Právě je 22 led 2018 03:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 zář 2016 19:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2126
Bydliště: Brno
Prosím ctěné kolegy o názory a rady na násleující problém:

Na výše uvedeném voze byl zkonstatován únik chladicí kapaliny přibližně z místa olejového filtru rychlostí cca kapka za vteřinu. Jestli si dobře pamatuju, tak olejový filtr je našroubován na tepelném výměníku olej-voda a voda je do výměníku vedena hadicemi. Auto jezdilo do loňska po Itálii, až do včerejška bez problému denně u nás.
Než se auto odveze někam na zvedák, tak bych uvítal vaše názory:
- kde mám nejpravděpodobněji hledat problém?
- může být prasklej/prorezlej výměník?
- vystačím si s náhradní hadicí v metráži, nebo jsou kolem výměníku nějak zasukovaný?
- nějaký další překvápka?

Předem díky za odpovědi,
standa

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 zář 2016 20:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14070
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
Tipuji hadici.Zvláště pokud malinko slzí olej,tak hadice je rozměklá a propouští.

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 zář 2016 16:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13074
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Rozkvete přípojka na výměníku, do toho olej na hadici a je z toho únik.
S hadicí v metráži si vystačíš, ale jen jako nouzovkou, páč je tam 90° ohyb a celkem ostrej a normální hadice se tam zalomí a delší na zmírnění oblouku se mi tam kuli něčemu nevešla...
Ono vůbec u těch aut, kde se nemění nemrzka, ty přípojky zkorodujou a odchlípnou hadici a začnou chcandit. A je jedno jesi je to u výměníku, u vratky z topení, kroužek v nádržce nebo nevim co ještě,

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 říj 2016 06:18 
Online
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 2904
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/800/V70I/V70II/AWD
bylo řečeno vše - běžná závada daná věkem na turbech

_________________
Volva řady 900 / 800 / V70 I / V70 II
Vše v turbu, benzín, LPG, nafta a jeden lahváč 850 AWD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 říj 2016 19:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2126
Bydliště: Brno
Děkuji všem za informace - bylo to přesně tak, jak jste psali. Jedna z hadic byla od oleje nafouklá, lepivá a roztrhla se u spony. Výměna za gumový kolínko z topení dvoustovky, dvě nový spony a deset minut práce.
Druhá hadice, která je navíc opletená tkaninou, je jako nová :pardon:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 zář 2017 23:15 
Offline

Registrován: červen 2012
Příspěvky: 124
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'
Zdar, tak se mi včera taky zadařilo. Při kochací vyjížďce mi prdla hadice přívodu k topení (omotaná látkou). Bych nevěřil, jak to může z cca 3 milimetrové škvíry lítat daleko, motor celý poblitý, během 4 km mi unikl litr kapaliny.... Jaké mám koupit náhradní (rovnou i odtok).. stačí ty ze Skandixu nebo raději originál.

Trochu se začínám obávat, zda tam není něco přicpané př. zda mi netlakuje motor. Je také lehce naprasklé víčko u expanzky. Olej ve vodě nemám, vodu v oleji také ne. Motor se nepřehříval.

Díky din

_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 zář 2017 06:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13074
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Víčko by mělo držet 1,5 bar přetlak, což už je sakra tlak... (15m vodního sloupce, takže to fakt cáká)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
JRFilters


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.095s | 19 Queries | GZIP : Off ]