AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Vypozoroval jsem zajímavej jev, se kterym bych potřeboval pomoct.
Nastartuju studený auto a pohoda, řazení vyskáče na čtyřku a nechá se čudlíkem shodit na trojku.
Někde ve 1/4tině teploměru ale čudlík přestane reagovat, takže si auto řadí v pohodě nahoru, dolu, ale ze čtyřky to na trojku to čudlíkem už neshodim.
Prostě po okřátí čudlík ztratí funkci.
Nechápu, jak je todle možný a zustává mi nad tim i ten pozůstatek rozumu stát.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#2 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od vityjan »

Je to tedy striktně daný teplotou motoru? Neni možný, že to ovlivňuje teplota skříně? Já vim o automatech houby, natož o funkci katapultovacího tlačítka :)
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Hele teploty samozřejmě nejsem schopen odlišit. Ale spíš typuju že se jedná o teplotu převodovky, protože navázaný na teplotu motoru už by bylo extra velký scifi i na mě, s ohledem k tomu, že jediná elektronika která tam je, je relátko a solenoid overdrivu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Hele teploty samozřejmě nejsem schopen odlišit. Ale spíš typuju že se jedná o teplotu převodovky, protože navázaný na teplotu motoru už by bylo extra velký scifi i na mě, s ohledem k tomu, že jediná elektronika která tam je, je relátko a solenoid overdrivu.
U B280F s AW71 je overdrive ovladany cez rele OD, chybu by som najskor hladal v nom. Po ohriati od okolitych rele sa vytvori studeny spoj a prestane fungovat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Ale kdyby nefungovalo rele, tak to nezařadí 4řku. Ale jedinej problém je, že tlačítko nepodřadí na 3, ač se šipka rozsvítí a čtyřka je zařazena.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Ale kdyby nefungovalo rele, tak to nezařadí 4řku. Ale jedinej problém je, že tlačítko nepodřadí na 3, ač se šipka rozsvítí a čtyřka je zařazena.
Pokial sa sipka rozsvieti tak rele funguje, ale to si nepisal. Kazdopadne stale je mozny studeny spoj v konektore, alebo v samotnom solenoide pre OD. A aj ked z nazvu vyplyva ze je studeny, moze sa prejavit prave za tepla.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Oki, prolezu to relátko, i když mi vůbec neni jasný, jak může bejt relátko nemocný, když to normálně řadí všechny kvalty, jen nepodřazuje na povel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Oki, prolezu to relátko, i když mi vůbec neni jasný, jak může bejt relátko nemocný, když to normálně řadí všechny kvalty, jen nepodřazuje na povel.
Relatko nema s radenim nic spolocne, iba dava prikaz aby sa neradila 4ka, tj povoli alebo nepovoli zopnutie solenoidu, pripadne ho rozopne. OD si prevodovka zaradi sama, ale stav solenoidu to vie ovplyvnit.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

To je divný...
měl sem na servis pána, kterýmu to neřadilo 4, taxe proletovalo relátko a čtyřka se zjevila.
Každopádně díky, zkusim to prověřit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:To je divný...
měl sem na servis pána, kterýmu to neřadilo 4, taxe proletovalo relátko a čtyřka se zjevila.
Každopádně díky, zkusim to prověřit.
Skusim este raz:
V rele OD je spinac ktory povoli alebo zablokuje radenie 4ky (OD). Samotny prikaz na radenie alebo podradenie vznika inde.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#11 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Měl jsem podobný projev na 960 a bylo to vadné relátko OD.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše:Měl jsem podobný projev na 960 a bylo to vadné relátko OD.
Ale v 960 ma to kontrolne rele viac funkcii ako pri AW71.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#13 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
martinopel píše:Měl jsem podobný projev na 960 a bylo to vadné relátko OD.
Ale v 960 ma to kontrolne rele viac funkcii ako pri AW71.
Ale já mám 960 s AW71. :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše: Ale já mám 960 s AW71. :wink:
Aha, tak to som nevedel.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#15 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
martinopel píše: Ale já mám 960 s AW71. :wink:
Aha, tak to som nevedel.
To víš,940SE/960 :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše: To víš,940SE/960 :wink:
Chces povedat ze mas 940 s palubkou 960 a multilinkom ? Lebo 940SE som mal a bola to socialna 940 s turbobenzinom.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#17 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
martinopel píše: To víš,940SE/960 :wink:
Chces povedat ze mas 940 s palubkou 960 a multilinkom ? Lebo 940SE som mal a bola to socialna 940 s turbobenzinom.
940SE/960 je americká verze. 940SE znamená special edition vyráběla se pouze dva roky 1991 a 1992 pouze s motory B230FT a převodovkou AW71.Já mám verzi kombi a je v plné kuli.Karoserie je 960 s tuhou zadní nápravou.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#18 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od standa »

Zpět k tématu: díval jsem se do šématu pro rok 1994 a zjistil jsem, že kontrolka je zapojena jedním koncem na +12V a druhým na solenoid, čiže svítí, když je solenoid bez napájení a nesvítí tehdy, když by solenoid měl být napájen.
Připoj kontrolní žárovku (zkoušečku) přímo na solenoid a zkontroluj, že se solenoid po ohřátí skutečně zapíná/vypíná. Pokud ano (a je to bohužel velmi pravděpodobné), tak bych zkontroloval, jestli se po ohřátí solenoid nepřidírá, t.j. jestli cvaká stejně za sudena i za tepla.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

martinopel píše: 940SE/960 je americká verze. 940SE znamená special edition vyráběla se pouze dva roky 1991 a 1992 pouze s motory B230FT a převodovkou AW71.Já mám verzi kombi a je v plné kuli.Karoserie je 960 s tuhou zadní nápravou.
940SE sa samozrejme robila aj s B200FT pre taliansky trh. A s 960 ma spolocnu iba palubku. Bud mas 940SE alebo 960. Zaujimave ze moja 940SE mala klasicku palubku z 940, ale to asi ta socialna vybava pre IT...
US predajcovia rozlisuju modely 940, 940SE a 960. US verzie sa odlisuju bezpecnostnymi pasmi, podsvetlenymi uchytmi pasov, budikmi v MPH, svetlami, vseobecne vyssou vybavou a ponukou motorov z vyssieho objemoveho spektra (B230FT, B280F a B6304F). US verzia 940Se ma palubku z 960ky
Asi bude lepsie toto OT niekam premiestnit.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#20 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
martinopel píše: 940SE/960 je americká verze. 940SE znamená special edition vyráběla se pouze dva roky 1991 a 1992 pouze s motory B230FT a převodovkou AW71.Já mám verzi kombi a je v plné kuli.Karoserie je 960 s tuhou zadní nápravou.
940SE sa samozrejme robila aj s B200FT pre taliansky trh. A s 960 ma spolocnu iba palubku. Bud mas 940SE alebo 960. Zaujimave ze moja 940SE mala klasicku palubku z 940, ale to asi ta socialna vybava pre IT...
US predajcovia rozlisuju modely 940, 940SE a 960. US verzie sa odlisuju bezpecnostnymi pasmi, podsvetlenymi uchytmi pasov, budikmi v MPH, svetlami, vseobecne vyssou vybavou a ponukou motorov z vyssieho objemoveho spektra (B230FT, B280F a B6304F). US verzia 940Se ma palubku z 960ky
Asi bude lepsie toto OT niekam premiestnit.
USA 940SE/960 je plnohodnotná 960 nikoliv 940 a vyráběla se pouze s B230FT a AW71 nemyslím,že se vyráběla pro jiný trh než USA.Když koukneš do VIDA tak jediný trh kde se 940SE uvádí je AME,kde najdeš také 960 a 940 nikde jinde.Jinak souhlasím,že by možná 940SE zasloužila samostatný topic.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

standa: děkuju za radu, pověnuji se tomu, teď sem na to neměl ani trochu času...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Sergej »

940SE som mal, mala to v papieroch aj na kufri. Bol to sedan v manuale s B200FT. Fotky mozno najst v galerii. Je vsak mozne ze pre USA montovala ina ako pre EU.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#23 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:940SE som mal, mala to v papieroch aj na kufri. Bol to sedan v manuale s B200FT. Fotky mozno najst v galerii. Je vsak mozne ze pre USA montovala ina ako pre EU.
Najdeš prosím někde VIN??

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#24 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od standa »

Ještě jsem se díval do schemat pro 760/1987, kde jsou rozkresleny dvě varianty:

a) přesně ta, která je popsána výše

b) jako a), ale s funkcí Rueckschaltsperre (jawohl, ich liebe diese Sprache :green: ), která zabrání přepnutí do třístupňového modu ve vyšších rychlostech. Do relátka je přiveden signál z rychloměru, ve shematu není uvedeno, v jaké rychlosti je tato fce aktivována.

Nemám tušení, jestli je tato funkce u některých převodovek prostě vypuštěna, nebo jestli je nahrazena vyšší chytrostí převodovky, která trojku ve vysoké rychlosti prostě nepodřadí, ani když je solenoid bez proudu...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 AW71 overdive nejde vypnout za tepla

Příspěvek od Urvanej »

Tak Houstone máme problém. Zkusil jsem dvě relátka a ani jedno nefunguje, takže pes leží jinde.
Na rychlosti není vypínání závislé, prostě jak se to ohřeje, tak OD prostě nevyřadí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“