Automat - mám se obávat nejhoršího?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#1 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

Ahoj, koukám, že poslední dobou jsou tu automaty žhavé téma, tak se také přidám s prosbou o radu: Poslední dobou mi převodovka při mírném plynu řadí se škubnutím, které někdy doprovází i bouchnutí. typicky se to děje, když vjíždím do vesnice z kopce, zařazená čtyřka, velmi mírný plyn, a jak se silnice narovná, automat si podřadí na trojku a dost škubne. Něco podobného se děje, když dojíždím na křižovatku a trochu víc brzdím - těsně před zastavením automat zase škubne, ale jenom někdy. Také se mi zdá, že na jedničku je převodovka hlučnější.

Koukal jsem na olej a je ho tam dost, jen nemá tu zde poeticky nazývanou "malinovou" barvu, ale spíš čokoládovou. Nepřipadá mi,že by smrděl spáleně.

Auto má najeto (snad) 270 tisíc, olej v převodovce byl měněný před deseti tisíci, jak se měnil předtím, vůbec netuším.

Jde takhle od stolu odhadnou, jak drahý průšvih se na mě řítí, a koho byste případně doporučili na opravu?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od tomasss »

Cokoladova barva po 10tkm? Je tam ten spravnej a probehla vymena kompletni naplne? Co z toho teklo pri vymene?
Naposledy upravil(a) tomasss dne 23 pro 2015 11:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od Urvanej »

Než začneš zmatkovat, koukni na silentbloky na zadní nápravě. Ty taky umí dělat dojem převodovky před smrtí.
Na druhou stranu kdyby si to tu nečetl, tak to neřešíš a zrovna v 960 ten automat vydrží celkem dost.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#4 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

tomasss píše:Cokoladova barva po 10tkm? Je tam ten spravnej a probehla vymena kompletni naplne? Co z toho teklo pri vymene?
Olej měnili v Ambu, tak bych si tipl, že tam snad bude správný a i výměna proběhla tak, jak má. Co z toho teklo, netuším, ale třeba si Jean vzpomene. Přece jenom, když člověk přiveze auto do servisu po zavírací době, bez objednání, a klíče schová do okolo stojících aut, tak to člověku může utkvět :)
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#5 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

Situace se pomalu zhoršuje. Převodovka často zařadí hruběji (v porovnání s minulostí) ve všech režimech, zvlášť při podřazování na trojku při mírnějším plynu je někdy slyšet i kovový zvuk.

Když zařadím zpátečku a couvám bez přidání plynu, často začne silně houpat volnoběh, někdy až tak, že auto chcípne. Když vyřadím na N nebo P, volnoběh se hned ustálí. Někdy, ale méně často, se houpání objeví i při popojíždění na D. Pokud v tu chvíli stojím třeba na semaforech, musím docela silně držet brzdu, aby auto neposkočilo dopředu.

Silentbloky zadní nápravy jsou zkontrolované. Jeden nebo dva sice brzo výměna nemine, ale není to nic katastrofálního. Hlavně si myslím, že při jízdě krokem by neměly mít takový vliv.

Mohl by pomoci propach převodovky, nebo to jsou vyhozené peníze a nemá to smysl zkoušet? Doporučíte případně někoho, na koho se obrátit kvůli diagnostice převodovky? David Patočky tyhle staré skříně už nedělá.

P.S.: Tomáši, na tvou nabídku jsem nezapomněl, chci se ovšem nejprve ujistit, že bude takto radikální rok potřeba. A taky si nejsem jistý, že to ještě pár měsíců vydrží.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#6 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od mr1 »

Skříň tu mám.... pokud by byla třeba.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#7 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

mr1 píše:Skříň tu mám.... pokud by byla třeba.
To je dobré vědět. Pokud se to vyvine pitomým směrem, měl bych zájem.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od tomasss »

StepanB píše:Když zařadím zpátečku a couvám bez přidání plynu, často začne silně houpat volnoběh, někdy až tak, že auto chcípne. Když vyřadím na N nebo P, volnoběh se hned ustálí. Někdy, ale méně často, se houpání objeví i při popojíždění na D. Pokud v tu chvíli stojím třeba na semaforech, musím docela silně držet brzdu, aby auto neposkočilo dopředu.
To tak trochu vypada na problem se solenoidem ovladani zamku v menici, viz
https://www.volvoclub.org.uk/faq/TransmissionAutoAW30.html#AW3040ConverterLocksUpandDoesNotDisengage
Jestli je to tim, tak by stacilo vymenit ten solenoid, coz se da bez demontaze prevodovky (jen se shodi olejova vana a solenoid se da vymenit, dokonce i bez demontaze rozvadece). Proplach muzes zkusit, v nejhorsim to neudela nic. Na vymenu solenoidu bych zkusil Roberta Krause, je z Reporyj a na stary automaty vypadal ze alergii nema :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#9 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

tomasss píše:Na vymenu solenoidu bych zkusil Roberta Krause, je z Reporyj a na stary automaty vypadal ze alergii nema :)
Měl bys kontakt? Google mlčí.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#10 Automat - mám se obávat nejhoršího?

Příspěvek od StepanB »

Příběh pokračuje. Navštívil jsem Roberta Krause a ten po projetí auta doporučil výměnu oleje se sundáním vany a vyčištěním všeho možného. Výsledek: olej byl špinavý a příliš "mazlavý", tedy na poměry převodového oleje. Ale žádné kusy převodovky v něm neplavaly, takže snad :good: Pravda se ukáže, až najedu pár set kilometrů. Navíc vyměnil vykloktanou tyčku voliče převodovky a ten pocit při každém hýbání pákou za to rozhodně stojí.

Další zkoušení ukázalo, že dojem mrtvé převodovky měl částečně na svědomí plyn, takže mě čeká návštěva u plynaře. Domýšlel jsem si, že to, že se to na začátku jízdy převodovka chová líp, bude tím, že je převodový olej studený, ale bylo to tím, že to jelo na benzín.

A až dojde na výměnu několika načatých silentbloků na zadní nápravě, mělo by být po problému. Teda doufám. Díky všem za pošťouchnutí tím správným směrem.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“