"Tuhost" náklonu při zatáčení

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od peter cz »

Stále mě trochu trápí chování podvozku na devítce, při zatočení se napřed jakoby trochu nakloní/zažvejkne a pak až ztuhne a podvozek drží, tohle chování na začátku zatáčení celkem dost přidává nejistotě, z jiných aut jsem zvyklej že je náklon tak nějak lineárně "tuhej" hned od začátku nebo jak bych to řekl... neměl by někdo nějaký nápad? na podvozku je udělaný snad vše, na technickej jsme nad tim na desce špekulovali a žádnou vůli nenašli tak už nevím, nechce se mi věřit že to je normální chování...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#2 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od Krystof P. »

Podle mě je, protože přesně takhle se chovaji ameriky. A jak víme, krabice je Švéďáckej pokus se američanum zalíbit. Mě to třeba hrozně vyhovuje, ale chápu že při nějakym zvyšování výkonu to je asi nežádoucí.

Vyřeší to sportovní podvozek a stabilizátory s větším průměrem, protože níž těžiště a tužší pružiny / tlumiče. Pak už si třeba jen polaborovat, jestli ti bude víc vyhovovat tlustější stabík nebo stejnej vzadu i v předu. Tušim že na zadokolky se dává dopředu. Jo a náklonum taky pomůžou rozpěry mezi tlumiče, ale ty je spíš zmírňujou ve střídavejch klikaticích, než že by zvyšovaly tuhost. Jo, a taky neni moc dobrý s nima bourat a ťukat.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od peter cz »

No jo, ale třeba 760 se tak nechová :unknown: A sportovní podvozek tam mam (Billy B6, pružiny, ve předu dvojitej stabík, výztuhy z 960 + pod motorem a rozpěra mezi tlumičema)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#4 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od Hary »

A co gumy? Resp. jejich profil?
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#5 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od Krystof P. »

Aha, tak to si asi uplně neumim představit co to dělá. A asi mi nenapadá jak to řešit. Leda širší kola, to ti řekne každej správnej koncernista :P
Nemohla by se třeba hádat kombinace tlumič / pružina ? Moc měkký péro by se žvejklo až by to chytnul tužší tlumič ?
V zatáčce by to asi tak nějak mohlo bejt.
Gumy jsem chtěl taky zmínit, ale ty by se spíš žvejkaly se zatížením.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od peter cz »

Gumy jsou 225/45/17, původně jsem myslel že ty to vyřeší, ale nějak moc ne...
Kombinace tlumič/pružina mě taky napadla, ale třeba Urvanej si na stejnou kombinaci nestěžoval
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#7 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od Krystof P. »

Noo tak se zeptej jeho, co mu to dělá. Někdy se budu muset svézt krabicí co se nehoupe a má tvrdej podvozek, to musí bejt divný :crazy:

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#8 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od Ekky »

Zvedni auto a narvi do pružin 3 tenisaky... ;-)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#9 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od kV8ba »

pravda je, že se 760 s multilinkem se do zatáček cítim taky daleko líp než s devítkou. I když nemam ten podvozek tak doladěnej jako ty, tak asi vim co přesně myslíš, auto se nakloní, ale drží... je to v podstatě taková bezpečnostní pojistka :D v 760 je ten podvozek daleko jistější.

Ovšem pravda je, že 760 má téměř poloviční výkon :twisted:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 168
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Vraclav
Vůz: V70 II 2.4T 01' LPG

#10 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od ochoda »

Čaute páni, lepší téma sem nenašel. Měl byste někdo nějaký doporučení na "sportovní" (tvrdší jak serie a nejlíp vejškově štelovatelnej) podvozek na kombíka 740 s tuhou nápravou? Klidně aji jetej, Našel sem buď kompletní štelovák za 30k, čož nejsem ochotnej platit. Nebo TA Technix s pevnou výškou asi za 15k. Nějaký rady a tipy? Díky moc. ...eventuelně nezkoušel někdo použít z jinýho auta?

GDPR_user

#11 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od GDPR_user »

PUR silentbloky,GAZ tlumiče,Losjeforce pružiny -30

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#12 "Tuhost" náklonu při zatáčení

Příspěvek od talent »

Devítka je správna žehlička na CS-vozovky.Je to plavná loď.
Ak chceš závodiť skús sa previezť v Passate - ten sa viac hodí na serpentíny.
Asi je stavaná na kofort.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“