940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Pánové, prosím o radu. Původní výfuk po 22 letech a hlavně letošní zimě asi nemá smysl opravovat, takže hledám náhradu. Mám tam kat, asi by měl zůstat. Zatím jediné schéma, které odpovídá tomu co vidím pod autem jsem našel tady, čtvrté schéma odshora
http://katalog.mjauto.cz/autodily-katalog-VYFUKY_45__VOLVO-940-_944-2_4-Turbo-Diesel--80kw-2383ccm__p4f403540344.html

ale nechce se mi dávat asi 6,5k za Bosal, když podle zkušeností jiných odjinud jde po pěti letech do kopru-tak bohatý nejsem. Jestli někdo ví o nerezu nebo slušném Cr-Mo tak do 12k, je to schůdné řešení. Vím, že tu KV8BA a Urvanej čtyři roky zpátky řešili výfuky na svoje turbíny, ale nejsem z toho úplně moudrý nakolik jdou použít na D24TIC s katem, který je, pokud se nepletu, trošku jinak velký a umístěný než na benzínu-ale tady se můžu šeredně plést, metr jsem v ruce neměl.
Pokud jenom blbě používám strejdu googla, prosím o nakopnutí správným směrem.
Díky
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 14 črc 2017 14:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#2 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od vityjan »

Skoda, ze sis nevzpomnel tak 3 tydny vzad. Urvanej organizoval hromadný nakup Ferrity... za lepší cenu :-)

UEDIT: netřeba být uplně konkrétní
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#3 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Sakra, jak mi to uniklo? Tři týdny zpátky jsem žil ještě v představě, že bude stačit kartáč a půlhodina se svářečkou, aby byl na 2-3 roky pokoj a vzalo se to z jedné vody načisto. Šlo by to, ale znamenalo by to údržbu co půl roku a vztekání-a to se mi nechce. Dalo by se ještě nějak vmezeřit? Protože lokální nabídka je, zdá se, poněkud jednotvárná a nekompletní...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od Urvanej »

Nedalo. Ale pokud počkáš, tak vityjan ti bude moct dát komplet referenci a případně budeš vědět, kam (ne)sáhnout. Cenovka ovšem bude už standardní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#5 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Tak to je v troubě :-( Mám šest týdnů do technické a standartní cenovka je odhadem 14k?
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#6 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od 3m3 »

Muzes jeste zkusit stesti v risi...za predpokladu ze to pujde na tica...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/original-auspuff-volvo-940-gl/667101345-223-1532
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#7 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Tak podle katalogového čísla na vyfocené krabici je na benzínové neoturbené motory...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od Urvanej »

Standardní cenovka tušim 11,5 a byl to standardní vejfuk na turbobenzíny. Turboredblock má průměrově stejnej vejfuk jako etaloni. Atmo redblocky jsou menčejší trubkama.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#9 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od din »

_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#10 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

To jsem pochopil. Akorát netuším, jestli je zadní příruba katu u etalonu i turbobenzínu ve stejném místě, abych neřešil že chybí 10 cm trubky. Převařit flanži na zkrácené trubce není takový problém, i když šopování dostane na frak...
10 vs. 11,5, to je cena dopravy, nebo 3/4 nádrže... Škoda

din:
Díky za tip, hledal jsem anglicky. Ale popravdě, o FENNO slyším poprvé...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#11 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od din »

Na mjauto je dřív prodávali také, ale je to holt už vyběhlejší typ, a mají je na dotaz. Než jsem koupil výfuk od Simonse, tak jsem nad ním přemýšlel, dělají je prý ve Finsku, tak by něco mohl vydržet, ale zkušenost s ním nemám.
Zdraví din.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#12 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od Ondra. »

poptej jeana. kdysi jsem u něj bral origo vejfuk cca za 6000. po 5 letech je stále jak nový
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#13 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od vityjan »

Zkoušel jsem Ambo a bez odezvy...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#14 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Vykvetly mi jiné výdaje, celkem hodně to spěchá-a tak mi dnesky přistál výfuk na turbobenzín od Skandixu (1016584). Budu muset trochu improvizovat, protože trubka dopředu ke katu je kratší než by bylo třeba-na tohle jsem zatím nikde nenarazil, ale je to řešitelný problém.
Neošetřené svary-fakt nádhera... co se dá dělat.
Na druhou stranu-v úterý objednáno, dnes dodáno-v tomhle směru naprosto super.

Ale výstup do koncovky je 13 cm dlouhá trubka s dírkami (580x průměr asi 3,4), které v součtu dávají asi 1,5-1,8 násobek průřezu trubky a navíc je přes to podle všeho nějaká drátěnka-takže efektivně ještě míň. Na nafťáku se tohle zanese raz dva. Mám tisíc chutí odvrtat záslepku a vevařit děrovanou trubku sahající až k přednímu čelu tlumiče, tak jako je to u originálu, dokud je kov čistý...
Měl s tím někdo problém, nebo to zatím nemusím řešit?

Fakt mne štve, že jsem Ferritu prošvihl (a ani nezaregistroval)...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Vyměněno. Původní výfuk váží cca. dvojnásobek toho, co nová náhrada, takže s ohledem na legendární D-fensův článek se bojím, že mi přišel Walker. Původní koncový tlumič by šlo ještě zachránit, ale co už... Střední tlumič prorezl zvenku, zřejmě následkem dávného setkání s něčím, co rozrylo šopování (a možná i vnější plášť). Koleno nad nápravou bylo na mraky. Zaprvé po délce v místech svaru trubky a vedle něj, kde šopování poznamenala patrně hrana ohýbací rolny. Zadruhé, přesně na úrovni hran vsunutých trubek ve spojích. Tmel začínal až kousek pod hranou spoje. Proč se tohle stalo-absolutně netuším, prorezlé to bylo taky zvenku. V místech, kde jsem si všiml, že při studeném výfuku zůstane sníh vátý pod autem. Rovné trubky zvenku okoralé, ale jen sotva povrchově a naprosto zdravé.

Pro napasování stačí původní přední tlumič uříznout těsně před místem, kde je trubka "rozšlápnutá" do oválu. Krom této drobnosti dané nedostatečnou délkou vstupní roury do středního tlumiče musím s radostí konstatovat, že i tenhle drek je drop-in. Nemusel jsem nic ohýbat, řezat, převařovat... Z prevence jsem měřil horem dolem, ale stejně jsem se dostal k poloze, kterou implikuje zesílení pod objímku na středním tlumiči.

Svary jsem očistil, zapasivoval odrezovačem, zastříkl zinkovým sprejem. Ten jsem použil i na všechny plochy (hlavně horní), kam se člověk s výfukem na autě nedostane. Že to pomůže je jisté, nakolik-ukáže čas.


Každopádně-pokud je krabice v pořádku a člověk ji nehodlá odvézt na šroťák nebo prodat, je škoda každé koruny investované do jiného než nerezového výfuku (ejhle, Amerika...). Vzhledem k materiálu a provedení svarů odhaduju, že životnost u benzínového motoru je tak tři roky, spíš míň-než něco zevnitř uhnije, praskne v oslabení, nebo se prostě rozestoupí. Ostatně viz Sergejovy zkušenosti...
Jak si to vede s etalonem budu reportovat.


(A ještě shrnutí pro ty, kteří hledají rady, ale nechtějí číst-Kupuješ výfuk? Jedině nerez, pyčo!)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#16 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od Ondra. »

franto když se v tom vrtáš doporučuju sundat downpipe a nechal jí našopovat hliníkem, je to krutě nedostatkový zboží
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#17 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od FrantaB »

Jj, mluvili jsme o tom loni, když jsem se u tebe stavoval. Prošla pečlivou kontrolou a jediné místo které není úplně OK je ve svaru kolene, kterým přechází do vodorovna ke katu. Je to taky takové blbé místo na ráně se sněhem. Ale okartáčováno, zapasivováno (fakt by mne zajímalo co je to konkrétně za ocel, pod "odrezovačem" černá během pár vteřin), zastříknuto. Výfuk půjde po dovolené ještě dolů, chci pořešit oťuky od kamínků a podobně na spodku. Jen by to chtělo místo, o to "své" pod širým nebem jsem tak do příštího jara přišel... A uvažuju jestli šopovat, nebo očistit a nechat nazinkovat. I když vzhledem k NOx bude šopování lepší volba...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od Urvanej »

Zinek tak zvenku, ale to šopování je jistota. Na Kájovi sem dělal "downpipe" před třemi lety a vypadá furt stejně.
Jinak zbytek, jedině nerez. Sám jsem zvědavej, co řekne vityjan, zda uspěl a jak moc se s tim napasovánim pral.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#19 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud

Příspěvek od vityjan »

To bych nesmel bejt lempl a neresit tuny jinych veci kolem :oops:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“