940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#1 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

Ahoj, koupil jsem si svoji vysněnou 940, ale samozřejmě 24letý auto není tak uplně 100%
Po zahřátí motoru na 90st. ručička teploty spadne na nulu.
Zároveň auto skoro netopí, na plno jde jen vlažný, lehce horký vzduch.
Mám hledat problém v termostatu, nebo to může být i něco jiného?

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra. »

lehce horky vzduch? :D ano vymen termostat, stoji pakatel a v globalu tim nic nezkazis. pak muzes pokracovat
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#3 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

Lehce horký no :D Prostě vlažnej no :D
Zkratka to netopi a tim ze auto mel nekdo jinej, tak ani nevim, jestli to muze mit spojitost a nebo to jsou dve rozdilne zavady.

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#4 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od imrija »

Gratuluji ke koupi - taky bych to viděl svým neodborným pohledem na termostat a možná proplach topení. Snad všecky D24 co jsem viděl mají v chladícím okruhu rezavý šlem. Názory na proplach chladící soustavy se liší, ale mě u jiných aut nejlepší výsledky přineslo hbité odpojení topení, a jeho propláchnutí zahradní hadicí v protisměru. Na závěr i destilkou, pak zase zapojit. Četl jsem že tam lidi lejou i ocet, ale to bych asi neriskoval. Jedině že bych měl náhradní kousek a nic jiného už nepomáhalo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#5 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

Taky mě to napadlo, auto je hodně původní, je vidět že to byl pracant a kromě nutný údržby mu nikdo moc navíc nedopřál, je to velkej "omrd" se k topení dostat? Nebo jsi to proplachoval přímo na autě?

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#6 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od imrija »

Ondra940 píše:Taky mě to napadlo, auto je hodně původní, je vidět že to byl pracant a kromě nutný údržby mu nikdo moc navíc nedopřál, je to velkej "omrd" se k topení dostat? Nebo jsi to proplachoval přímo na autě?
Vždy jsem to proplachoval přímo na autě, tj. odpojil jsem hadice od topení, ty jsem svorkama uzavřel aby to nevyteklo (popř nasměroval nahoru, pokud to auto umožňuje) a pak jsem na výstup z topení připojil zahradní hadici o přiměřeném tlaku vody a propláchl to. Většinou z toho tekla hnusná voda dobrých 20 litrů. Nikdy jsem tohle však nedělal na volvu, zatím.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#7 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

No tak uvidíme, třeba ještě pár tipu dostanu. To topení není ale od věci tak jako tak ;)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#8 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od olivin »

Ma to klimu, nebo nema? Tj. je ventil topeni ovladany podtlakem, nebo klasicky bowdenem?

Apropos, soudruzi ve Svedsku zvolili filozofii vzit radiator topeni a postavit kolem nej auto. Z toho si muzes odvodit, jak snadno se k tomu dostava.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#9 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Nimrod »

je to lehce mimo, ale stejně se zeptám... kde najdu na devítce snímač teploty kabiny pro klimatizaci?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od peter cz »

Ve světle na stropě.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#11 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Nimrod »

dík :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#12 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

Klimu nemám.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#13 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od smolda »

olivin píše:Ma to klimu, nebo nema? Tj. je ventil topeni ovladany podtlakem, nebo klasicky bowdenem?

Apropos, soudruzi ve Svedsku zvolili filozofii vzit radiator topeni a postavit kolem nej auto. Z toho si muzes odvodit, jak snadno se k tomu dostava.
No a já jsem se v tom ještě nehrabal :D nicméně tohle je zase devítka, co? Takže naše poznatky s topením se jí týkat vůbec nemusí, ačkoliv si osobně myslim, že ten ventil s klapkou budou ovládaný taky bovdenem a distribuce vzduchu skrz palubku podtlakem jako mám já..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Sergej »

Radiator kurenia sa vymiena celkom v pohode, horsi je vyparnik klimy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#15 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra. »

smoldo u neklimovy devitky zadny podtlaky nejsou, vse je reseno tahlama. ventil topeni je mechanicky
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#16 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od smolda »

Ondra. píše:smoldo u neklimovy devitky zadny podtlaky nejsou, vse je reseno tahlama. ventil topeni je mechanicky
Já vím, jak není klima nejsou podtlaky. Slo mi a zrejme i Olivinovi o ten ventil...ten by měl být bovdenem společně s klapkou přívodu vzduchu..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#17 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od olivin »

Presne tak, pokud tam neni klima, mel by byt ventil topeni ovladany mechanicky bowdenem. Sice jsem nikdy nemel devitku bez klimy, ale predpokladam, jak psal Smolda, ze je ventil ovladany spolecne s klapkou privodu vzduchu jako u sedmicky. Kam tim mirim? Ovladaci lanko teploty muze krasne behat a ovladat klapku vzduchu, ale uz nemusi dal pohnout ventilem na privod vody do radiatoru topeni.

Smoldo, hod sem prosim fotku vykuchaneho topeni z meho sklepeni, at je jasne, o cem je rec ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#18 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od smolda »

Pár fotek, první bovden vede od ovladaciho panrlut ke klapce a druhý bovden vede od klapky k ventilu na hadicich s teplou vodou.

Na fotkách je pěkně vidět, že bovdeny jsou uchyceny společně na jednom místě sponkovou metodou do plastu a vypadá to, že to je kritické místo.

Jak ten bovden k ventilu vypadne z uchycení, tak přestane jezdit jen samotné lanko a prohýbá se celý bovden, tudíž přestává plnohodnotně otevírat a zavírat ventil. ObrázekObrázekObrázekObrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Velké Meziříčí
Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC

#19 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od Ondra940 »

Super, mrknu i po tom. Diky za fotky ;)

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#20 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.

Příspěvek od smolda »

Ondra940 píše:Super, mrknu i po tom. Diky za fotky ;)
Opravdu MÁŠ za co, neb ty fotky na internetu prostě nejsou :D mám za to, že jsou velice vzácné, protože málokdo to má asi vykuchany takhle ke studijním účelům
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“