Právě je 13 lis 2018 20:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 940 D24TIC MY95 výfuk-který a odkud
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:06 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Pánové, prosím o radu. Původní výfuk po 22 letech a hlavně letošní zimě asi nemá smysl opravovat, takže hledám náhradu. Mám tam kat, asi by měl zůstat. Zatím jediné schéma, které odpovídá tomu co vidím pod autem jsem našel tady, čtvrté schéma odshora
http://katalog.mjauto.cz/autodily-katal ... 40344.html

ale nechce se mi dávat asi 6,5k za Bosal, když podle zkušeností jiných odjinud jde po pěti letech do kopru-tak bohatý nejsem. Jestli někdo ví o nerezu nebo slušném Cr-Mo tak do 12k, je to schůdné řešení. Vím, že tu KV8BA a Urvanej čtyři roky zpátky řešili výfuky na svoje turbíny, ale nejsem z toho úplně moudrý nakolik jdou použít na D24TIC s katem, který je, pokud se nepletu, trošku jinak velký a umístěný než na benzínu-ale tady se můžu šeredně plést, metr jsem v ruce neměl.
Pokud jenom blbě používám strejdu googla, prosím o nakopnutí správným směrem.
Díky

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Naposledy upravil FrantaB dne 14 črc 2017 13:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:12 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1488
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Skoda, ze sis nevzpomnel tak 3 tydny vzad. Urvanej organizoval hromadný nakup Ferrity... za lepší cenu :-)

UEDIT: netřeba být uplně konkrétní

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:33 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Sakra, jak mi to uniklo? Tři týdny zpátky jsem žil ještě v představě, že bude stačit kartáč a půlhodina se svářečkou, aby byl na 2-3 roky pokoj a vzalo se to z jedné vody načisto. Šlo by to, ale znamenalo by to údržbu co půl roku a vztekání-a to se mi nechce. Dalo by se ještě nějak vmezeřit? Protože lokální nabídka je, zdá se, poněkud jednotvárná a nekompletní...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13969
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Nedalo. Ale pokud počkáš, tak vityjan ti bude moct dát komplet referenci a případně budeš vědět, kam (ne)sáhnout. Cenovka ovšem bude už standardní.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:42 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Tak to je v troubě :-( Mám šest týdnů do technické a standartní cenovka je odhadem 14k?

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2012
Příspěvky: 3933
Bydliště: Kralupy n.V.
Vůz: 945 98’ B230FK M90
Muzes jeste zkusit stesti v risi...za predpokladu ze to pujde na tica...
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/original-auspuff-volvo-940-gl/667101345-223-1532

_________________
Je :945 B230FK,M90, 98` S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05' :945 B200FT ,M90, 97',V70 D5244T2 ,M55,04'


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:50 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Tak podle katalogového čísla na vyfocené krabici je na benzínové neoturbené motory...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 19:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13969
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Standardní cenovka tušim 11,5 a byl to standardní vejfuk na turbobenzíny. Turboredblock má průměrově stejnej vejfuk jako etaloni. Atmo redblocky jsou menčejší trubkama.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 20:02 
Offline

Registrován: červen 2012
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'
A co tento od FENNO .....
http://www.ebay.de/itm/Auspuff-Auspuffa ... Sw4shX~c8z

_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 20:08 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
To jsem pochopil. Akorát netuším, jestli je zadní příruba katu u etalonu i turbobenzínu ve stejném místě, abych neřešil že chybí 10 cm trubky. Převařit flanži na zkrácené trubce není takový problém, i když šopování dostane na frak...
10 vs. 11,5, to je cena dopravy, nebo 3/4 nádrže... Škoda

din:
Díky za tip, hledal jsem anglicky. Ale popravdě, o FENNO slyším poprvé...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 20:13 
Offline

Registrován: červen 2012
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'
Na mjauto je dřív prodávali také, ale je to holt už vyběhlejší typ, a mají je na dotaz. Než jsem koupil výfuk od Simonse, tak jsem nad ním přemýšlel, dělají je prý ve Finsku, tak by něco mohl vydržet, ale zkušenost s ním nemám.
Zdraví din.

_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 20:27 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8365
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
poptej jeana. kdysi jsem u něj bral origo vejfuk cca za 6000. po 5 letech je stále jak nový

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 čer 2017 07:16 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1488
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Zkoušel jsem Ambo a bez odezvy...

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 črc 2017 13:11 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Vykvetly mi jiné výdaje, celkem hodně to spěchá-a tak mi dnesky přistál výfuk na turbobenzín od Skandixu (1016584). Budu muset trochu improvizovat, protože trubka dopředu ke katu je kratší než by bylo třeba-na tohle jsem zatím nikde nenarazil, ale je to řešitelný problém.
Neošetřené svary-fakt nádhera... co se dá dělat.
Na druhou stranu-v úterý objednáno, dnes dodáno-v tomhle směru naprosto super.

Ale výstup do koncovky je 13 cm dlouhá trubka s dírkami (580x průměr asi 3,4), které v součtu dávají asi 1,5-1,8 násobek průřezu trubky a navíc je přes to podle všeho nějaká drátěnka-takže efektivně ještě míň. Na nafťáku se tohle zanese raz dva. Mám tisíc chutí odvrtat záslepku a vevařit děrovanou trubku sahající až k přednímu čelu tlumiče, tak jako je to u originálu, dokud je kov čistý...
Měl s tím někdo problém, nebo to zatím nemusím řešit?

Fakt mne štve, že jsem Ferritu prošvihl (a ani nezaregistroval)...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 črc 2017 20:06 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Vyměněno. Původní výfuk váží cca. dvojnásobek toho, co nová náhrada, takže s ohledem na legendární D-fensův článek se bojím, že mi přišel Walker. Původní koncový tlumič by šlo ještě zachránit, ale co už... Střední tlumič prorezl zvenku, zřejmě následkem dávného setkání s něčím, co rozrylo šopování (a možná i vnější plášť). Koleno nad nápravou bylo na mraky. Zaprvé po délce v místech svaru trubky a vedle něj, kde šopování poznamenala patrně hrana ohýbací rolny. Zadruhé, přesně na úrovni hran vsunutých trubek ve spojích. Tmel začínal až kousek pod hranou spoje. Proč se tohle stalo-absolutně netuším, prorezlé to bylo taky zvenku. V místech, kde jsem si všiml, že při studeném výfuku zůstane sníh vátý pod autem. Rovné trubky zvenku okoralé, ale jen sotva povrchově a naprosto zdravé.

Pro napasování stačí původní přední tlumič uříznout těsně před místem, kde je trubka "rozšlápnutá" do oválu. Krom této drobnosti dané nedostatečnou délkou vstupní roury do středního tlumiče musím s radostí konstatovat, že i tenhle drek je drop-in. Nemusel jsem nic ohýbat, řezat, převařovat... Z prevence jsem měřil horem dolem, ale stejně jsem se dostal k poloze, kterou implikuje zesílení pod objímku na středním tlumiči.

Svary jsem očistil, zapasivoval odrezovačem, zastříkl zinkovým sprejem. Ten jsem použil i na všechny plochy (hlavně horní), kam se člověk s výfukem na autě nedostane. Že to pomůže je jisté, nakolik-ukáže čas.


Každopádně-pokud je krabice v pořádku a člověk ji nehodlá odvézt na šroťák nebo prodat, je škoda každé koruny investované do jiného než nerezového výfuku (ejhle, Amerika...). Vzhledem k materiálu a provedení svarů odhaduju, že životnost u benzínového motoru je tak tři roky, spíš míň-než něco zevnitř uhnije, praskne v oslabení, nebo se prostě rozestoupí. Ostatně viz Sergejovy zkušenosti...
Jak si to vede s etalonem budu reportovat.


(A ještě shrnutí pro ty, kteří hledají rady, ale nechtějí číst-Kupuješ výfuk? Jedině nerez, pyčo!)

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 črc 2017 20:09 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8365
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
franto když se v tom vrtáš doporučuju sundat downpipe a nechal jí našopovat hliníkem, je to krutě nedostatkový zboží

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 B5244S AT výbava- glitterball!
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 črc 2017 15:59 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 360
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Jj, mluvili jsme o tom loni, když jsem se u tebe stavoval. Prošla pečlivou kontrolou a jediné místo které není úplně OK je ve svaru kolene, kterým přechází do vodorovna ke katu. Je to taky takové blbé místo na ráně se sněhem. Ale okartáčováno, zapasivováno (fakt by mne zajímalo co je to konkrétně za ocel, pod "odrezovačem" černá během pár vteřin), zastříknuto. Výfuk půjde po dovolené ještě dolů, chci pořešit oťuky od kamínků a podobně na spodku. Jen by to chtělo místo, o to "své" pod širým nebem jsem tak do příštího jara přišel... A uvažuju jestli šopovat, nebo očistit a nechat nazinkovat. I když vzhledem k NOx bude šopování lepší volba...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 540k na podvozku a 200k na motoru


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 črc 2017 16:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13969
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Zinek tak zvenku, ale to šopování je jistota. Na Kájovi sem dělal "downpipe" před třemi lety a vypadá furt stejně.
Jinak zbytek, jedině nerez. Sám jsem zvědavej, co řekne vityjan, zda uspěl a jak moc se s tim napasovánim pral.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 črc 2017 17:23 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1488
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
To bych nesmel bejt lempl a neresit tuny jinych veci kolem :oops:

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.098s | 20 Queries | GZIP : Off ]