B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#1 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od _Iggy_ »

ahoj kolegovia, po dlhsom case som sa pustil do novej operacie, ktorou je diagnostika a odstranenie nasledovneho problemu:

moja 940 B230FT pri urcitej zatazi zacne vynechavat valec, v dosledku coho nema vykon. prejavuje sa to tak, ze pri zoslapnuti plynu od urcitych otacok vykon uz nestupa. na jednotke je to cca pri 4k, na dvojke cca 3.5k, atd. a na patke uz auto nevyzeniem nad 2500 otacok, co zodpoveda tusim tak 100-110 km/h. ked pedal zoslapnem na podlahu, auto zacne sebou pri uvedenych otackach sklbat a dymit.
podobne, ako ked su blbe svieckove kable, ale tie som nedavno vymenil a problem to nevyriesilo (hoci sa zlepsil chod po uvedenu zataz).

problem sa objavil po tom, co som menil tesnenie pod sanim, takze podozrenie na vstreky by mohlo byt opodstatnene, ale neviem, ako to overit a riesit, ani co presne ocakavat. taktiez mam podozrenie na podavacie cerpadlo, pretoze ak nadrz vycerpam niekde do okolia 10l, tak auto velmi dlho startuje.
kedze som od jastera zohnal hlavne palilvove cerpadlo (pod vodicom), tak som ho vcera skusil vymenit, no problem pretrvava.

chcel som tiez skontrolovat sitko v nadrzi, ci nie je ucpate (uz sa mi to raz stalo na mojom etalone), ale kedze eskapasky na hadiciach su totalne zahrdzavene, chcem si najprv zohnat palivovu hadicu, ktora vedie od ustia nadrze, pre pripad, ze by som ju pri rozoberani toho mechanizmu v nadrzi poskodil. ak by niekto mal, ponuknite, pripadne aspon napiste, aky je vnutorny priemer, nech si viem zohnat nahradu.

k teme cerpadiel by som ocenil, ak by mi niekto veciznaly vedel potvrdit/vyvratit , ze nedostatocny tlak paliva sa prejavi vynechavanim valca, ale uz ako to teraz pisem, tak mam pochybnost, lebo predpokladam, ze v takom pripade by to rozhodne nedymilo a teda dym indikuje problem so spalovanim a nie s dodavkou paliva.

zaroven ocenim akekolvek dalsie rady, k tomu, v com by problem mohol tkviet - auto startuje inac celkom v pohode (cca na 2-3 otocenia) a hoci ma este nejake dalsie problemy (volnobezne otacky sa drzia prilis nizko - v okoli 500rpm a zaroven mi striela vyfuk), vzhladom na to, ze tam boli uz predtym a auto vedelo dosiahnut maximalku, som presvedceny, ze s tymto vykonovym problemom nesuvisia.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Urvanej »

Tohle můžou dělat různý věci, ale tyhle dvě jdou rychle potvrdit/vyloučit.
1) cívka/svíčky/kabely
2) klepání

řešení:
1) vyzkoušet jinou cívku, kontrola svíček, kabelů
2) kontrola mezichladiče, jesi neni plnej oleje, případně na test odpojit čidlo klepání, ale fakt jen na test, je to nebezpečný

Po výměně těsnění si resetoval řj? (Auto mohlo být naučené na netěsnost, kterou si mu sebral)
obě čerpadla jsou slyšet, takže se nechají poslechnout, zda aspoň běží

No a když už bys měl svíčky venku, tak kontrola komprese je taky na chvíli, ale ta dělá problémy spíš v nízkejch otáčkách... Ale odhalí třeba i nemocnej ventil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#3 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od _Iggy_ »

dik za tipy, neviem presne ako sa resetuje RJ, ale odvtedy uz bola z auta niekolkokrat vonku baterka a na veci to nic nezmenilo. predpokladam, ze to je ako reset dostatocne, nie?

kompresiu som este nemeral, ale v nizkych otackach to nedymi a taha dobre, starty aj v zime mam v podstate rovnake ako v lete, tak mi tieto indikatory pripadaju, ze je v pohode. sviecky su inak tiez nove, menil som ich spolu s kablami pred par mesiacmi.

cize zostava mi cievka a meranim kompresii pripadne odhalit blby ventil (to uz ma inak napadlo davnejsie a uz som na to aj stihol zabudnut :green: ).
podavacie cerpadlo v nadrzi bezi vzdy vtedy, kedy aj to hlavne, je tak?
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Urvanej »

Reset se udělá i odpojenim baterky na cca 5minut a víc.
Kontrolou svíček bys mohl i zjistit, kterej ten válec je nemocnej. Pak prohodit vstřiky a svíčky a zjistit jestli se vada přesune nebo ne a kam.
Obě čerpadla běží naráz. Ale nechá se to zjistit přímym napojenim napětí na dva tlustý dráty nad LZ podběhem, kde je společnej konektor na čerpadlo a plovák.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Sergej »

Robi to aj na volnobeh ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#6 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od GDPR_user »

Nové svíčky od Boše hoďte rovnou do koše!!

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od standa »

Zmáčni hadičku zpětného vedení paliva a vyzkoušej, jestli jde motor lépe/hůř za plynem. Pokud by se nic nezměnilo, tak se podívej, jestli se vůbec nějaký benzin vrací...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#8 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od _Iggy_ »

standa píše:Zmáčni hadičku zpětného vedení paliva a vyzkoušej, jestli jde motor lépe/hůř za plynem. Pokud by se nic nezměnilo, tak se podívej, jestli se vůbec nějaký benzin vrací...
ok, toto je vecou par minut, ale nie je mi jasne, aky poznatok z toho nasledne plynie. vysvetlis? dik
staci to na volnobehu, ci lepsie v zatazi?
Sergej píše:Robi to aj na volnobeh ?
co konkretne? ak sa pytas na to obmedzenie v otackach, tak nie, na volnobehu ho kludne mozem vytocit do cerveneho a reaguje ako ma.
ak sa pytas na strielanie do vyfuku, tak to som si vsimol iba pri volnobehu.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od standa »

Počítač slepě věří, že tlak paliva je 3,0bary nad tlakem v sání - pokud je tlak významně jiný, tak to počítač nezreguluje...
Testuj pokud možno i v zátěži.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Urvanej »

Pokud mu tlak a regulace ale dlouhodobě nedostačuje, tak vyhodí "fuel trim" chyby.
Ale je to tak jednoduchý na ozkoušení, že to stojí za pokus.
Tlak na liště bys mohl změřit klasickym měřákem na pneumatiky, je tam stejnej ventilek, tušim za prvnim vstřikem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#11 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od olivin »

martinopel píše:Nové svíčky od Boše hoďte rovnou do koše!!
Jak naznacil Martin - to ze mas nove svicky jeste nic neznamena! Sveho casu jsem si takhle skarede nabehl, "Svicky mam nove, temi to nebude" a tak jsem menil a menil vsechno kolem a nakonec to bylo temi zatracenymi novymi svickami!
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: 960 ROYAL B6304F 2,9l 96
Bydliště: Bratislava

#12 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od talent »

Skus sriekať štartovací sprej okolo sacích hadíc a tesnenia sacieho potrubia pri volnobehu.ak zabrble je niečo netesné.
Mne tak nešiel jeden valec - bolo špatné tesnenie pod sacím potrubím.
_________________
1996 VOLVO 960 Royal B6304F
1994 VOLVO 850 GLE B5252S išlo k synovcovi
2009 VOLVO XC90 3,2 B6324S
1998 VOLVO S70 T2,5 B5254T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Sergej »

talent píše:Skus sriekať štartovací sprej okolo sacích hadíc a tesnenia sacieho potrubia pri volnobehu.ak zabrble je niečo netesné.
Mne tak nešiel jeden valec - bolo špatné tesnenie pod sacím potrubím.
To sme uz robili a prisli sme na zle tesnenie pod sacim potrubim. Vtedy to bolo v suvislosti s pravidelny kolisanim otacok na volnobehu. To co _IGGI_ popisuje mi stale evokuje malo paliva - na volnobeh staci, ale pri zatazi rychlo klesne tlak a najpomalsi vstrek uz nema co vstrekovat
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#14 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od _Iggy_ »

problem vyrieseny!
da sa povedat, ze vdaka rade od Urvaneho - chcel som sa pozriet na ten medzichladic, tak som zacal davat dole hadice a tak som zistil, ze pri tej spominanej vymene tesnenia pod sanim, som zabudol utiahnut poslednu SK-pasku na vstupe do sania. rok trvajucu zahadu tak vyriesilo dotiahnutie jedneho srobu :oops:
bolo to ale dobre maskovane, jednak ta paska na pohlad drzala vdaka spone cez okraj hadice a jednak sa to prejavovalo vzdy az ked zatlacilo turbo.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 B230FT nejde nad 110km (vynechava valec)

Příspěvek od Sergej »

_Iggy_ píše:problem vyrieseny!
da sa povedat, ze vdaka rade od Urvaneho - chcel som sa pozriet na ten medzichladic, tak som zacal davat dole hadice a tak som zistil, ze pri tej spominanej vymene tesnenia pod sanim, som zabudol utiahnut poslednu SK-pasku na vstupe do sania. rok trvajucu zahadu tak vyriesilo dotiahnutie jedneho srobu :oops:
bolo to ale dobre maskovane, jednak ta paska na pohlad drzala vdaka spone cez okraj hadice a jednak sa to prejavovalo vzdy az ked zatlacilo turbo.
:good: :Yahoo!:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“