Právě je 25 čer 2018 20:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03 led 2018 07:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 205
Bydliště: Pelhřimov
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo 940, S90
Ahoj,

cca před měsícem mi začalo zlobit řízení. Situace se nelepší, spíše naopak. Potřeboval bych prosím radu a nějaké vodítko na co se zaměřit a jak postupovat abych to dal dohromady. Četl jsem tu něco o magnetu, ale na ten už u mě bude zřejmě pozdě.

Děje se to, že mi při otáčením volantu na místě "lupe" ve volantu. Někdy více, někdy méně. Je to ale dost nahlas a hrubě. Odkud přesně zvuk jde, se mi zatím nepodařilo zjistit. Pocitově jakoby ten zvuk byl ve volantu. Teď už to dělá někdy i při rozjezdu do zatáčky. Dále jakoby posilovač při jízdě chvílemi neposiloval skoro vůbec a chvílemi zase posiloval více. Prostě buď jde otáčet lehce nebo těžko. Nevím jestli to má spojitost, ale ještě při plném rejdu při rozjezdu na levou stranu si něco pískne.

Kapaliny v servu mám dost.

Byl bych Vám velice vděčný za každou radu, postřeh či zkušenost. :sorry:

Předem moc děkuji.

Marek

_________________
Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Obrázek
Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018 10:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1379
Bydliště: Brno
Vůz: krabica
Otázka už zní jenom jestli repasi, nebo použité. S tím, že použitá řízení 1) už prakticky došla (už mám jen dvoje náhradní :D ) a hlavně 2) bývají často v podobném stavu.

tomasss měl dobrý tip na repas.

Jestli auto denně potřebuješ, mám tady asi tak pět řízení k repasi, můžeš si to nechat nachystat dopředu. Ale nic nikam neposílám, trávím čas raději jinak než na poště :D

P.S.: Ještě se podívej, v jakém stavu máš kloub, co je na tyči nad řízením. Jsou tam dva, občas není v kondici ten spodní. Můžeš mít kliku a třeba odešel jen on, ale moc bych se k takové naději neupínal. Ten kloub by se měl teoreticky chovat tak, že při otáčení volantem na místě to jde střídavě lépe a hůře.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018 11:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Ad lupani - zkontroloval bych horni ulozeni tlumicu, tam to lupe pri otaceni volantem nejcasteji.
Ad piskani/posiluje a neposiluje - zkontroluj si napnuti remenu pro pumpu posilovace. Muze bejt bud volnej, nebo ztvrdlej a tim padem prokluzujici.

Pokud by se preci jen potvrdilo vadny rizeni, ja nechaval repasovat >zde< (rizeni puvodne posilovalo jen na jednu stranu) a vse ok, pokud vim tak to jezdi dodnes... :good:

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018 11:54 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1460
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Jak píše Tomáš, to lupání bude spíš souviset s uložením tlumičů.
Prokluzující řemen (písknutí v krajní poloze, když za volant vezmeš na prasáka tak pumpa dostane zabrat a klade větší odpor) snadná kontrola a dotažení nebo výměna za stovku

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 led 2018 12:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1379
Bydliště: Brno
Vůz: krabica
Pravda, na uložení tlumičů jsem zapomněl. Je to asi tím, že jsem v poslední době viděl tolik řízení s vůlí, že mně už prostě nic jinýho nenapadlo...

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 led 2018 15:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 205
Bydliště: Pelhřimov
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo 940, S90
Děkuji za výše napsané postřehy a zkušenosti!

Včera jsem byl u kolegy na dílně, tak jsme se na to koukli. Řemen opravdu nebude v nejlepší kondici, i když jsem ho nedávno měnil. To písknutí při plném rejdu se zvyšuje s otáčkami, takže koupím nový řemen a poté uvidím zdali se změní kolísání tuhosti posilovače.

Při kontrole spodního kloubu viz. Honzům příspěvek, jsme na něm zjistili značnou vůli. Nevíte prosím kde by se dal sehnat?

Spíše si myslíme že "lupání" bude od tohoto kloubu, uložení bychom řešili až posléze. Uložení jsem také měnil docela nedávno.

_________________
Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Obrázek
Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 led 2018 16:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1379
Bydliště: Brno
Vůz: krabica
Je jich vice typu. Ten pozdejsi bych tady nekde mel mit asi i nekolikrat,pokud to nespecha,podivam se po nem. K Olomouci bych to umel po nekom poslat.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2018 12:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3578
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
To lupání asi znám, není to jako od horního uložení. Myslim, že moje devítka má teď začínající podobnej symptom. Při otočení volantem ze středový polohy (je jedno jestli je nastartováno, nebo klíč venku) se chvíli nic neděje (vůle ve středový poloze) a pak když by auto už začalo měnit směr, lehce v něm chroupne.

Další co pozoruju, nebo jsem moc paranoidní je to, že občas když jedu hodně pomalu, třeba na kruháči, tak se ztrácí účinek posilovače.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.082s | 22 Queries | GZIP : Off ]