servo

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#1 servo

Příspěvek od selap »

Nějak jsem tu článek na toto téma nenašel,tak asi to není tak častý problém.
Mám problém s posilovačem typu-po nastartování,neposiluje,vyloženě se musí řízení utrhnou a pak to pomalu začne jít.U teplého auta to nedělá.Jinak olej jsem měnil před rokem kdy už mě to začlo zlobit,ale moc velká změna k lepšímu to nebyla.Servo je typ "konzerva pražské šunky".
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 servo

Příspěvek od travex »

selap píše:Nějak jsem tu článek na toto téma nenašel,tak asi to není tak častý problém.
Mám problém s posilovačem typu-po nastartování,neposiluje,vyloženě se musí řízení utrhnou a pak to pomalu začne jít.U teplého auta to nedělá.Jinak olej jsem měnil před rokem kdy už mě to začlo zlobit,ale moc velká změna k lepšímu to nebyla.Servo je typ "konzerva pražské šunky".
problem neni v cerpadle (to je umistenov te konzerve prazske sunky)... problem hledej v rizeni jako takovem... bud je zaneseno necistotami, nebo se zacina poroucet preposteci ventil.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3

Příspěvek od jarek.krizan »

Také bych to viděl na přepouštěcí ventil, nebo netěsní - ztvrdlé těsnění na pístnici.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#4

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Také bych to viděl na přepouštěcí ventil, nebo netěsní - ztvrdlé těsnění na pístnici.
No ale proč to po chvilce začne fungovat???

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Také bych to viděl na přepouštěcí ventil, nebo netěsní - ztvrdlé těsnění na pístnici.
No ale proč to po chvilce začne fungovat???
Jestli dává čerpadlo se dá zjistit, jak se podívá do nádobky a kapalinu to bude honit nebo bude v klidu. Pokud se hladina nehne tak to může být čerpadlo, nebo jeho tlakový ventil. Psal že to musí utrhnout, to mi připadá na těsnění na hřebenu, ale když se člověk nemůže podívat a zkusit tak je to jen teorie.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#6

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Také bych to viděl na přepouštěcí ventil, nebo netěsní - ztvrdlé těsnění na pístnici.
No ale proč to po chvilce začne fungovat???
u preposteciho ventilu je to prave klasicky projev, za studena nefunguje a po ohrati oleje se vymezi vule a ventil se zacne snazit... stejne tak to muze byt i manzetou, opet za studena je ztvrdla a netesni, po zahrati ma snahu zmeknout a zacit tesnit....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#7

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:
martinopel píše:No ale proč to po chvilce začne fungovat???
u preposteciho ventilu je to prave klasicky projev, za studena nefunguje a po ohrati oleje se vymezi vule a ventil se zacne snazit... stejne tak to muze byt i manzetou, opet za studena je ztvrdla a netesni, po zahrati ma snahu zmeknout a zacit tesnit....
Dotaz nyní zní jak se to dá opravit,případně zda se to dá opravit.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#8

Příspěvek od travex »

martinopel píše:
travex píše:
u preposteciho ventilu je to prave klasicky projev, za studena nefunguje a po ohrati oleje se vymezi vule a ventil se zacne snazit... stejne tak to muze byt i manzetou, opet za studena je ztvrdla a netesni, po zahrati ma snahu zmeknout a zacit tesnit....
Dotaz nyní zní jak se to dá opravit,případně zda se to dá opravit.
opravit se to da celkem spatne.... tedy neni problem sehnat nova vodika a pripadne i repas kit (obsahuje maznzety, tesneni atd), nebo manzety zvlast.... problem je v tom prepoustecim ventilu, tesneni do nej se koupit jako ND neda, rozebirtatelny je velmi obtizne a zatim vsechny pokusy o opravu v domacioch podminkach skoncily docasnym uspechem.... vzdy po relativne kratke dobe bud rizeni zacalo tect nebo se chyba opakovala.... sance je koupit repasovane rizeni (cca 4000 - 6000) se zarukou, nebo dat rizeni z jineho auta (od cca 1000...) a pripadne vymenit jenom voditka... (cca 1700...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9

Příspěvek od jarek.krizan »

Jo na vytlučený vodítka jsem zapoměl, ale jinak travex již řekl vše. 8)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#10

Příspěvek od travex »

jeste pridam jeden HINT:

Co by mohlo pomocije vymena oleje spojena s proplachnutim systemu - obcas byvaji proposteci ventily zaneseny necistotami (oter z cerpadla napriklad). Pomaha umistit do nadobky servooleje silnejsi magnet na kousku provazku a jednou za cas ho vylovit a vycistit.... usazuje se na nem vetsinou velke mnozstvi necistot... doporucuji zkusit...

magnet se nekde najde, kousek provazku taky nebyva problem (dulezite je pouzit dostatecne tenky a netrepivy) a umistit ho do nadobky je dilem nekolika vterin... treba to pomuze... zatim mela tato metoda 50% ucinnost, coz je hodne...ale vsemocna bohuzel neni.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#11

Příspěvek od GDPR_user »

travex píše:jeste pridam jeden HINT:

Co by mohlo pomocije vymena oleje spojena s proplachnutim systemu - obcas byvaji proposteci ventily zaneseny necistotami (oter z cerpadla napriklad). Pomaha umistit do nadobky servooleje silnejsi magnet na kousku provazku a jednou za cas ho vylovit a vycistit.... usazuje se na nem vetsinou velke mnozstvi necistot... doporucuji zkusit...

magnet se nekde najde, kousek provazku taky nebyva problem (dulezite je pouzit dostatecne tenky a netrepivy) a umistit ho do nadobky je dilem nekolika vterin... treba to pomuze... zatim mela tato metoda 50% ucinnost, coz je hodne...ale vsemocna bohuzel neni.
Doporučuji magnet ze starého harddisku a je dobré jej používat i preventivně.Nicméně zlepšit se to nezlepší,ale výrazně se to pak nezhoršuje.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#12

Příspěvek od tnemec »

Mohu potvrdit. V sedmici jsem zacal po projeveni problemu s rizenim vozit magnet z harddisku a problemy zmizely. Pomahal jsem tomu jeste tim, ze jsem treba pri zastaveni v kolone vytocil motor do 2000 a tocil od leveho dorazu do praveho, dokud se zas kolona nerozjela. Otacky proto, ze je pak rychlejsi obeh oleje. Doleva doprava proto, aby se system "hybal".

Ze zacatku to chce po kazde jizde magnet otirat (nachyta se na to NEUVERITELNE mnozstvi takoveho zeleziteho bahynka), pozdeji postaci jednou za cas otrit...

Problemy zmizely tak 3 tydny po zacatku vozeni magnetu... a jezdim denne tak 50 km minimalne.

Btw. Ted si vzpominam, ze si nekdo muj magnet pujcil. Cestne se priznejte a vratte mi ho, diky :-D
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 servo

Příspěvek od tomasss »

Muzu take potvrdit ucinnost hdd magnetu, preventivne :green: jsem ho tam dal a prvnich par cisteni byl zahnojenej slusne...ted uz je jen pokrytej jemnym filmem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Re:

Příspěvek od tomasss »

travex píše:problem je v tom prepoustecim ventilu, tesneni do nej se koupit jako ND neda
Mam ted podobnej problem na devitce - za studena to musim urvat volantem, po par otocenim se to chyti. Magnet aplikuju, jeste se tu psalo o vychozenym tesneni. Nezkousel nekdo vodicky >tohohle< typu ktery obsahujou neco po cem ty gumovy tesneni "nabydou" na objemu?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 52
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo760 2.4 D24Tic

#15 servo

Příspěvek od Volvo760 »

Zdravím pánové, mám přesně ten samý problém, za studena to jde ztuha (jako bez serva a s ohřátím se to zlepší- po cca minutě, i dřív) ...ale ještě k tomu, ovšem pouze někdy, to v zatáčce cuká s volantem, trhavé pohyby, ale vůle na čepech atd není. Myslíte že je prostě už vůle na pístnici nebo něco jiného?????
_________________
Volvo 760 2.4 D24Tic - Rakvička (nebo také Nudle :-D )

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 servo

Příspěvek od peter cz »

Máš tam dost oleje?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo V70 I, 2.5 TDI, man, 03/1998
Bydliště: Horažďovice, okr. Klatovy

#17 servo

Příspěvek od hansV70 »

Zdravím, dovolím si oprášit toto téma, protože jsem taky vyzkoušel tuhle vychytávku do mého stroje, viz popisek. Najel jsem asi 100km po okreskách typu levá pravá, ale po kontrole ani smítečko. Čím to čím to? Že by už hliník? Díky uživatelům starších kousků za postřehy.

Edit: téma se týká toho přidělaného magnetu:-)
_________________
Volvo V70 I - 2.5 TDI (103kW D5252T) r.v. 03/1998, man.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 servo

Příspěvek od Urvanej »

No já tam mam jen takový jemný černý filmík, který bych neviděl, kdybych nevěděl, že ty magnety maji bejt jasně stříbrný.
Pokud je tvuj jeidnej problém, že máš čistej magnet, tak to problém nemáš. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 72
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo V70 I, 2.5 TDI, man, 03/1998
Bydliště: Horažďovice, okr. Klatovy

#19 servo

Příspěvek od hansV70 »

Urvanej: po vyzkoušení jsem právě šel hledat tohle téma, ale nevěděl jsem, že je to v kategorii 700/900 a zajímal mě tedy rozdíl 700/900 vs. 850/V70. Pokud tedy to řízení a servo je stejný nebo podobný jako u 700/900, tak pak je to ok. Pokud to už bude novější a z jiných materiálů, tak asi na magnet stejně nic nechytnu. Jinak servo a řízení je samozřejmě v pořádku, byl jsem jen zvědavej :-)
_________________
Volvo V70 I - 2.5 TDI (103kW D5252T) r.v. 03/1998, man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 servo

Příspěvek od tomasss »

Sice vozim v nadobce serva permanentne potopenej magnet z harddisku, ale vzhledem k tomu ze nedavno absolvovana repase rizeni nebyla zrovna levna, rikal jsem si ze by to chtelo opravdovou filtraci, ne jen vychytavat zelezny blato.
Na ceskym, potazmo evropskym trhu je situace bidna, protoze tady jsou vsechny naplne "dozivotni" :jaj: . Ve statech nastesti tak daleko jeste nejsou, takze koupit neco sofistikovanyho tam neni problem.
Co jsem nakonec zvolil je celokovovej, plne rozebiratelnej a plne servisovatelnej filtr s tlakovym bypassem pro pripad ucpani, kombinujici filtraci magnetem a pres sitko, ktery vychytava cokoliv vetsiho nez 190um. Vyrabi to A1 Cardone, typ 20-0038F. Hadicovy priruby maji prumer 3/8" coz je presne idealni prumer na vratku z prevodky rizeni do rezervoaru u 7/9.

http://www.cardone.com/Products/Product-Detail?productId=200038F

[img]http://my.cardone.com/Imagesftp/20/200038F-04.jpg[/img]



Kupovano v >rockautu<, cenove to vychazi daleko lip nez vsechny ebaye apod., cena cca 600kc vc. dopravy do CR.
Daji se koupit i plastovy filtry, ale cena je kolem tisicovky (QSRP10 a podobne) a hlavne se to neda rozebrat, je nutny menit filtr.

Treba se tohle reseni nekomu zalibi tak jako mne :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 servo

Příspěvek od Urvanej »

Děkuji :good: , poreferuj po pár tisících, jak to dopadlo, pak do toho pudu taky. Nějaký auta, co to potřebujou, tu najdu :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#22 servo

Příspěvek od talent »

Ja som mal zadretý kĺb na volantovej tyči.Po rozchodení a premazaní išiel do kožkového obalu stiahnutého sponami.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#23 servo

Příspěvek od Ondra. »

dnes jsem tento filtfiltřík ulovil na ebayi, cena 420 včetně pošty :D nejhorší je, že tyhle věci potřebuju vždycky třikrát :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#24 servo

Příspěvek od Ondra. »

filtřík mám dát tedy na vratku jo? Předpokládám co nejvýš aby mi při případným čištění sítka uteko co nejmíň kapaliny?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#25 servo

Příspěvek od Ondra. »

Ondra. píše:filtřík mám dát tedy na vratku jo? Předpokládám co nejvýš aby mi při případným čištění sítka uteko co nejmíň kapaliny?
Tomasssi Je to tak? :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“