Právě je 24 dub 2018 23:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 20:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 2424
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
Moje italka netlačila nikdy tak jak by měla, odbrzdilo se o 14kW méně a ručička turba nikdy nedosáhla tam kam měla. Nyní jsem po výměně turba za 15g včetně komplet 3" výfuku. Plnící tlak jsem trošku přizvedl, ALE. ve 2000ot/min natlačím 0,2 baru, při 3000 to je 0,3 baru, 4000ot odpovídá cca 0,4 baru. Teprv nad hranicí 5000ot/min se vše vzapamatuje a turbína natlačí požadovaných 0,8 baru. Ale to už je trošku pozdě protože za sekundu řadím :-D Nějaký skromný tip co kde ? Prošel jsem hadice a žádný únik tlaku jsem neobjevil. Intercooler jako takový ? Jiné nápady ? Auto jsem chtěl trošku oživit, nad těch 5k to jede výborně, ale to je trošku pozdě :)

Díky

_________________
V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone
940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: VOLVO S40 2,0T (cca 150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 20:57 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1802
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
15g s rovnou přírubou nebo konickou? aktuátor původní?

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 21:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 2424
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
Konicka priruba, aktuator puvodni taktez z 15g...

_________________
V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone
940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: VOLVO S40 2,0T (cca 150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 21:57 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1802
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 22:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 2424
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
Původně jsem myslel že stará 13c to už má prostě za sebou. Chovala se stejně. Jak jsem zjistil turbo bylo po repasi a v super stavu, ale hádám že aktuátor zůstal původní. Stejně tak současná 15g je na tom až na pár prasklin kolem wastegate velice dobře a wastegate těsní, ale přece jen je to z 850 co měla najeto 300k. Takže zkusit novej aktuátor. Vim že kinugawa prodává několik verzí dle tlaku. Je lepší rovnou sáhnout třeba po 0.8 ? To je tlak kde se budu cca pohybovat....

_________________
V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone
940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: VOLVO S40 2,0T (cca 150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 22:15 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1802
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Pozor tlak co uvádí kinugawa u pružin k aktuátoru je otevírací... já jsem zvolil 0,3 (tlak pak nenabíhá tak "ostře" jako s tužší pružinou, což si myslim že je šetrnější k ojnicím) a jsem spokojenej,
například Urvanej má pružinek nasysleno několik ale pořád se nemá k testování :D
Na kostkách k fwd turbům často používají garretťáckej aktuátor, ale nevím přesně z čeho.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 24 říj 2017 23:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13438
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jo, pružinek mam asi 5 a jelikož jsem nevěděl, přesně jako ty, že ten tlak je otevírací, tak mam od 0,8 po 1,6 :-D Teď vim, že i těch 0,8 je moc. Nicméně aktuátor směle odpočívá ve skříni už asi 5 let... :cry:
Jinak bych spíš zkusil ten co máš seřídit a seštelovat tak, aby začal reagovat správně a neotvíral dřív než má.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 25 říj 2017 10:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 2424
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
Tady je tabulka aktuátorů, pružin do nich. Z toho bych to chápal asi stejně jako Učko. Maximální tlak je danej a otvírací se seřídí na tyčce vedoucí k wastegate...


Přílohy:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 148.81 KiB | Zobrazeno 536 krát ]

_________________
V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone
940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: VOLVO S40 2,0T (cca 150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 01 lis 2017 16:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 2424
Bydliště: Praha / Divišov
Vůz: 940 B200FT '97
peter cz píše:
On ten 3" mnohem víc "luftuje" a já s tím měl podobný problém, i když 16t s rovnou přírubou,
to že dole netlačí zapříčinila unavená pružina aktuátoru a ve vyšších otáčkách zase začal tlak najednou stoupat moc /boost creep/ - aktuátor nedokázal dostatečně otevřít wg (krátký chod) -> vyřešenou výměnou za kinugawu (chod cca 18 vs 10mm)


Máme boost creep ? Výborně přejdeme na externí wastegate :-D Jinak jsem vyměnil ještě zbytek hadiček co se nezdály uplně OK a nic. Pak jsem wastegate odpojil a na půl plynu to dělá nějaký 1 bar plnícího tlaku. Takže buď pořádně seřídit nebo rovnou koupit novej klidně s delším chodem jako doporučuješ. Máte někdo přímý srovnání mezi 0,3 pružinou a 0,5 ? Nebo Petře konkrétní odkaz na wastegate cos kupoval ? Kinugawa toho má mraky a vzhledem k tomu, že už nabízí i 19T a 20T turbíny plug&play na krabice nedivil bych se kdyby měli aktuátor i na přetočenou 15G. Ono věřim že i nějaký zkreslení může mít ten držáček který tam teď pro aktuátor je. Byť je dost pevnej tah aktuátoru je taky docela silnej...

_________________
V70 T5 (251,8 kW/471,3 Nm) '01, manual, black stone
940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red

Bylo: VOLVO S40 2,0T (cca 150 kW/310 Nm) '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T (147 kW/280 Nm) '01, automat, polarctic pearl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: B200FT turbo netlačí
PříspěvekNapsal: 01 lis 2017 18:31 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1802
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
To vypadá že máš možná jen špatně seřízenej otevírací tlak, jak psal U

Já bral http://shopping.kinugawaturbo.com/kinug ... h-13c.aspx

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.086s | 23 Queries | GZIP : Off ]