Právě je 20 čer 2018 23:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 19:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
praskla mi membrana obtokoveho ventilu na mojej 940.
na skandixe maju iba celu sadu za 75e (OEM 271801), na slovenskych volvodieloch chcu dokonca 100e :shock:
tak som chvilu internetil a porovnaval fotky a vyvodil, ze mam turbo Garrett TB2543.
podla neho som nasiel toto: http://www.turbosbytm.com/diaphragm-tbo3tb25tb28-gt20
vyzera to sice podobne, lenze sa mi zda, ze v zozname kompatibilnych turbin ta moja nie je.
podla toho, co som nasiel, by to mala byt 465169-0001/3 (3517642).

otazka je teda:
viem to niekde tu objednat za normalnu cenu? (dajme tomu do 50e)?
ak nie, je to v tom linku zamenitelne?
ak nie + nie, tak ako to riesit? (odhadujem, ze objednat za tych 75e bude stale lacnejsie, nez spravit BOV, ale necham sa prekvapit)

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 led 2018 20:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3519
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ahoj, sadu 271801 som kupoval tiez, svojho casu za 1767 CZK, cize za +- podobnu cenu.
Pri vymene membrany pravdepodobne znicis aj tesnenie a zmenil sa aj plastovy hrncek - je v nom dierka, v starom dierka nie je.

3517642 bolo nahradene 8603518; 5003712.

A nepotesim ta, u Kuceru stoji 2254,-. Skandix pyta za postovne do CZ/SK 15 Eur...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018 19:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
tak prislo od kuceru, nas mechos to poskladal a vysledok ziadny. vraj "regulacia nechodi", pricom "banka na regulacii je ok, skusal som kompresorom".
skladal to podla tohto obrazku:
Obrázek

nejake napady, co pozriet/oskusat?

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018 19:10 
Skládal podle kterého obrázku?


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018 19:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
no toho hore, konkretne krok c.4

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 úno 2018 23:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3519
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ale to je Blow-off ventil, regulacia obtoku turba je na obrazku 1 resp 2. Je to ta druha plechovka, blizsie k bloku motora.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 úno 2018 05:26 
Sergej píše:
Ale to je Blow-off ventil, regulacia obtoku turba je na obrazku 1 resp 2. Je to ta druha plechovka, blizsie k bloku motora.

Zrovna jsem to chtěl napsat. :D


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06 úno 2018 10:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
ja viem. pisem, ze bola roztrhnuta membrana obtokoveho ventilu (BOV je nieco trochu ine). tu vymenil. to je krok c.4.
taktiez vravel, ze pozeral tu regulaciu a je ok.

moja otazka je, kde este moze byt zrada, kedze sa to furt chova rovnako ako pred opravou (auto ide max 120, na trojke nepotiahne nad 4000 ot., na stvorke ledva 3500 ot., budik turba ukazuje furt podtlak, maximalne sa rucicka dostane trosku nad stre pri plnom plyne)

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 úno 2018 11:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3519
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Neviem ci sa rozumieme. Ta sada co si objednaval je na opravu BOV. To je ten rozstrel 3+4. Membrana obtokoveho ventilu - Wastegate sa neda opravit, meni sa cely ventil. Obrazky 1 alebo 2.
Pises ze regulacia nechodi a potom ze regulacia je OK, tak preto tie zmatky.
Je mozne ze je BOV stale otvoreny - prepaja saciu a vytlacnu stranu turba - uzavrety typ BOV. Nech ho skusi odpojit od hadiciek, mal by byt stale zatvoreny. Este treba skontrolovat ci pri neaktivnom wastegate nie je pootvoreny samotny obtok - nastavuje sa tou zavitovou tyckou.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 úno 2018 15:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
praveze co som cital, tak prave rozdiel medzi BOV (to mam napr. na mojej T-5) a CBV (to by malo byt standardnou sucastou vsetkych turbovanych volv) je v tom, ze BOV je stale zavrety a az ked stupne na neho tlak (ten sa nastavuje), vtedy vypusti vzduch von zo systemu. CBV funguje tak, ze je pri volnobehu pootvoreny vdaka podtlaku na vytlacnej strane turba. pod plynom sa zavrie a naplno sa otvori vdaka tlaku za turbom, ktory sa vytvori zatvorenim skrtiacej klapky. stale si to uplne presne neviem predstavit, cerpam z tadialto: http://people.physics.anu.edu.au/~amh11 ... _valve.htm

ale teda chapem dobre, ze ked sa odpoji, ma byt uplne zatvoreny? ako zistim, ci je zatvoreny? tj. co mam spravit a co bude zelane spravanie? chapem spravne, ze sa tam nic nenastavuje? resp. co presne nastavim tou zavitovou tyckou, co spominas?

co sa tyka wastegate, tak chapem, ze to v principe funguje zhruba podobne, akurat teda cez neho obtekaju turbo vyfukove plyny. z coho vyvodzujem, ze ak je otvoreny moc, tak auto nebude mat ocakavany vykon, tj. moj pripad. neviem ale ako to pretestujem a co si pamatam, ak tu ludia pisali, ze mali chybu tam, tak zvykli otacky kolisat a auto prikapavat a podobne (neviem, ci si pamatam dobre) a to mne sa nedeje.

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 úno 2018 01:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
a este sa opytam - s wastegate nikto nic nerobil, ten zavit na tom nikto roky nechytal. menili sme iba tu membranu CBV. aj tak to treba skusit znovu nastavit?

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 úno 2018 06:37 
Proč opravovat BOV když jde namontovat externí ?


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 úno 2018 09:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Ještě jinak, to čemu kluci říkaji blow off ventil je CBV. Tam se nic nenastavuje, maximálně se dá vyměnit pružina (v případě, že ztrácíš víc tlaku, než je zdrávo). Wastegate se nastavuje pomocí tý závitový tyčky, pokud budeš rozumnej, nemusíš mít žádnej měřák, prostě ho přitáhneš a wg bude otvírat dýl, auto líp pojede. Pokud ne, bude špatnej ale to bys myslim poznal, protože by to nejelo. Oproti tomu membrána na cbv nemá na výkon při plnění vliv.

Jinak s externíma bov typu odfuk do atmosféry bejvaji občas na autech s váhou vzduchu problémy, protože jsou standardně dělaný pro motory, který nejsou řízený soustavou "průtokoměrů" ale plnícím tlakem. Možná že LH jet je ještě moc blbej, ale mám dojem, že už jsem o tom taky viděl zmínku někde na netu. Takže pokud bys chtěl investovat desítku do bov, rozmyslel bych, jestli nevsadit na jistotu a koupit typ, kterej odkfukuje zpátky do okruhu.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 úno 2018 10:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
_Iggy_ píše:
ale teda chapem dobre, ze ked sa odpoji, ma byt uplne zatvoreny?


když je v sání přetlak, cbv se uzavírá, když je podtlak, je otevřenej.


To je přesně případ, kdy by ti klasickej pfffff bov upustil už naměřenej vzduch (a pro něj připravenou dávku paliva) pryč z okruhu a bylo by to bohatý.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 01:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
njn, dik vsetkym za prispevky, ale mam dojem, ze sme sa nikam nepohli. ja uz len zrekapitulujem:
- rozdiel medzi BOV a CBV chapem, nad zamenou som sa zamyslal vyssie, dopadlo to kupou opravnej sady.
- symptomy a moment, kedy zacali, jasne napovedaju na roztrhnutu membranu CBV.
- ked to mechos otvoril, membrana bola roztrhnuta.
- objednal som sadu, tj. pruzinu, membranu, tesnenie, vsetko.
- mechos nasadil, skusal do toho CBV fuknut a vraj to tlak drzalo spravne

vysledok = ziadna zmena a nevieme, co dalej.

akurat ma teda fakt asi drbne, ked zistime, ze niekde zabudol dotiahnut SK pasku a bol to blby falosny luft a ja tu kvoli tomu uz neviemkolko dni prudim :green:

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 05:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
S roztrženou blánou :) od cbv bys změnu ani nepoznal. Jestli nemáš boost, bude blbejwastegate . Podívej se, jestli se tyčkaedobře hejbe a správně otevírá komoru. Sorry za formu, je to z mobilu.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 05:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
A po dírách se taky podívej. Třeba ic se umí rozšklebit až při plnění a fouká. Wg je celistvej, nemá někde díru ?

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 16:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
Vyriesene
Turbo uz sa netoci seknuta je vrtulka
:cry:

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 16:54 
Online
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13625
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
To se občas stane, když se protrhne membrána. Turbo se přetočí a je vymalováno :cry:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 16:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Takže pohoda, máš identifikovanou závadu :) Mimochodem dobrej mechanik :sorry:

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 17:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Blatisrava
Vůz: 744GLE(86) 854T5(94) 944t(91) S60T5(04)
tak on ked to skusal prvykrat, vrtulky sa tocili ani necitil volu. a ked nasiel roztrhnutu membranu na CBV, logicky predpokladal, ze bol problem iba v nej. az ked to po vymene stale neslo, znovu pozrel aj vrtulky a tentokrat uz to pretocit neslo.

nevymenite niekto turbo na B230 za turbo na T5? :oops:

_________________
Krava: 744 GLE (1986), D24, M47, 405 kkm - docasne odhlasena
Kybel: 854 T5 (1994), B5234T, cca 250 kkm
Silovlk: 944 turbo (1991), B230FT, M46, 245 kkm
Cukrik: S60 T5 (2004), B5234T3, 270 kkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 18:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
To se mi nějak nezdá. Roztržená membrána cbv nezpůsobí ztrátu boostu. Ale tak to už je jedno. Ondra prodává 15g, to je z 850 T5.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 18:07 
Online
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13625
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Krystof P. píše:
..Roztržená membrána cbv nezpůsobí ztrátu boostu...
Nenapadá mě, kdy by platilo toto tvoje tvrzení.
Malá dirka působí malý "zkrat", takže turbo se na stejný tlak musí víc točit, tim tlak nastupuje později a efektivita jde do hajzlu. Dirka se zvětšuje a turbo se musí víc a víc točit, aby přetlačilo ten zkrat. Bohužel ta dirka je vlastně i obtok škrtící klapky. Efekt pro turbo bude stejný, jako když praskne hadice nebo samotný IC. Akorát teda u CBV si toho můžeš všimnout až za dlouho, pokud autem nejezdíš denně a nemáš ho hodně v ruce.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 18:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Protože se uzavírá když je v sání přetlak?

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2018 20:18 
Online
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13625
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Přetlak vůči čemu? A když je protržený, tak se neuzavře, teda uzavře, ale netěsní.
Standardní stav CBV(BOV) je zavřeno. Pouze pokud je v parohách podtlak, tak se otevře, aby uvolnil tlak, který se u roztočenýho turba vytvoří proti zavřený klapce.
No a když má být zavřeno a ono není, tak se tlak netvoří tak, jak by měl.
_Iggy_: bacha na to, garrett vs. mitsubishi, je tam spoustu věcí jinak. Přírubama počínaje a chlazením vodou konče. Některý gerety nejsou vodní a když, tak maji jiný připojení. Vim, že asi víš, ale co kdyby... :-)
Přeji dobrý lov.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.090s | 20 Queries | GZIP : Off ]