabely ke svíčkám, ale problém přetrvával.Nakonec jsem nové uhlíkové kabely za cca 1200 kč vyškubal z auta, zakoupil metr a půl klasiky v mědi za 50 Kč, narouboval je místo původních uhlíkových a problém byl odstraněn.
Motor šlape jako fík na benzín i LPG.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 V40 škube

Příspěvek od Urvanej »

Co si matně vybavuju, tak na pětku se v obci jet fakt nedalo, a to nebylo ani 1500ot. 5tku sem řadil cca kolem 70ti a motoru se to líbilo. Mam pocit, že se mu odspoda nechtělo nikdy.
iconek: Měděný kabely jsou dobrý tak na karburátory, ale na elektronický vstřikování to nikdy moc dobroty neudělalo. Takže tvuj výsledek pozorování je zajímavý :%)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#4 V40 škube

Příspěvek od iconek »

Nekecám, nelžu.Výměna proběhla před cca 3mi týdny a auto neškube.Přítelkyně s nim jezdí každej den do práce, denně 50 km.Kdyby cokoli auto dělalo, má nařízeno mi to hlásit.Zatím nic nehlásila, spíše naopak si chválí, jak od té výměny auto dobře jede.

Tak nevím...
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 119
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Vůz: V40 B4184S 1.8 1998 černa-metal.
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

#5 V40 škube

Příspěvek od Aubot »

Měl jsem podobné příznaky, zkusil jsem kabely a nic , tak jsem vyměníl cívky, jednu polovinu a jas jak ,,nové,, :wink:
Přílohy
V40 civky.jpg
V40 civky.jpg (48.92 KiB) Zobrazeno 3814 x
_________________
V40 1.8 85kw , 1998

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#6 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Urvanej píše:Co si matně vybavuju, tak na pětku se v obci jet fakt nedalo, a to nebylo ani 1500ot. 5tku sem řadil cca kolem 70ti a motoru se to líbilo. Mam pocit, že se mu odspoda nechtělo nikdy.
iconek: Měděný kabely jsou dobrý tak na karburátory, ale na elektronický vstřikování to nikdy moc dobroty neudělalo. Takže tvuj výsledek pozorování je zajímavý :%)
No já mám na 5ku v 50km/h nějak 15xx až 1600ot, motor to v pohodě zvládá a není nijak slyšet že by to mlátilo na klice atd. Ale to nic nemění na tom že když třeba jedeš těch 60km/h a šlápneš na plyn tak místo toho aby se to plynule rozjelo, tak to začne škubat, takže musíš podřadit na 4 a pak se to rozjede, ale jak říkáš motor má rád víc otáček a vyhovuje mu ta 5ka někde až v 70km/h.

Jen mě zaráží to škubání, a nevím jestli to dělá na všech V40 nebo jsem jedinný. jen je stejně zajímavé že při škubání pokud plyn pustím a znova ho přidám ale jen fakt mírně tak se motor krásně rozjede, ale běda jak ho přišlápnu víc tak to škuba jak střelenej :D Natož když je studenej tak škube na všechny kvalty :)

Zapalovací cívky BERU jsem měnil před 4 roky když jsem auto koupil, to bylo ve 139 xxx km, dnes najeto 201 xxx.
Jinak při koupi jsem udělal celé zapalování a i přesto je zajímavé že na staré zapalování pokud jsem motor na volnoběh vytočil někam k 5-6 000 ot, tak si rád střelil do výfuku, a po nových kabelech, svíčkách a indučkách je to furt stejné :) takže netuším kde by mohl být problém.

Ale cívky zkusím koupit nové, jen nevím zda BERU, Bosh, nebo NGK. Ale asi zvolím Bosh, teda aspoň jsem na ně nikde špatný ohlas nevyčetl :)

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#7 V40 škube

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Senzor polohy škrtící klapky kdysi jsem měnil když jsem ještě vlastnil 40ku prdel byla,že má mít nějaké hodnoty odporu tak když jsem vyndal a měřil tak to odpovídalo ,ale furt škubalo nakonec jsem vyměnil tenhle senzor a bylo vyřešeno (taky jen tip)neříkám vyměň jen co jsem měl já a ještě pokud to dělá od koupě podívej se ještě na nastavení rozvodů.
Je to jen tip . :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#8 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

No možné by to mohlo být s tím senzorem klapky.

Rozvody jsem dělal při koupi, staré byli nastavené dobře a nové jsou též. Takže tam chyba nebude.

A co se týká otáček, (klapka je vyčištěná) čas od času někdy kolísají otáčky někdy padají až k 500ot že má motor tendenci zdechnout, pak se to zase vzpamatuje a drží jsi těch cca 650-700. Ale dělá to fakt málo kdy.

Někdy to hapruje podobně když je zapnutá klima a co chvíli spíná, dejme tomu co 20sekund, tak otáčky padají z těch 650-700 až k 500ot a pořád dokola, což podle toho co jsem tu vyčetl tak bude potřeba seřidit vůle el. mag spojky kompresoru. (klima naplněná i nový vysoušeč). Ale to je věc druhá.

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#9 V40 škube

Příspěvek od konstantinos.cz »

To kolísání může dělat volnobězny ventil... A to skubani,, já tipuju škrtící klapku.
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#10 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

No podle toho co už tady padlo a co jsem našel, tak to bude tím snímačem škrtící klapky. Takže v úterý budu mít snímač, pak uvidíme :)

Volnoběžný ventil na 90% způsobuje kolísání otáček, protože vím že když je zasviněn tak motor má v momentě ze 140koní tak 80. Jednoduše je jak mrtvola, plus haprují čas od času otáčky. Ale po vyčištění motor opětovně táhne jak víno a otáčky nekolísají. Takže ho budu muset zase vyčistit.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#11 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Díky všem, problém vyřešen, bylo to vadným snímačem na klapce :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 V40 škube

Příspěvek od Urvanej »

Díky, že sdílíš rozřešení! :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#13 V40 škube

Příspěvek od SuGi »

Exit325 píše:Díky všem, problém vyřešen, bylo to vadným snímačem na klapce :)
Minulý týden jsem akorát měnil taky. Na předchozí (EPS) jsem najel zhruba 80 tis. km, na originál bylo najeto 160 tis. km.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#14 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Urvanej píše:Díky, že sdílíš rozřešení! :good:
Není zač :) Snad se to někdy někomu bude hodit kdo bude řešit stejný problém :)

Sice škubání v určitých otáčkách přestalo, ale motor škube dál ale je to zapříčiněno indučkami, které jsem měnil před 5 roky když jsem auto koupil, na starých indučkách jsi to střelilo do výfuku a na nových též, pokud motor na volnoběh vytočím ke 4000otáčkám a pustím plyn tak v rozmezí ve 3500 ot si to střelí do výfuku, takže za mě už to jsou indučky, protože škubat to škube nejvíc za studena. A to jsem je před 5 lety dával od firmy BERU, tak dnes vyzkouším NGK a uvidíme. Dál už mě nenapadá co by to mohlo být, kabely jsem měnil též před 5 roky od firmy TESLA abych ještě nedával i kabely :D

Ale to nic nemění na tom že i snímač klapky měl odslouženo za těch 20 let :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 V40 škube

Příspěvek od Urvanej »

hele střílení je divný, neccheš zkusit, jesi neuchcává vstřik? Ale u tebe to moc nepude, tam jsou vstřiky jen skříplý, že? Takže asi nepude vyndat lišta a zkusit zastartovat. :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#16 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

No to fakt nepujde, jedině když vyškubnu lištu ven i se vstřiky a zkusím nastartovat :) ale vše bude od benálu :D jiná možnost není, jedině trysky vytáhnout a nechat je vyčistit. Ale hold musím mít náhradní abych mohl jezdit :)

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#17 V40 škube

Příspěvek od konstantinos.cz »

tyjo.. ty nemas ani podpis.. odkud jsi? ja vstriky mam k dispozici, kdyby jsi chtel.. je to teda z 2.0T, ale myslim, ze by to mohlo byt stejne.. zkus hodit fotku te listy co je na sani
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#18 V40 škube

Příspěvek od kwiko »

to teda stejni nejsou...
ale osobne by som na chybu vstrekovacov pri tomto motore moc nevsadzal...

toto bude chyba v zapalovani...

daj nove kabely origo su nejake bougard (tak nejako) nestoja vela a cievky Sagem. sviecky odsledovene na tento motor funguju brisk, champion, ngk ci volvo.
Bosch prekvapivo nie, hoci su origo vyrobca
chybu snimaca vacsinou zapise do pamati zavad rj motora.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#19 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

konstantinos.cz píše:tyjo.. ty nemas ani podpis.. odkud jsi? ja vstriky mam k dispozici, kdyby jsi chtel.. je to teda z 2.0T, ale myslim, ze by to mohlo byt stejne.. zkus hodit fotku te listy co je na sani
No jsem ze Zlína, takže jsi ode mě nějakých cca 150km.
S tryskama nevím nevím, myslím jsi že na turbo musí být větší než na praobyč 2.0 140 koní.
Co jsem se dnes díval tak trysky tam jsou tyto:
$_1.JPG
$_1.JPG (17.72 KiB) Zobrazeno 3652 x
Ale mají fialovou barvu :)

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#20 V40 škube

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jestli chceš fialové tak ti je daruji za poštu válí se mi tu už pěkně dlouho jen je ještě najít. :wink:
Edit: Maj najeto 113000km.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#21 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

kwiko píše:to teda stejni nejsou...
ale osobne by som na chybu vstrekovacov pri tomto motore moc nevsadzal...

toto bude chyba v zapalovani...

daj nove kabely origo su nejake bougard (tak nejako) nestoja vela a cievky Sagem. sviecky odsledovene na tento motor funguju brisk, champion, ngk ci volvo.
Bosch prekvapivo nie, hoci su origo vyrobca
chybu snimaca vacsinou zapise do pamati zavad rj motora.
Kabely a cívky budu mít v pátek když to půjde dobře.

Co se týká svíček, od koupě jak říkám škubání bylo pořád až doposud, po výměně snímače klapky se škubání zmenšilo a hlavně po výměně svíček.

Ale co jsem chtěl říct, tak od koupě motor měl v sobě jak BRISK, NGK, DENSO iridium VK20Y až doposud kdy jsem je vyměnil za origo bosch a motor po výměně jede jak pila oproti Denso VK20Y.
A tak tomu bylo i po výměně svíček místo BRISK jsem dal Denso VK20Y ale až teďka když jsem dal do motoru podle knížky origo Bosh tak je to spíše to pravé ořechové.
Aspoň mi to teda tak připadá. Protože za studena škubání se zmirnilo zhruba o 40% a hlavně se motoru chce do otáček, jednoduše jede to úplně jinak.
Po výměně senzoru klapky škubání za studena se zhruba tak o 20% zmirnilo, ale třeba při těch 60km/h na 5 rychlost, jsi rád škubne ale od 65 km/h to už nedělá :) bez ohledu na teplotu motoru.

Takže teďka už jen řeším to, že za studena motor škube od - do určitých otáček cca od 1500-2000 a pak jen na 5 rychlostní stupeň v těch 60km/h pokud přidám víc plynu tak jsi rád zaškube, mezi tím má snahu se rozjet, tak jsi to nějak odškube a po přelomení 65km/h motor krásně táhne od škubání (takže bud je chyba v zapalování nebo někde jinde a nebo max v tom že to budu muset více roztahovat na 4ku :D

Za ten pátek co auto vlastním, to bylo kolikrát na diagnostice a nikde žádnou chybu to nehodilo.

Takže mi nezbývá než měnit díly na slepo.

Takže teďka je nová lambda sonda (delphi) origo byla bosh, ta kleknula ve 170 000km, pak se dala bosh univerzálka s tou jsem málem nenafoukal emise a byla vyšší spotřeba kolem 10litrů, teďka po výměně lambdy Delphi 201000km a svíček Bosh, jsem točil Zlín a Hradec Králové za 6,5l na 100km :) Ale podotýkám že škubání bylo na jakékoliv lambdě :) takže bych asi lambádu vyloučil že může za škubání motoru.

Benzín jsem též zkoušel, jak obyč naturál 95 od benziny, nebo OMV, ale teďka už nějaký ten rok tankuji do každého auta Vervu 100. Rozdíl v 95 a 100 je na tomto motoru hodně znatelný a okamžitě. V momentě po natankování 95 je jak kdyby motoru 40koní uteklo což jde to vidět i na větší spotřebě.

Ale v pátek budu chytřejší až vyměním indučky :) pak mě jedině napadaji snímače, neboli snímač klepání atd. Ale to fakt střílím jen od boku.
Ale jak už bylo psáno, tak chyba bude nejspíše jen v zapalování, protože ve 3-4000 otáčkách na volnoběh to střílí do výfuku. Za jízdy jsem to ještě nezaznamenal.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 29
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Zlín
Vůz: Volvo V40 B4204S 2.0 103kW 97

#22 V40 škube

Příspěvek od Exit325 »

Takže indučky s kabely vyměněny a problém se střílením neboli pleskáním do výfuku je furt stejný.

Jak mile se motor vytočí ke 4000otáčkám a více, tak po puštění plynu jsi to pleskne do výfuku :)

Takže zapalováním to asi nebude, že by to byly vstřikovače ? :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#23 V40 škube

Příspěvek od laci »

Asi pred dvoma tyzdnami som opravoval volvo ktore sa chovalo takto isto ako popisujes v prvom prispevku.
Vcera to bol golf 4 1.6 74Kw,ktory odmietal nastartovat.Ked bol chladny tak startoval-ked chcel. :fool:
V oboch pripadoch to bola Vaha vzduchu.U Volva musi byt origo diel.Nahrady odmietaju poslusnost.
Skus,Je to niekedy trapenie aj na servisaka.Nic by som uz nemenil.Sviecky vyhovuju aj NGK.Kable mozu byt aj Tesla-avsak moc dobre ich nerobia -hlavne konektory.
Vstreky si vycisti v ultrazvuku.Na vstrek pripoj kratkodobo +a-12V a napoj ho na Cistic brzd a prestrekni ich,sucastne ked zapojis na napetie a mas vycisteny.Musi ist kuzelovy rozprach.(ultrazvuk staci aj z Lidla) :) Pozor-Kratkodobo t.j.3az 5sec.max!
Strielanie sposobuje zle nastavena zmes.Tu ma na starosti-cidlo vzduchu.cidlo teploty vzduchu(nasavaneho),lambda sonda vzdy prva.Druha je kontrolna a ma na starosti plyny.
Vaha vzduchu MAF-ma v sebe obe cidla-teploty aj nsavaneho vzduchu.Problem robi obcas aj cidlo klapky.
To sa da vecinou premerat.Problem u benzinoch robi aj palivove cerpadlo-respektive prasknuta hadicka vo
vnutri nadrze.(Niekedy MAF staci vycistit-aj s konektorom.Nezabudnut vycistit kostry). Prajem ti vela uspechov pri odhaleni chyby a drzim palce,aby si do volvika zbytocne neinvestoval.
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#24 V40 škube

Příspěvek od kwiko »

Vahu vzduchu to nema, avsak ma to rozvody s hydraulickym predpinacom co neopliva spolahlivostou. baroskop napojit na rail a skontrolovat hodnoty teploty, MAP a chybove kody v RJ, ked jednoducha vymena zapalovania nepomohla.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#25 V40 škube

Příspěvek od laci »

Pali,mas pravdu.Mafko to nema. Ma-to Snímač absolutního tlaku v sacím potrubí - MAP Sensor.Snímač absolutního tlaku v sacím potrubí - MAP Sensor.Vsak nieco musi riadit mnozstvo a davku paliva okrem
lambdy.Ja som to robil na 2,0-5valec a to vahu malo. :jaj:
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“