Právě je 20 kvě 2018 11:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Haprujuci diferencial V960/B204FT
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 08:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Zdravim, vedel by niekto odhadnut co sa pos... ak: po presmyknuti praveho zadneho kolesa, toto zostane pravdepodobne zamknute (pre rovnu jazdu je volant nutne sdtocit cca 35* do lavej strany a auto je znacne nestabilne) Diff sa odomkne po prejazde pravotocivej zakruty (90*). Co by mohlo byt zle, kde objednat diely na diff (samozrejme az po rozborke) a v neposlednej rade, da sa to zvladnut v beznej dielni ? Diff musi asi dolu a creva von...
Mohla by pomoct vymena oleja ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Naposledy upravil Sergej dne 25 zář 2011 12:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 09:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Bavili jsme se o tom kdysi s Jeanem a problemy s odemykanim muzou byt (bavime se o Eaton G80?), viz:
tomasss píše:
olejová náplň. Do LSD !!JE!! jiný typ než do klasického diferenciálu, respektive Volvo tam původně dáválo stejný ale pak se přišlo na to že je problém s odemykáním a potom může docházet k "poskakování" zadku při zatáčení. Takže ve Volvo bulletinu je pak doporučena při těchto problémech výměna za olej pro LSD který má v sobě třecí aditiva.
Takze bych zkusil to vymenit, preci jen rozborka diferencialu a hlavne jeho spravny nastaveni je uz trochu vyssi divci, i kdyz se to na prvni pohled nezda.

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Bavili jsme se o tom kdysi s Jeanem a problemy s odemykanim muzou byt (bavime se o Eaton G80?), viz:
tomasss píše:
olejová náplň. Do LSD !!JE!! jiný typ než do klasického diferenciálu, respektive Volvo tam původně dáválo stejný ale pak se přišlo na to že je problém s odemykáním a potom může docházet k "poskakování" zadku při zatáčení. Takže ve Volvo bulletinu je pak doporučena při těchto problémech výměna za olej pro LSD který má v sobě třecí aditiva.
Takze bych zkusil to vymenit, preci jen rozborka diferencialu a hlavne jeho spravny nastaveni je uz trochu vyssi divci, i kdyz se to na prvni pohled nezda.

Jasne vymena oleja je radovo lahsia ako rozoberanie diferaku. Kde sa da ten spravny olej zohnat ?
Typ diferaku sa da zistit podla stitku auta, alebo podla stitku na zadnej naprave ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 10:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Note from Michael Asmussen, Torque Control Products Division of Eaton Corp: We recommend the following lubrications for our 1041 automatic locking differentials:
1)Texaco 2276; Synthetic 75 W90; GM Part # 9986115
2)Texaco 9622; Mineral based 80W90; GM Part # 9985290
3)Texaco 2080; Synthetic 75W140 (heavy duty applications); GM part # 9985991
Note - All of the above lubes are preblended with friction modifier. No additional modifiers are necessary or recommended. As far as other lubes are concerned, any standard GL 5 lube will work, but the units perform optimally with the three listed above.

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 11:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Note from Michael Asmussen, Torque Control Products Division of Eaton Corp: We recommend the following lubrications for our 1041 automatic locking differentials:
1)Texaco 2276; Synthetic 75 W90; GM Part # 9986115
2)Texaco 9622; Mineral based 80W90; GM Part # 9985290
3)Texaco 2080; Synthetic 75W140 (heavy duty applications); GM part # 9985991
Note - All of the above lubes are preblended with friction modifier. No additional modifiers are necessary or recommended. As far as other lubes are concerned, any standard GL 5 lube will work, but the units perform optimally with the three listed above.

Este kde ich zohnat... Nasiel som napr. tieto: http://www.valman.sk/ponuka/texaco/prevodove-oleje/

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 11:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Nedaji se produkty spadajici pod GM sehnat v servisni siti Opel/Chevrolet?

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 13:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Nedaji se produkty spadajici pod GM sehnat v servisni siti Opel/Chevrolet?

Skusit mozem...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2011 17:29 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2006
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02
Tak to ja tam pred rokem do samosvoru nalil klasiku api 90 od shellu...bez frikcnich aditiv, nebot takovej jsem nenasel. Ale nevim, jakej mam samosvor - jestli LSD, ci neco jinyho?

_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 06:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
mohl by tomass hodit fotku střev difu co má v autě? Pořád jsem jaksi asi neviděl LSD...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 06:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Bavime se tu o zamykani a odemykani, tj. ne o LSD ale o G80 coz je dif s automatickou uzaverkou. Ten mam i ja...
Obrázek

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 07:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
jo,tak to jo. Ale do g 80 se leje normalni 90ka chapuli dobre...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 07:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Ne. G80 = 1041 automatic locking differentials.

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 13:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
no dyt jo, 1041 je normální GL-5 90W,nechápu proč by neměla odemykat. pochopil bych že do lameláku se leje spešl olej...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 13:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Tak si znova precti moje prvni dva prispevky v topicu. Ze nechapes proc by se G80 nemela odemykat jeste neznamena, ze kdyz tam nalejes normalni olej ze se bude odmykat tak jak ma. Volvo ten bulletin asi jen tak pro nic za nic nevydalo :wink:

EDIT: Btw ja to taky nechapu, ale zjevne se to stava :wink:

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Naposledy upravil tomasss dne 24 srp 2011 14:12, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 13:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
ok.

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 18:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Toto je stitok, je tam mozne vycitat aky je to diferak ? Podla mna je tam LSD, vzhladom na fakt, ze ked som sa hrabal z jamy tak kolesa sa netocili rovnako rychlo.


Přílohy:
Stitok.jpg
Stitok.jpg [ 67.58 KiB | Zobrazeno 3146 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 20:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Moment, pokud vim tak bud je to ALD (diferak s automatickou uzaverou) a nebo LSD (diferak s omezenym prokluzem). A vlastnost uzamykani/odemykani je vlastni jen pro ALD. Podle tech cisel nevim, hodne info je tady a tady ale cisla jsem podobny nenasel. Sundani vika to jisti ;)

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 21:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2952
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
pokud by to bylo blokujicim samosvorem,nemelo by to vliv na jizdu rovne anobrz na jizdu do zatacky-to jen tak pro info...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2011 23:34 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2006
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02
Nejake info
http://www.davebarton.com/volvorearends.html

A tady:
http://www.turbobricks.com/mods.php?content=art0014

Citace:
In the early late 80s and 90s, Volvo went to a locking rear that locked the rear at about 25 MPH. There is no LSD listed for cars with multilink rear suspensions (88-90 764 and some 900s)

_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 09:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Sergej píše:
po presmyknuti praveho zadneho kolesa, toto zostane pravdepodobne zamknute (pre rovnu jazdu je volant nutne sdtocit cca 35* do lavej strany a auto je znacne nestabilne)
Aha, koukam ze tady poucuju ostatni aby cetli poradne, a sam ctu blbe :) jestli je nutne pro jizdu rovne stacet volant doleva, neco je spatne. Kdyby jsi mel zamknutou G80, poznas to jen v ostre zatacce podle odskakovani vnitrniho kola. Ale nedokazu si predstavit co by se v diferaku muselo dit aby pri jizde rovne melo auto snahu tolik zatacet :shock: protoze i kdyby na jedno kolo slo 100% sily a druhy se jen volne otacelo, na rovny silnici s dobrou adhezi by byl efekt minimalni. Tohle na me spis pusobi jako kdyby jedno bylo hnany a druhy brzdeny - princip jako otaceni tanku...

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 10:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Moment, pokud vim tak bud je to ALD (diferak s automatickou uzaverou) a nebo LSD (diferak s omezenym prokluzem). A vlastnost uzamykani/odemykani je vlastni jen pro ALD. Podle tech cisel nevim, hodne info je tady a tady ale cisla jsem podobny nenasel. Sundani vika to jisti ;)

Som trochu prekvapkany, ale ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer. Len co zozeniem olej a nove tesnenie, dam dolu veko.
Ked sa to stalo 1. krat tak som myslel ze sa mi vykrutila zadna naprava, resp jkedno koleso "odbocilo", ale nic take sa nestalo. Ked je to "zamknute" tak v lavotocivej zakrute prechadzanej pod plynom lave koleso piska, preklzuje, zjevne chce ist rychlejsie.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 11:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3318
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Sergej píše:
ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer.
Pomer tam mas, 3.73:1. A bacha na ty oleje, ty co jsem sem psal plati pro G80. Jak je to pro LSD nevim.

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 12:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
tomasss píše:
Sergej píše:
ani podla vyrobneho stitku nie je mozne urcit typ diferencialu a ani prevodovy pomer.
Pomer tam mas, 3.73:1. A bacha na ty oleje, ty co jsem sem psal plati pro G80. Jak je to pro LSD nevim.

To vidim, len som myslel ze by to malo byt aj na vyrobnom stitku auta, aby sa mechanik nemusel zohybat pod auto...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 16:51 
Offline
Admin
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2006
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02
Podle toho prispevku na davebarton.com LSD nemas ne? ten pomer na tom stitku mas napsanej, napravo :D
Ale taky se mi nezda, ze by to bylo diferakem. Bud mas zablokovanej brzdic, rozpadlou rucku uvnitr kotouce a nebo neco spatne na multilinku - geometrie..
Ja na 960 zazival dost hruzne chvile, kdyz jsem projel vetsim houpakem - kdyz se moc zhoupnul zadek, zahazelo mi to s nim ze strany na stranu takovym zpusobem, ze jsem chvilema myslel ze poletim ze silnice. Az nova geometrie to spravila..

_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 srp 2011 19:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3504
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Drtic píše:
Podle toho prispevku na davebarton.com LSD nemas ne? ten pomer na tom stitku mas napsanej, napravo :D
Ale taky se mi nezda, ze by to bylo diferakem. Bud mas zablokovanej brzdic, rozpadlou rucku uvnitr kotouce a nebo neco spatne na multilinku - geometrie..
Ja na 960 zazival dost hruzne chvile, kdyz jsem projel vetsim houpakem - kdyz se moc zhoupnul zadek, zahazelo mi to s nim ze strany na stranu takovym zpusobem, ze jsem chvilema myslel ze poletim ze silnice. Az nova geometrie to spravila..

Dalsi... To 3,73 na tom stitku je jedine comu rozumiem co znamena.
Rucna brzdi normalne, brzdice nepribrzduje nejak nechapem preco by sa mali aktivovat presmyknutim kolesa, ale je pravda ze seknuty diff by sa mal prejavovat najma v zakrutach (ono sa ja prejavuje, ako som pisal v lavotocivej, v pravotocivej sa to "opravi")

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.093s | 22 Queries | GZIP : Off ]