membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#26 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Krystof P. »

To chápu, ale asi teda blbě. Měl jsem dojem, že standardní stav je otevřenej. Vycházel jsem z toho, že když jsem měnil jeblou membránu u sebe, tak rozdíl před a po nebyl. A že se uzavře když sundáš nohu z plynu/ řadíš atd.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#27 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Trošku se vám sem navařím Tom má pravdu je to z Wikipedie:
Když je škrticí deska otevřená, tlak vzduchu na obou stranách pístu v odvzdušňovacím ventilu je stejný a pružina udržuje píst dolů.
220px-Throttle_body_openBOV12.jpg
220px-Throttle_body_openBOV12.jpg (6.64 KiB) Zobrazeno 1050 x
Když je škrticí klapka uzavřena, vznikne vakuum v rozdělovači. To v kombinaci s tlakovým vzduchem z turbodmychadla přesouvá píst do ventilu nahoru, uvolňuje tlak do vstupu turbo (Recirc.) Nebo atmosféry (BOV).
220px-Throttle_body_closedBOV7.jpg
220px-Throttle_body_closedBOV7.jpg (8.73 KiB) Zobrazeno 1050 x
Odfukovací ventil je připojen vakuovou hadicí k sacímu potrubí za škrticí klapku. Když je škrticí klapka uzavřena, relativní tlak sběrného potrubí klesne pod atmosférický tlak a výsledný rozdíl tlaků ovládá píst ventilu odfuku. Přebytečný tlak z turbodmychadla je pak odváděn do atmosféry nebo recirkulován do vstupu před přívodem kompresoru.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Urvanej »

Tom totiž opravoval asi 4 BOV a skládal z nich jeden funkční. :-) Nicméně načíst se to nechá na spoustě míst.
Co se ale vyčítá hůř je přetočeni turba. Když totiž nemá odpor na sací straně, tak zrychluje a zrychluje, až si vrtulka odstředivou rychlostí škrtne, no a pak už je to skoro fuk, zda se rozklepe a ohne/praskne hřídel, zmrší se lopatky, housing nebo se vyosí a vydře se fluidní ložisko.
Prostě prasklej IC nebo nějaká hadice, či nemocný CBV (BOV) se pak ještě jednou umí prodražit. Kdyby se vám to stalo a museli ste nutně dojet, tak aspoň vyháknout WG aktuátor, ať je WG furt otevřený a nejde toho tolik na turbínu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#29 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Urvanej píše:Tom totiž opravoval asi 4 BOV a skládal z nich jeden funkční. :-) Nicméně načíst se to nechá na spoustě míst.
Co se ale vyčítá hůř je přetočeni turba. Když totiž nemá odpor na sací straně, tak zrychluje a zrychluje, až si vrtulka odstředivou rychlostí škrtne, no a pak už je to skoro fuk, zda se rozklepe a ohne/praskne hřídel, zmrší se lopatky, housing nebo se vyosí a vydře se fluidní ložisko.
Prostě prasklej IC nebo nějaká hadice, či nemocný CBV (BOV) se pak ještě jednou umí prodražit. Kdyby se vám to stalo a museli ste nutně dojet, tak aspoň vyháknout WG aktuátor, ať je WG furt otevřený a nejde toho tolik na turbínu.
Toto všechno víme ,ale já si to musel najít ,protože mně mate ta uzavřená klapka přece dáváme různé pružiny třeba já tam mám na otevírání membrány na 1,3 bar bral jsem to tak ,že otevře vždy při překročení tlaku na který je dána pružina membrány a ono se otvírá tedy až při rozdílném tlaku v sacím potrubí až při uzavřené klapce a ne tedy při tlačeném tlaku v mém případě 1,3bar jestli jsem to správně pochopil .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Urvanej »

Peťo, nemotáš CBV a WG aktuátor?
CBV je pouze ochrana turba, který v případě zbytečný práce (tlačení proti zavřený klapce) otevřeným bypasem snižuje zátěž.
WG aktuátor reguluje tlak v sání při noze na podlaze.
Takže vlastně nikdy nepracují současně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#31 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Urvanej píše:Peťo, nemotáš CBV a WG aktuátor?
CBV je pouze ochrana turba, který v případě zbytečný práce (tlačení proti zavřený klapce) otevřeným bypasem snižuje zátěž.
WG aktuátor reguluje tlak v sání při noze na podlaze.
Takže vlastně nikdy nepracují současně.
Bavím se o CBV ten muj příspěvek :D o aktuatoru ne ,vnáším asi zmatek do tohoto vlákna :D
CBV.jpg
CBV.jpg (77.07 KiB) Zobrazeno 1022 x
https://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Urvanej »

Petr.Chrpa píše:... dáváme různé pružiny třeba já tam mám na otevírání membrány na 1,3 bar...
Vycházel jsem z tohodle, protože jediný, kde jsem si hrál s pružinama byl WG aktuátor. Přijde mi, že pružina v CBV by měla jen kompenzovat rozdíl tlaků od turba do parohů, kterej je danej restrikcema jako trubky, hadice, IC, klapka. Pokud bychom ty ztráty zanedbaly, tak ti tam stačí péro z propisky, protože tlak před i za ní by byl stejnej. A teda 1,3 bar rozdíl mi přijde fakt ukrutnej. Ale jestli to turbo dlouhodobě ustojí, to je pro mě cenná info. Já s CBV problém nikdy neměl a ani mě nenapadlo upravovat v něm pružinu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#33 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Urvanej píše: péro z propisky, protože tlak před i za ní by byl stejnej. A teda 1,3 bar rozdíl mi přijde fakt ukrutnej. Ale jestli to turbo dlouhodobě ustojí, to je pro mě cenná info. Já s CBV problém nikdy neměl a ani mě nenapadlo upravovat v něm pružinu.
To propiskový pero asi ne ten tlak tam je :D ,že by tu membránu nadzvedl :D ,přece když je děravá tak malinko taky mizí tlak nebo asi se to projevuje to houpání natlačí a spadne malinko na budíku teda podle mně .
Turbo to ustojí neměj strach
A jinak jsou i silnější pružiny standart je okolo 1baru (serie) ,ale pokud začneš zvyšovat výkon a plnící tlak tak se dává i odpovídající pružina :
https://www.ipdusa.com/products/11804/124917-heavy-duty-compressor-bypass-valve

Ale furt mi hlava nebere rozdílnej tlak v sacím potrubí při zavřený klapce stále si myslím,že ty pružiny tam jsou jako ochrana a udržení odpovídajícího plnícího tlaku .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#34 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Krystof P. »

Už jsem myslel, že jsem to pochopil. A pak mi to celý opět přestalo dávat smysl. Musí tam bejt ještě něco, co Uřvanej nezmínil.
Chápu ochranu, aby turbo netlačilo vzduch proti zavřený škrtící klapce. Pak by ale jinej odpor pružiny neměl absolutně žádnej smysl, spíš by byl na škodu, protože by bylo třeba většího podtlaku k jeho otevření.
U wastegatu je to jasný, nechceš aby ho aktuátor otevřel dřív, než dosáhneš požadovanýho tlaku.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#35 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krystof P. píše:Už jsem myslel, že jsem to pochopil. A pak mi to celý opět přestalo dávat smysl. Musí tam bejt ještě něco, co Uřvanej nezmínil.
Chápu ochranu, aby turbo netlačilo vzduch proti zavřený škrtící klapce. Pak by ale jinej odpor pružiny neměl absolutně žádnej smysl, spíš by byl na škodu, protože by bylo třeba většího podtlaku k jeho otevření.
U wastegatu je to jasný, nechceš aby ho aktuátor otevřel dřív, než dosáhneš požadovanýho tlaku.
Podtlak je v sání podle mně ,zavřená klapka a běžící motor vytváří podtlak v sacím potrubí to je vidět na budíku když nastartuješ ,který je připojen na sání za klapkou, přidáváš plyn klapka se otvírá a tlak vzrůstá ,přesahneš tlak na co je pružina a přepustí přetlak před turbo .
Ale na Wikipedii škrticí klapka uzavřena, relativní tlak sběrného potrubí klesne pod atmosférický tlak (chápu) a výsledný rozdíl tlaků ovládá píst ventilu odfuku (to nechápu) :D
Když zavřu klapku tak padne okamžitě i tlak na budíku i tedy tím pádem i v sání tak kde se vezme najednou 1,3 a více baru na přepuštění když to nezaznamenám ani na budíku .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#36 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Krystof P. »

Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#37 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Urvanej »

Peťo, ty ale měříš budíkem tlak za klapkou, až v parohách. Ten vysokej tlak je mezi klapkou a turbem. No a ten zvedne tu membránu a přefoukne se do sání turba.
Zkus si to nakreslit a uvidíš, že s tou propiskou mam pravdu. Pružina je tam jen kvůli maskování rozdílu mezi tlakem u turba a v parohách. Ten rozdíl dělaji ztráty v potrubí. Ale to je asi fuk, hlavně že to funguje... :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#38 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krystof P. píše:Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?
Nene přetlak před klapkou to otevře
Urvanej píše:Peťo, ty ale měříš budíkem tlak za klapkou, až v parohách. Ten vysokej tlak je mezi klapkou a turbem. No a ten zvedne tu membránu a přefoukne se do sání turba.
)
:good: Jak jednoduché :D včera když jsem šel spát tak mi to došlo :green: Jsem holt pomalejší
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#39 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Krystof P. píše:Běžící motor proti zavřený klapce vytvoří tenhle (pod)tlak, ten na budíku turba neni vidět a ten werk si otevře, ne ?
Tak ano znova jsem to procházel ,ale potom na Wiki píšou blbost a nebo v součinnosti s tím přetlakem před klapkou se to otevře :%) nevím a hlavně ,že to chodí .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#40 membrana bypassu na Garrett TB2543 (B230FT)

Příspěvek od kishmick »

Ještě dodatečně vysvětlení, proč volvo vrací vzduch vypuštěný z blow-off ventilu zpátky do sání (a ne do atmosféry). Volvo jako většina severských značek chce být vždy v popředí-co se týče ekologie. A vzduch, který je znečištěn v tomto případě od PCV, nemá být vypuštěn ven (do atmosféry), ale zpět k opětovnému spálení ve válcích. Pokud je v tomto případě vypuštěn zpět do sání-před klapky kompresoru(dmychadla), ničemu tam nepomáhá (tlak se tam netvoří, nereguluje-nedoplňuje podtlak, může jít třeba až k vzduchovému filtru). Z toho důvodu je udělaná soft-kontrola na čidlech. Ale jen a jen kvůli ekologii. To jen kvůli "fantazírování"... :-)
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“