Tyče řízení 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

#1 Tyče řízení 940

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Ahoj,

potřebuji vyměnit tyče řízení na mou devítku a nevím, které to přesně jsou. Ty na obrázku od RTS jsem již koupil a jsou krátké :( Objednal jsem tedy od FEBI, které jsou delší a když mi volali z Carda, že mají poslední kus, tak jsme se dopátrali k tomu, že mohu mít dva typy tyčí dle serva..

Buď mám servo ZF nebo Koyo, nevíte prosím které mám? A jaké bych měl mít rozměry těchto tyčí? Případně jak to zjistím?

Čepy řízení jsem koupil od RTS ty snad budou sedět..

Předem děkuji za Vaši pomoc!
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (67.36 KiB) Zobrazeno 2063 x
Marek
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#2 Tyče řízení 940

Příspěvek od pepa.paur »

Ahoj, nevím jestli ti to pomůže, ale řešil jsem tyče řízení na S70 a je tam stejný problém, používaly se řízení SMI nebo TRW. Maji jiná axiální táha. Objednal jsem oba druhy a jeden potom vrátil. :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Tyče řízení 940

Příspěvek od Urvanej »

Tohle je specifikum krabic, kde můžeš mít tři typy řízení a každý má jiný tyčky. Nejde nai tak o dýlku, ale o průměr závitu do řízení, kterej jako na potvoru nejde zjistit jinak, než že tu sviňu vyndáš.
např. zde
Ale pokud pohledáš "tie rod" na ty naše krabice, tak toho najdeš hafo. Já to tipnul na Jarunu a trefil jsem sen mam tam CAM/TRW :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Tyče řízení 940

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Tohle je specifikum krabic, kde můžeš mít tři typy řízení a každý má jiný tyčky. Nejde nai tak o dýlku, ale o průměr závitu do řízení, kterej jako na potvoru nejde zjistit jinak, než že tu sviňu vyndáš.
např. zde
Ale pokud pohledáš "tie rod" na ty naše krabice, tak toho najdeš hafo. Já to tipnul na Jarunu a trefil jsem sen mam tam CAM/TRW :-)
Typ riadenia je obsiahnuty v ciselnom kode na stitku s VIN.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Tyče řízení 940

Příspěvek od Urvanej »

Jo, to je ten odkaz co tam mam, nicméně já ho tam třeba nemám, MY95.
Ale tyčka jde vytočit, změřit závit a zase zatočit zpátky, aniž by to mělo na něco vliv. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

#6 Tyče řízení 940

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Pánové děkuji za Vaše rady! Na štítku mám v rohu dvojčíslí 25, takže mi poslední číslice 5 nevychází ke zmíněnému odkazu Přikládám fotografii štítku, nejsem z něho nejmoudřejší.. Nechce se mi opět tipovat, když už jsem to jednou objednal špatně a nemám kde a jak tu "svini" vyndat
Obrázek
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#7 Tyče řízení 940

Příspěvek od vityjan »

Taky s tím momentálně laboruju. Dva nákupy (závit k hřebenu M14 i M16) obě varianty špatně. Nakonec jsem zjistil, že tam kdosi v rámci repasu dal řízení ze sedmičky a tím pádem se výhercem stává závit M18.

Každopádně bych na tvém místě volil variantu M14 / M14.
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Tyče řízení 940

Příspěvek od Sergej »

Riadenie sa da spoznat aj podla tvaru, ak je Al odliatok rebrovany, je to ZF, TRW/CAM ma na sebe znak TRW.
Kazdopadne typ riadenia sa na stitku vyskytuje len do MY95, od MY96 uz nie je na stitku obsiahnuty.
Vid: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=22856 strana 6 pdf manualu.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

#9 Tyče řízení 940

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Tak ani ve Volvu mi po telefonu dle VIN neřekli jaké mám servo nebo tyče. Nezbude mi nic jiného než nechat fyzicky prověřit tak jak bylo zmíněno.

Urvanej: Jakou jsi prosím bral náhradu za ty TRW? TRW je již nevyrábí a nejsou dostupné.. TRW jsou ty 14x14, že ano? Já jen kdybych je měl případně také..

Díky! :wink:
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Tyče řízení 940

Příspěvek od Urvanej »

TRW řízení, nikoliv tyče. Já bral už ani nevim co, protože se mi to ani po půl hodině nepodařilo dohledat. Ono je to asi fuk. Já neberu febi, to je jediný, čemu se vyhejbám, protože mě 2x vypekli na teplotnim čidle od Kučery.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Tyče řízení 940

Příspěvek od Sergej »

Tycky riadenia som bral od lemfoerder, asi to najlepsie co sa da kupit v drubovyrobe.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Pelhřimov
Vůz: Volvo V60 D5 AWD
Bydliště: Pelhřimov

#12 Tyče řízení 940

Příspěvek od M.a.r.e.k »

Tak mám konečně hotovo..

Dopadlo to tak, že se dle Vaších rad musely tyče fyzicky prověřit na autě. Měl jsem tedy závity těch 14 a 14.

Čepy mi zůstaly od RTS z carda a tyče jsem vzal tyto:
moog tyc autorozvody.JPG
moog tyc autorozvody.JPG (51.85 KiB) Zobrazeno 1772 x
Pak už jen geometrie..

Děkuji za Vaši pomoc! :beer:
_________________
Je:Volvo V60 D5 AWD, D5244T, 158 KW, MY 2012
Bylo:Volvo 945, B230FK, LPG, 99KW, r.v. 1996 Volvo S90, B6304S, 150KW, r.v. 1997 Obrázek
Volvo S40, 99KW, r.v. 1998

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#13 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ahoj, jak povolit tyčky řízení na Volvu 940? Mam ten Camgear. Vyměnil jsem jenom čep, protože jsem nevěděl,jak tu tyčku povolit. Za co to řízení zajistit,aby se pri povolování nepohlo? Taky samotné táhlo nemá plosku na uchycení klíče. Ta nová tyčka řízení už toto má. Tož nevím,jak to udělat. Z nějakých videi na internetu jsem toho moc nepochopil. Dělal to uz z vás někdo, kdo by poradil?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#14 Tyče řízení 940

Příspěvek od peter cz »

Obrázek
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#15 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Podobné kleště mám. To nemusím zajišťovat tu tyč, co vede z řízení a do které je zašroubována ta tyčka řízení? Ta je navíc hladká a neměla by se vůbec poškrábat. Nerad bych něco zničil.

Ještě jsem rozcvaknul velké spony manžet a ulomil tu malou. Teď to budu muset ještě sehnat. Nemůžu to ale ani na Skandixu nikde najít. Prodávají pouze sadu s manžetama a ty jsou dobré, tak ty nepotřebuju kupovat. Asi se zeptám v prodejně dílů na nějaké univerzální. To snad by mělo být jedno.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 Tyče řízení 940

Příspěvek od peter cz »

Na manžety stačí jakákoliv spona nebo i fofrpáska.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#17 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Elektrikářské sponky mám. A tu tyč,co jde od řízení teda nemusím nějak zajišťovat?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#18 Tyče řízení 940

Příspěvek od peter cz »

Můžeš si to něčím přidržet, ale většinou to není třeba.
Přílohy
0900c8af803f7571_0_0[1].jpeg
0900c8af803f7571_0_0[1].jpeg (11.39 KiB) Zobrazeno 556 x
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#19 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Super, děkuji za vysvětlení. Já se raději zeptám, protože nechci něco pokazit a zničit.

Označil jsem si fixou na tyčkách řízení závit a tam jsem dal nové čepy. Když to stejně odměřím na nových tyčkách, tak bude to stačit nebo budu muset na geometrii?

Pozn.: Měnil jsem i silentbloky ve stabilizátoru, pak obě kosti stabilizátoru, spodní čepy, přední tlumiče včetně horního uložení, čepy řízení a malé silentbloky (takové ty co vypadají jak UFO, co jsou v tom jednom rameni). Ty byly úplně na obou stranách rozsypané stejně jako silentbloky v kostech stabilizátoru. Našel jsem si na internetu momenty utahovací a podle toho jsem to udělal. Jen nevím, jak na správný moment mám utáhnout tu horní matku tlumiče, protože se protáčí pístnice tlumiče. To tak jedině mít momentový klíč plochý, což tady v dědině nikdo nevede... Dotáhnul jsem to teda bez momentového klíče.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#20 Tyče řízení 940

Příspěvek od Zajsoft »

Ten ta pistnice nema zhora osazeni na imbus, nebo klic?
A vetsinu tehlech veci je lepsi dotahovat na krev. A divim se s tim, kolik jsi toho menil, ze vubec premeslis, zda (ne)mas jet na geometrii...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Tyče řízení 940

Příspěvek od Urvanej »

Pokud si na autě dělal všechno co popisuješ, tak tě geometrie nemine. Pokud to máš daleko, nebo se ti nechce, tak lze poměrně slušně udělat i v domácích podmínkách, pokud můžeš zastavit někde na rovině a máš slušně rovný kola. Stačí nějakej provázek/vlasec a info, že zadní kola mají o 10mm menší rozchod, čili 5mm na každý straně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#22 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Zajsoft píše: 16 kvě 2022 13:16 Ten ta pistnice nema zhora osazeni na imbus, nebo klic?
A vetsinu tehlech veci je lepsi dotahovat na krev. A divim se s tim, kolik jsi toho menil, ze vubec premeslis, zda (ne)mas jet na geometrii...
Jsou to tlumiče Bilstein a je tam nahoře možnost strčit torx, ale jak tam pak nasadím ořech, abych to dotáhnul na správný moment?
Já s tím klidně zajedu na geometrii. Jen se ptám, jestli je to doporučeno. Ani nevím, kolik se teď vůbec platí za geometrii. Už jsem tam dlouho nebyl s autem.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#23 Tyče řízení 940

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše: 16 kvě 2022 13:18 Pokud si na autě dělal všechno co popisuješ, tak tě geometrie nemine. Pokud to máš daleko, nebo se ti nechce, tak lze poměrně slušně udělat i v domácích podmínkách, pokud můžeš zastavit někde na rovině a máš slušně rovný kola. Stačí nějakej provázek/vlasec a info, že zadní kola mají o 10mm menší rozchod, čili 5mm na každý straně.
Díky za radu. Něco jak to dělá ten pán tady na videu?
Vzadu tedy od kola k provázku naměřit o 5 mm víc než vpředu a podle toho to seřídit? Jestli jsem to správně pochopil?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Tyče řízení 940

Příspěvek od Urvanej »

Jo, to je ono. Jen musíš dělat obě strany naráz a furt kontrolovat volant, protože jakmile hejbneš s tyčkou na jedný straně, tak se ti druhá rozhodí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#25 Tyče řízení 940

Příspěvek od FrantaB »

A dělá se to znáz, když máš pod každým předním kolem dva tlusté plechy nebo aspoň silné spárovky tak 600x400, mezi ně dáš dvě vrstvy silného igelitu, které jsou mezi sebou polité viskózním olejem.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“