Oprava hlavního palivového čerpadla.

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Oprava hlavního palivového čerpadla.

Příspěvek od Urvanej »

Jelikož mi doma leželo už drahnou dobu a poté, co jsem s ním pokusně čerpal naftu a následně zapůjčil, umřelo, tak jsem ho zkusil otevřít. Je to vnější čerpadlo co patří pod sedačku řidiče.
Ten pertl kolem vršku jsem uvolnil.
1.jpg
1.jpg (62.09 KiB) Zobrazeno 470 x
A následně už šlo vysunout těleso pumpy a rozhodit na prvočinitele.
2.jpg
2.jpg (92.3 KiB) Zobrazeno 470 x
Opucoval jsem kotvu, protože uhlíky mají ještě dost masa a jelikož nemám soustruh, tak jsem kotvu ani nesrovnával. Každopádně už vrčí a myslím, že ještě dlouho bude.
Na celým tom martyriu je zajímavý uložení rotoru, kterej se točí UVNITŘ toho futýrka co vypadá jako hřídel u kotvy. A hlavně samotný systém čerpání, na který jsem několik minut čuměl a snažil se pochopit, jak to funguje.
3.jpg
3.jpg (78.63 KiB) Zobrazeno 470 x
Né že bych tutím chtěl říct, abyste ty čerpadla opravovali. Pouze pokazuji na velmi zajímavé technické řešení, které by mohlo zajímat technikou fascinované jedince. Protože vyhodit, to můžete i rozebraný :-)
A co byla závada tohoto kusu? Zanesená kotva a uhlíky, a vznik izolační vrstvy mezi nima, která zabrání přenesení napětí na rotor. Mi tak napadlo, že pokud je elektromotor mrtvý a odmítá se roztočit, tak by to mohlo jít "prorazit" i vyšším napětím s proudovým omezením. Tzn. na zdroji nastavím omezení na 2A a postupně zvyšuji napětí, až se "izolant" propálí a mohlo by se to roztočit. Uvidíme, zkusím na další mrtvolce.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ponyvolvo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 132
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

#2 Oprava hlavního palivového čerpadla.

Příspěvek od ponyvolvo »

Taky jsem jich měl několik rozebraných.
Možná bude ještě něco na půdě.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70 2005 2,4D5 136kW DPF manual 6q, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej,Suzuki SX41.6 2008,Suzuki XF650 Freewind 1998
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80,V70XC),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“