Vibrace při lehkém brždění

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Už nějakou dobu řeším u 940 občasné vibrace při brždění, které se přenáší hlavně do volantu a lehce do karoserie. Nastává to při lehkém až středním tlaku na pedál a čím vyšší rychlost, tím citelnější. Při velkém tlaku na pedál je to OK. V pedálu vibrace cítit nejsou, tim pádem bych vyloučil kotouče? Táhla a čepy řízení jsou zánovní, ale mohla by to způsobovat vůle v převodce? Ložiska jsou bez vůle, pak snad už jedině levý kulák možná není uplně 100%.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

LBJohnson
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V 940, B200FT 1995

#2 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od LBJohnson »

Zkusil bych přece jen kotouče. Před půlrokem mi při brzdění začal lehce vibrovat volant, postupem doby se to razantně zhoršovalo. Podezíral jsem nejprve špatně vyvážená kola. Nové vyvážení a následně výměna za letní kola pomohla vždy cca na 5 km, pak se problém objevil znovu. Vypadalo to, že bude opravdu vada v řízení, ale nejdříve jsem ještě vyměnil skoro nové přední kotouče za úplně nové. A rázem byl klid.
Chlapík v brusírně, kde jsem ty sundané zánovní kotouče nechával srovnat, mi říkal, že je to dnes normální - prý většina výrobců nenechá nové kotouče při výrobě dostatečně vyhřát(?), to se pak odehraje až na autě a kotouče se postupem času kroutí.
Tak to třeba bude i tento případ....
_________________
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#3 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od vityjan »

Ja mam vuli v prevoce hodne velkou a brzdy bez vibraci...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#4 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od marekbm »

mě to sem tam zažne dělat na obou autech (takže asi obecný problém), když nějakou dobu brzdím moc jemně. nejlepší na to je rozjet auto tak na 160 (nejlépe z kopce) a začít brzdit. ze začátku tak zlehka, pak postupně zesilovat až skoro naplno. po 2-3 těchto pokusech je zas na nějakou dobu pokoj. takže jak už bylo psáno, ty dnešní brzdy stojí asi fakt zaprd.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od Urvanej »

Jo, protože se kotouče dělaji ze hmotněný tmy a ne pořádný litiny.
Ze zoufalství se snažim nastudovat, jak tomu může pomoct ta kryo kůra, kterou některý firmy nabízí. No a překvapivě, pokud jsou kotouče z toho, z čeho tvrdí že jsou, tak to pomoct nemůže.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LBJohnson
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: V 940, B200FT 1995

#6 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od LBJohnson »

Doplním ještě další část informace od brusiče - po přebroušení zvlněných kotoučů už pak prý problémy nebývají.
Vlastní zkušenost ještě nemám - ty čerstvě srovnané mi zatím odpočívají pod vrstvou vazelíny v krabici.
_________________
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#7 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Tak pravděpodobně za to mohl přidírající se pístek (shrnutá prachovka...) na lp brzdiči.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#8 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Asi jsem to zakřiknul, ale vibruju pořád, jen o něco méně :crazy: Při tvrdým brzdění úplně bez problému, je to znatelný jen při "normálním" brzdění.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#9 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od HonzaA »

Identicky problem jsem mel kdysi na nejake krabici s kotouci. A taktez to nekopalo do brzdoveho pedalu. Nove kotouce to vyresily (pretoceni starych nepomohlo)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Pokud by byly křivý, tak by to muselo při brzdění vibrovat pořád ne? Tak se aspoň chovali předchozí kotouče, který křivý byly.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od Urvanej »

Ne, někdy to pobere posun ve vodítkách.
Ale běžně se u sporadicky ježděných aut stane, že kotouče maji proměnnou tloušťku, protože pod destičkama reznou jinak rychle než v okolí a to vytváří rozdíly v šířce, ale pak to bubnuje do pedálu vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#12 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

No zkusim teda posehnat úchylkoměr a přeměřit kotouče.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od tomasss »

peter cz píše:Pokud by byly křivý, tak by to muselo při brzdění vibrovat pořád ne? Tak se aspoň chovali předchozí kotouče, který křivý byly.
E-e, ja kdyz mel lehce krivy kotouce tak to kmitalo s volantem jenom kdyz jsi lehce brzdil. Kdyz na to clovek slapnul poradne tak se volant nehnul...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#14 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od imrija »

Tohle chování potvrzuje i naše devítka. Kotouče tam zvlněné trochu jsou, ale když se to pořádně zadupne, tak to nevibruje.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#15 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Takže maximální házivost jsem naměřil 0,06mm, to si myslim že neni nic hroznýho :unknown:
Přílohy
IMG_20190518_1212171.jpg
IMG_20190518_1212171.jpg (59.94 KiB) Zobrazeno 1074 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#16 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od HonzaA »

Těžko říct, jestli je to ještě v normě, nemám kam se podívat. Ale tuším, že ten můj kotouč na zadní straně zevnitř orezl tak, že se v jednom místě jakoby "propadl" dovnitř. Možná ho někde najdu, To bych asi házivostí měřené na přední straně kotouče vůbec nepostihl...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#17 Vibrace při lehkém brždění

Příspěvek od peter cz »

Jen abych to tady nějak ukončil - pomohlo namazání vodících čepů brzdičů v těch gumových pouzdrech (mám brzdiče z 850). Ve vidě je přitom přímo napsáno, že tohle se mazat nemá, což se dá pochopit, protože tam není prachovka a mohl by se na to lepit bordel, nicméně je to řešení.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“