Poslední návštěva: 18 črc 2019 21:09 Právě je 18 črc 2019 21:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 15 úno 2016 19:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Najprv to vyzeralo na banalnu opravu fuknuteho tesnenia, v najhorsom pripade prasknutu hlavu.
Hlava bola na tesnost OK, vymenili mi voditka, zabrusili ventily a bohuzial zrovnali hlavu o 0,5mm. 0,5mm je prave hranica, kedy sa hlava moze pouzit alebo ma ist do srotu. Nemala by sa brusit. Uvidime, mozno s najhrubsim tesnenim to bude OK.
Opotrebenie motora v norme, bohuzial bol predchadzajucim majitelom vyvlozkovany, namiesto vybrusu. Co ho k tomu viedlo netusim.
Potom som dal dolu vanu...
... kedze motor dymil z mierky oleja, zvazoval som prekruzkovanie, kruzky som mal. Po vybrati piestov s ojnicami a ich vycisteni som bol konfrontovany s dost katastrofalnym stavom velkych ojnicnych lozisk.
Tu by som poprosil vase nazory na pricinu opotrebovania (nieco mam nastudovane, ale viac hlav, viac kapusty) a hlavne na siroky vyskyt poruch v jednom motore. Na to, ze bol motor na kompletnej GO cca 5 rokov dozadu mi pride ze niekto nieco zanedbal...
Foto v plnom rozliseni na: http://sergej7490.rajce.idnes.cz/D24T_oprava


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 15 úno 2016 23:10 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9758
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
To na první a poslední fotce mě připadá jako následky vibrační koroze, neboli, že šály neseděli přesně v uloženích nebo to nebylo správně dotažené. Rýhy bych připisoval nedostatečnému mazání při prvním startu po GO. Ovšem co mohlo způsobit ty hnědé fleky netuším. :unknown:

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 15 úno 2016 23:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Hnědé fleky jsou vybroušený materiál ložiska.
Když zapnu křišťálovou kouli, tak:
Ten velkej problém v prostředku lágru vidim na neočištěnej bordel při skládání.
To vyrezlý jakoby vydrolený je od blbýho výrobku a totéž ty obroušeniny na kralích ložisek, prostě nějaký šméčko. :evil:
A celej ten motor pohřbilo nějaký epesní aditivum do oleje... :bad:
Neřikej mi, že to je bílá 760 co měla H na značce, pak xSR a teď na ní makáš ty.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 15 úno 2016 23:46 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2874
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Úchylkoměr do díry a všechny oka přeměřit. Ta s těmi sekanci bude určitě z tolerance. Pokud ano zahodit a dát nové. Ty šály samozřejmě bez řečí. Jinak je to zbytečná práce.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 08:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Trojzlozkove loziska obsahuju med + olovo na ocelovom podklade, preto ta hneda farba.
Najviac ma zaraza, ze skvrna nepokracuje aj na druhe lozisko (IMG9247).
Ryhy po obvode typujem na necistoty v oleji, mohli ostat od posledneho skladania, tu sa natiska otazka, ako vycistit olejove kanaly...
Nove loziska samozrejme pojdu, zatial mam vybrate Mahle, pripadne Kolbenschmidt.
Ak budu oka na premeranie OK, co s tym ? Bude stacit len vymenit loziska ?

V priruckach od Mahle som nasiel, ze chybajuci material (IMG9256) moze byt sposobeny pretazenim motora, co je v tomto pripade zvlastne, ze len na jednej ojnici.

Auto nie je ziadne novo nadobudnute, ale pokracovatel mojho prveho Volva. za chvilu ho vaka neekologicka likvidacia, tak chcem v nom este odskusat opraveny motor.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 08:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Este k tesneniu - su dve prevedenia: fibrove a viacvrstvove celokovove. Celokovove netreba dotahovat po ohriati a znova po cca 1000km. Ma celokovove aj nejake nevyhody ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 08:53 
go motoru bylo zřejmě nafakturováno,ale go probíhala typem nějak to nejlevněji poskládáme aby to jezdilo,hlavně když budou doma prachy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 09:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
martinopel píše:
go motoru bylo zřejmě nafakturováno,ale go probíhala typem nějak to nejlevněji poskládáme aby to jezdilo,hlavně když budou doma prachy.

Co viem, tak si to chalan robil pre seba, je automechanik. Kazdopadne musim pochvalit, ze ani kvapka silikonu a dokonca poozil Loctite lepidlo.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 11:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2367
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
vícevrstvé celokovové má víc výhod,hlavní je že ho jen těžko prožere fridex,nevýhodou je že vyžaduje vpřesnější lícování-povětšinou se to neobejde bez zaškrabání bloku. Fíbrové lépe dokáže kopírovat...

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 11:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 2367
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97
martinopel píše:
go motoru bylo zřejmě nafakturováno,ale go probíhala typem nějak to nejlevněji poskládáme aby to jezdilo,hlavně když budou doma prachy.

:D

_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 12:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Sarkasmic píše:
vícevrstvé celokovové má víc výhod,hlavní je že ho jen těžko prožere fridex,nevýhodou je že vyžaduje vpřesnější lícování-povětšinou se to neobejde bez zaškrabání bloku. Fíbrové lépe dokáže kopírovat...

Co myslis tym zaskrabanim bloku ? Zarovnanie ako hlava, alebo nesmie mat ryhy, vrypy ?

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 14:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 2794
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
http://www.rovnanibloku.wbs.cz/

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 16 úno 2016 16:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Zaujimave... No nakoniec pride fibrove tesnenie, celokovove sa nepodarilo zohnat.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 29 úno 2016 12:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Spravil som nove foto najviac poskodeneho loziska. Vyzera to, ze sa tam dostal bordel od skladania, pretoze ako lozisko, tak aj ojnica maju na sebe vrypy smerom do vnutra, ktore sposobil acudzia castica.
Moja otazka - je nutna nova ojnica - potom uz asi rovno vsetky, alebo po zbruseni vystupkov (ostanu len priehlbeniny na ojnici) a s novymi loziskami je mozne motor zlozit ?
A za druhe - zbrusili mi hlavu o 0,5mm, ako velky to bude problem ? Ustoji motor zvysenu kompresiu ? (podla manualu sa hlava brusit nesmie...)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 29 úno 2016 13:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Ojnic bude všude tři prdele, namátkou třeba petr cz určitě má, pokud nedá, něco vyhrábnu, páč tu mam jednu mrtvolu, kterou ale musim rozhodit a taky nevim v jakym bude stavu.
0,5mm už je dost, ale na druhou stranu, třeba se nechá najít silnější těsnění. Víš kolik to dělá na úhlu vačky/kliky? To by mělo jít "srovnat" na konusu na klice.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 29 úno 2016 22:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3191
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Já bych byl opatrný. Nedovedu si představit to cizí těleso, které by se takto zamáčklo do ocelové ojnice. Kdyby to byl křemenný písek, tak by tam asi něco z něj zůstalo, železná špona také tak. Karbon by se rozdrtil a neudělal takové díry. Mně spíš přijde, že když někdo kdysi "generálkoval", tak velkou vůli ojničních ložisek vyřešil tím, že to nasekal sekáčem nebo něčím podobným. Tím se ojniční ložisko deformovalo, vůle se snížila a přestalo klepat. O tom podle mně svědčí i to, jak jsou ty šály ošoupané jakoby jen z jednoho směru. Osobně jsem kdysi koupil Žuka po "generálce motoru", který měl ojniční ložiska opravená podobným způsobem a vydržel běžet asi 100 km. Pak jsem sháněl nový motor. Třeba se pletu a zbytečně straším, ale mrzelo by mě, kdybys vynaložil nemalé prostředky a práci a nakonec bylo vše k ničemu. Sežeň někde v okolí zkušeného motoráře spíš starší generace a ukaž mu to. Ono na těch fotkách není nic moc vidět. Proměřil bych i ovalitu klikových čepů a další věci. A jak píše Urvanej, starších dílů je dost a raději to nepokoušej a vše vadné vyměň.
Ještě mně napadá - to je vrchní část ojnice směrem k pístu? Neměla by v sobě mít kanálek na vedení oleje pro ostřik válců pod písty a pro mazání pístních čepů? Neměl jsem tento motor nikdy rozebraný, ale kdysi to motory měly.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 29 úno 2016 23:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Tvl tak teda sekackem snižovat vůli na cepech je fakt :bad: ale skoro jsem za, protože mě nic takovýho ani nenapadlo.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 01 bře 2016 08:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ojnice mam este jedny, ale su na nich zanovne prvovybrusove piesty (so zalepenym vrchnym kruzkom :-) ) Az na tu nestastnu hlavu mam prakticky diely na dva motory. Toto nevyzera ako od sekacika, ale moze byt. Velmi podobne stopy su na cca troch ojniciach. Ovalitu som tento vikend nestihol zmerat. Plastigauge mam, zmeram vole, ked budem zasa doma.
Mazaci kanalik v drieku nie je, v ojnicnom oku je 6mm otvor na mazanie ostrekom - preto su pre T/TIC dolezite olejove ostreky.
Ja popravde ten motor nepotrebujem, auto pojde co nevidiet do srotu, len mi ho je luto vyhodit. Ako som pisal, povodne som iba chcel vymenit tesnenie pod hlavou :-D

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 01 bře 2016 09:41 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 771
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Bohužel to na vymezení vůle mechanickou cestou vypadá. Kdysi jako čerstvý řidič jsem byl svědkem v servisu, kdy tam fachmani právě tuto činnost prováděli a měli z toho děsnou radost, jak to krásně opravili :bad:

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 01 bře 2016 11:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ruky trhat....

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 05 bře 2016 23:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3086
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Aby som to uzavrel: spodok motoru som uzavrel :D , naimpregnoval olejom a vazelinou, zabalil a sup do skladu. To iste vrch. Ked budem nejakeho chrochta potrebovat potom ho vytiahnem a budem riesit dalej...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 06 bře 2016 08:52 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2874
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Mě to připadá, že to někdo zapekl a potom vyrážel píst z válce kladivem ven. Ty rány jsou všechny stejným směrem a v ose.
Zahodit, vyměnit


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 06 bře 2016 09:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2495
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Pěknej topič! Tteda vymezování vůlí sekáčkem, to bude nějakej českej vynález, zlatý ručičky :) A škrábání bloků fakt zajímavý

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 06 bře 2016 09:38 
Sergej píše:
Zaujimave... No nakoniec pride fibrove tesnenie, celokovove sa nepodarilo zohnat.

Těsnění jsem schopen nechat vyrobit na zakázku v jaké síle si řekneš.I celokovové. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24T - Iba vymenime tesnenie...
PříspěvekNapsal: 06 bře 2016 09:41 
Krystof P. píše:
A škrábání bloků fakt zajímavý

Zaškrabávání se kdysi standardně učilo na učilištích. :wink:
Používala se berlínská modř.


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.083s | 18 Queries | GZIP : On ]