nastavení kickdown kabelu ZF automat

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#1 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

Drazí kolegové,
chci u svého divokého oře nastavit, aby se 4-ka řadila dříve. Mám tam ZF 4HP22 automat.
Aktuálně řadí až po dosažení 90km/h a to je v řadě případů divokých okreskových jezdců, jedoucích 86km/h nemožné. Znamená to, že jedu dost často na 3ku a vadí mi to, obzvláště na místech, kde není možno předjíždět a musím se táhnout za takovými střevy na 3ku naprosto zbytečně. Je mi jasné, že musím kabel trochu povolit, ale nedělal jsem to, máte nějaké doporučení, ať si nezadělám víc trablů? Jako jakou matičkou zacvičit o kolik otáček, čeho se nedotýkat, abych nenarušil křehkou rovnováhu etalonských studených startů atd? Díky moc za doporučení zkušenějších.
David
Přílohy
0900c1528006436c.gif
0900c1528006436c.gif (45.38 KiB) Zobrazeno 1915 x
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Nevim jesi sem to řikal tobě nebo někomu jinýmu, ale: (EDIT: už vim, jinýmu :-) )
zkontrolovat, zda pod autem sedí bovden správně na převodovce, páč sem měl stejnej problém na Jaruně po koupi a bylo to jen a pouze vysazeným bovdenem z vodítka.
A pak už sem jen ladil polohu. Naladit si to musáíš sám podle toho, jak je to nastavený v "rozvaděči". Zkus to uplně povolit tak, abys akorát měl lanko lehce povolený "na teplej volnoběh" a pak postupně utahuj dle potřeby. Zkruba na půl až 3/4 plynu bys měl cejtit zvýšený odpor, jak skříň podřazuje.
Ale tohle jsou zkušenosti s AW71, u ZF je to ale podle mě stejný, kdyžtak potvrdí petr cz, tam sme ZF skříň měnili a musel si to pak doladit
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od peter cz »

Docela jsem si s tím hrál, ale lepších výsledků se mi dosáhnout nepodařilo... origo je ta vzdálenost předepsaná myslim 0,25-1mm, pokud nastavíš víc, nechce se jí pak moc podřazovat o dva kvalty
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#4 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

Petře, takže marná snaha? A kdy to tobě řadí 4ku? Díky D.
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Ale ta vzdálenost se nastavuje jen v rozvaděči, tu prodlužovánim a zkracovánim bovdenu nenastavíš...
Nebo má ZF i stavítko dole na převodovce???
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#6 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od peter cz »

Nemá...

Podle mě marná snaha no, 4 mi to řadí taky v 90km/h (dif 3.73)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#7 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

Ach jo, i tak moc děkuji za podporu a rady hoši! :cry:
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Ondra. »

Vzdyt je na prodej :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Víš co, vem auto na něžnou projížďku s odpojenym kabelem a uvidíš jaxe to chová a jestli by ti to takhle vyhovovalo.
Podotýkám, že ZF oproti AW má výhodu, že má zámek měniče snad na každym kvaltu!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Sergej »

Ja vam teda neviem, ale co ma kickdown kabel/spinac s radenim 4ky ? Funkcia kuckdown-u je predsa v nutenom podradeni pri prudkom/hlbokom zosliapnuti plynoveho pedala. Inak je prevodovka riadena cisto od otacok (tie s elektronikou uz beru do uvahy aj ine faktory).
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Kickdown kabel se řiká tomu jedinýmu zdroji informací, co převodovka má ohledně polohy plynového pedálu. To, že podle něj řadí dolu i nahoru je fakt.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#12 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

jen tak pro jistotu hlásím, že jsem se nikam nepohnul. Můžu štelovat co chci, odpojovat co chci a stejně to řadí až kolem 90km/h. Takže souhlasím s Peter, že u ZF to zřejmě nastavit nepůjde...
D.
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

je to svině velebnosti... :evil:
Tak už bych jen čeknul, zda dole u skříně sedí lanko tam kde má a pak bych se s tim naučil žít, páč to s tim najezdilo Xset tkm, tak to dalších sto najede.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#14 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Doktor 1 »

Možná jsem divnej (teda určitě) , ale mám pocit takhle od stolu že v 90ti mi to řadí něco jako overdrive nebo pětku?
Prosím Petra cz a Solniaka zda by se mi mohli přihlásit - chtěl bych probrat chování řazení za jízdy a vůbec. Vím není to žádné žihadlo, ale přece jenom ......
Přílohy
tabulka řazení.JPG
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#15 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

Čau!
No prosím tě divnej musíš být určitě, když tě baví jezdit s dticem :D
Chování řazení za jízdy, no prostě přesně, když je na tachometru 90km/h (87km/h skutečná)tak se zařadí 4-ka. V tý devadesátce to uzamkne měnič. Overdrive, jako takový to nemá, automat u DTICu je ZF-4HP22.
To co mě rozčiluje je, že se měnič odemkne a podřadí to na 3ku když dosáhneš těch cca 89km/h. Takže v praxi, když jedeš po okreskách za vesnickými střelci co jedou chvíli 85 a chvíli 80, tak to pořád řadí 4-3, 3-4.
A s tím nic neuděláš, nebo aspoň nevím co s tím udělat. :oops:
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#16 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Doktor 1 »

Solniak píše:Čau! Takže v praxi, když jedeš po okreskách za vesnickými střelci co jedou chvíli 85 a chvíli 80, tak to pořád řadí 4-3, 3-4.
A s tím nic neuděláš, nebo aspoň nevím co s tím udělat. :oops:
V návodu k mojí první 940 jsem se dočetl, že k tomu slouží ono řazení na automatu. např. když jedeš s vlekem do kopce a ono to řadí furt 3-4-3-4-3-4-3-4-3-4-3 tak tam vrazíš 3 a ono to 4 vůbec nezařadí. Tak k tomu to tam je :evil:
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#17 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

ahoj, no jasný, tomu rozumím, ale já bych radši, aby si to bylo schopné zařadit 4ku a udržet ji už v rychlosti např. 85km/h.
a to nijak nenastavíš, prostě s tím stálým převodem a nastavením logiky automatu to přenastavit nejde, nebo nevím jak, abych byl přesný.
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Ono to překvapivě ani tak moc nežere, když to má vyšší otáčky, a kolem 2500 je motoru dobře, tak bych to nehrotil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Solniak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 535
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem

#19 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Solniak »

já už jsem se s tím naučil žít. a co já... ale moje drahá polovička. už mě za volant pomalu nepustí a je moc spokojená..
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Urvanej »

Žencký, pokud jsou schopný se oprostit od toho, že to auto je prostě starý a žádná běžná pipina jim ho nezávidí, tak jsou z krabic nadšený, protože to má:
gigantickej rejd a otočí se kdekoliv
dobře se s tim parkuje naštorc, protože ten rejd je vytáhne z kdejaký nemožný pozice
rozhled je z toho jak z výkladní skříně, kor u kombíka, kde auto končí u zadního skla
pokud je v automatu, tak maji najednou jednu ruku a jednu nohu volnou
.
.
.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 242
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Kontaktovat uživatele:

#21 nastavení kickdown kabelu ZF automat

Příspěvek od Doktor 1 »

aha tak odtud pochází:
máááám jednu ruku volnouuuuuu
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“