940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#1 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od standa »

Prosím ctěné kolegy o názory a rady na násleující problém:

Na výše uvedeném voze byl zkonstatován únik chladicí kapaliny přibližně z místa olejového filtru rychlostí cca kapka za vteřinu. Jestli si dobře pamatuju, tak olejový filtr je našroubován na tepelném výměníku olej-voda a voda je do výměníku vedena hadicemi. Auto jezdilo do loňska po Itálii, až do včerejška bez problému denně u nás.
Než se auto odveze někam na zvedák, tak bych uvítal vaše názory:
- kde mám nejpravděpodobněji hledat problém?
- může být prasklej/prorezlej výměník?
- vystačím si s náhradní hadicí v metráži, nebo jsou kolem výměníku nějak zasukovaný?
- nějaký další překvápka?

Předem díky za odpovědi,
standa
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

#2 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od GDPR_user »

Tipuji hadici.Zvláště pokud malinko slzí olej,tak hadice je rozměklá a propouští.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od Urvanej »

Rozkvete přípojka na výměníku, do toho olej na hadici a je z toho únik.
S hadicí v metráži si vystačíš, ale jen jako nouzovkou, páč je tam 90° ohyb a celkem ostrej a normální hadice se tam zalomí a delší na zmírnění oblouku se mi tam kuli něčemu nevešla...
Ono vůbec u těch aut, kde se nemění nemrzka, ty přípojky zkorodujou a odchlípnou hadici a začnou chcandit. A je jedno jesi je to u výměníku, u vratky z topení, kroužek v nádržce nebo nevim co ještě,
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#4 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od LUBOŠ »

bylo řečeno vše - běžná závada daná věkem na turbech
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od standa »

Děkuji všem za informace - bylo to přesně tak, jak jste psali. Jedna z hadic byla od oleje nafouklá, lepivá a roztrhla se u spony. Výměna za gumový kolínko z topení dvoustovky, dvě nový spony a deset minut práce.
Druhá hadice, která je navíc opletená tkaninou, je jako nová :pardon:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#6 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od din »

Zdar, tak se mi včera taky zadařilo. Při kochací vyjížďce mi prdla hadice přívodu k topení (omotaná látkou). Bych nevěřil, jak to může z cca 3 milimetrové škvíry lítat daleko, motor celý poblitý, během 4 km mi unikl litr kapaliny.... Jaké mám koupit náhradní (rovnou i odtok).. stačí ty ze Skandixu nebo raději originál.

Trochu se začínám obávat, zda tam není něco přicpané př. zda mi netlakuje motor. Je také lehce naprasklé víčko u expanzky. Olej ve vodě nemám, vodu v oleji také ne. Motor se nepřehříval.

Díky din
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 940 B200FT - únik chl. kap. - konzultace

Příspěvek od Urvanej »

Víčko by mělo držet 1,5 bar přetlak, což už je sakra tlak... (15m vodního sloupce, takže to fakt cáká)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“