"Tuhost" náklonu při zatáčení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#1 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Stále mě trochu trápí chování podvozku na devítce, při zatočení se napřed jakoby trochu nakloní/zažvejkne a pak až ztuhne a podvozek drží, tohle chování na začátku zatáčení celkem dost přidává nejistotě, z jiných aut jsem zvyklej že je náklon tak nějak lineárně "tuhej" hned od začátku nebo jak bych to řekl... neměl by někdo nějaký nápad? na podvozku je udělaný snad vše, na technickej jsme nad tim na desce špekulovali a žádnou vůli nenašli tak už nevím, nechce se mi věřit že to je normální chování...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#2 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Podle mě je, protože přesně takhle se chovaji ameriky. A jak víme, krabice je Švéďáckej pokus se američanum zalíbit. Mě to třeba hrozně vyhovuje, ale chápu že při nějakym zvyšování výkonu to je asi nežádoucí.
Vyřeší to sportovní podvozek a stabilizátory s větším průměrem, protože níž těžiště a tužší pružiny / tlumiče. Pak už si třeba jen polaborovat, jestli ti bude víc vyhovovat tlustější stabík nebo stejnej vzadu i v předu. Tušim že na zadokolky se dává dopředu. Jo a náklonum taky pomůžou rozpěry mezi tlumiče, ale ty je spíš zmírňujou ve střídavejch klikaticích, než že by zvyšovaly tuhost. Jo, a taky neni moc dobrý s nima bourat a ťukat.
Vyřeší to sportovní podvozek a stabilizátory s větším průměrem, protože níž těžiště a tužší pružiny / tlumiče. Pak už si třeba jen polaborovat, jestli ti bude víc vyhovovat tlustější stabík nebo stejnej vzadu i v předu. Tušim že na zadokolky se dává dopředu. Jo a náklonum taky pomůžou rozpěry mezi tlumiče, ale ty je spíš zmírňujou ve střídavejch klikaticích, než že by zvyšovaly tuhost. Jo, a taky neni moc dobrý s nima bourat a ťukat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#3 "Tuhost" náklonu při zatáčení
No jo, ale třeba 760 se tak nechová A sportovní podvozek tam mam (Billy B6, pružiny, ve předu dvojitej stabík, výztuhy z 960 + pod motorem a rozpěra mezi tlumičema)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 850
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Neratovice
- Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver
#4 "Tuhost" náklonu při zatáčení
A co gumy? Resp. jejich profil?
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#5 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Aha, tak to si asi uplně neumim představit co to dělá. A asi mi nenapadá jak to řešit. Leda širší kola, to ti řekne každej správnej koncernista
Nemohla by se třeba hádat kombinace tlumič / pružina ? Moc měkký péro by se žvejklo až by to chytnul tužší tlumič ?
V zatáčce by to asi tak nějak mohlo bejt.
Gumy jsem chtěl taky zmínit, ale ty by se spíš žvejkaly se zatížením.
Nemohla by se třeba hádat kombinace tlumič / pružina ? Moc měkký péro by se žvejklo až by to chytnul tužší tlumič ?
V zatáčce by to asi tak nějak mohlo bejt.
Gumy jsem chtěl taky zmínit, ale ty by se spíš žvejkaly se zatížením.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#6 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Gumy jsou 225/45/17, původně jsem myslel že ty to vyřeší, ale nějak moc ne...
Kombinace tlumič/pružina mě taky napadla, ale třeba Urvanej si na stejnou kombinaci nestěžoval
Kombinace tlumič/pružina mě taky napadla, ale třeba Urvanej si na stejnou kombinaci nestěžoval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2205
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
#7 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Noo tak se zeptej jeho, co mu to dělá. Někdy se budu muset svézt krabicí co se nehoupe a má tvrdej podvozek, to musí bejt divný
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#8 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Zvedni auto a narvi do pružin 3 tenisaky...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#9 "Tuhost" náklonu při zatáčení
pravda je, že se 760 s multilinkem se do zatáček cítim taky daleko líp než s devítkou. I když nemam ten podvozek tak doladěnej jako ty, tak asi vim co přesně myslíš, auto se nakloní, ale drží... je to v podstatě taková bezpečnostní pojistka v 760 je ten podvozek daleko jistější.
Ovšem pravda je, že 760 má téměř poloviční výkon
Ovšem pravda je, že 760 má téměř poloviční výkon
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 168
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vraclav
- Vůz: V70 II 2.4T 01' LPG
#10 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Čaute páni, lepší téma sem nenašel. Měl byste někdo nějaký doporučení na "sportovní" (tvrdší jak serie a nejlíp vejškově štelovatelnej) podvozek na kombíka 740 s tuhou nápravou? Klidně aji jetej, Našel sem buď kompletní štelovák za 30k, čož nejsem ochotnej platit. Nebo TA Technix s pevnou výškou asi za 15k. Nějaký rady a tipy? Díky moc. ...eventuelně nezkoušel někdo použít z jinýho auta?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 158
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
- Bydliště: Bratislava
#12 "Tuhost" náklonu při zatáčení
Devítka je správna žehlička na CS-vozovky.Je to plavná loď.
Ak chceš závodiť skús sa previezť v Passate - ten sa viac hodí na serpentíny.
Asi je stavaná na kofort.
Ak chceš závodiť skús sa previezť v Passate - ten sa viac hodí na serpentíny.
Asi je stavaná na kofort.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek