Výfuk na 740, B230FT

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#1 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Nazdar Volvisti,
měl bych na Vás dotaz ohledně nového přírustku do rodiny.
Pořídil jsem si 740ku z roku 89 s výhledem renovaci, motor B230FT 114KW a potřeboval bych poradit s několika věcma. Protože výfuk je na odpis a chci koupit nový (nejspíš Simons nebo podobnou kvalitu), měl by mít tento typ a rok výroby i katalyzátor?
Na výfuku co mám teď není katalyzátor (v místě kde má být je ale plech odstínění rozšířen takže tam asi dřív byl) a na první zahlý trubce od motoru není ani lambda sonda (díra je jen zaslepená). Jde mi o to, jestli tam musím mít kat. (radši bych ho tam nemontoval) a jaký je problém znova namontovat lambdu případně zda a jak se musí načítat do řídící jednotky.
Podle motoru bych tam měl mít vstřikování Bosch LH-Jetronic 2.2
Výfuk bych chtěl tedy bez katu Typ 024K http://www.saabtuning.cz/vyfuky/volvo.htm , pokud by tedy nebyl problém absence katu případně problémy s emisema u STK.
V techničáku mám napsaný typ motoru B230K (to K tam znamená katalyzátor?),protože jak jsem psal je tam B230FT a i podle vinu turbína sedí.
Díky moc
Din
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

GDPR_user

#2 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

B230K je karburátor

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#3 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Takže nejspíš jen chyba v techničáku.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební
It’s my birthday

#4 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od DejFe »

Taková chyba na technické bude celkem problém. Jak to asi udělalo evidenčku.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

GDPR_user

#5 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

din píše:Takže nejspíš jen chyba v techničáku.
Mohla to být přestavba,nebo někdo mohl udělat chybu.jak píše Dejfe problém může nastat při STK nebo evidenčce.Pak Tě třeba pošlou s odkazem na dealerství a to se pak budeš divit jak bude Volvo vstřícné a levné

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#6 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Evidenčka proběhla tak, že se podívali na vin a kola a to bylo asi tak vše.
Jak jsem psal podle vinu i KW sedí B230FT.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Pokud bych se pokusil odpovědět na původní dotaz, a když budu kecat, tak mě místní gurové opraví.
Pokud máš v notách B230K, tak tam nemáš kat. Pokud nemáš žádnou emisní normu v TP, tak tam nemusíš mít kat ani tak. Pokud tam někdo dobastlil B230FT LH2.2, tak bys ale měl mít lambdu. Tu nemělo B230ET.
Snad sem to nepomotal a napsal pochopitelně.
Dneska má foťák každej i uplně nejblbější telefon...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#8 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

údaje z techničáku:
motor B230K
YV1745872Kxxxxxxx
114KW , 2,3l
emisní norma 91/441

z vinu tedy plyne:
87- motor B230FT , 114KW
K- rok výroby 1989
motor tedy není dobastlen ("jen" chyba v techničáku, ale je zbastlenej výfuk viz původní dotaz čím to nahradit)

Od jaké firmy tedy koupit kat aby něco vydržel a byl kompatibilní na Simonse. Kupovat použitý je asi nesmysl.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od peter cz »

Když už budeš dávat Simonse, dal bych i kat s větší průchodností, třeba http://www.arlows.de/Katalysatoren:::74.html
A nežere to nějak víc když tam ta lambda není?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#10 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Drtic »

Bez lambdy to musi jet v podstate v nouzovym rezimu, jestli ji nekdo jen na hulvata ustrihnul a zaslepil. Jdi po kabelech, mel by jsi najit konektory k jejimu pripojeni v tom velkym svazku zhruba uprostred co vedou podel torpeda..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#11 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Díky za odkaz na katy, ceny jsou taky moc pěkný.
Spotřebu jsem zatím přesně neměřil (nefunguje počítadlo km), ale odhad podle těch pár km co jsem najel po okreskách je cca 12-13l benzínu.
Jinak ohledně chodu motoru nepozoruju nějaké anomálie (nemám ovšem srovnání s jinou 740kou s turbem), volvoběh drží plynule otáčky, při jízdě jde motor krásně za plynem, akcelerace je v porovnání s mojí V40 100KW podstatně rychlejší, turbo zabírá bez problému.
O víkendu nafotím spodek auta s konektorama a výfuk, ale lambdu jsem tam opravdu nenašel:-D.
Díky
Din
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#12 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od kV8ba »

B230FT s LH 2.2 má mít stoprocentně lambdu. Je namontovaná cca 15cm za turbem na downpipe, zespodu.
Kat by tam měl taky být, a jak už psal Petr, než shánět nějakej jetej, šel bych do toho s větší průchodností.
Dle normy co jsi psal už by to mělo plnit "EURO1". Tzn. mělo by to mít katalyzátor, což může nějaký šťoura na ME z té normy poznat... jinak jim to bude asi buřt pokud nemáš v TP vysloveně napsáno něco ve smyslu "řízený katalyzátor".

Co se Simonse týče, myslim si že nepohloupíš, ale na věčnost taky neni... Ceny u saabtuningu bych si radši prověřil. Já nakupoval zde: http://www.lexmaul-shop.de/Products/Exhaust-systems/Complete-exhaust-systems/Volvo/740/760:::1_185_186_197_350.html
a vždy to s poštou vyšlo levněji než v CZ.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#13 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Aháá, koukám teď na to na turbobricks https://turbobricks.com/showthread.php?t=251158 druhý obrázek. Jsem myslel, že má být v té zaslepené díře před přírubou ke katu.
Díky
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

GDPR_user

#14 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

din píše:údaje z techničáku:
motor B230K
YV1745872Kxxxxxxx
114KW , 2,3l
emisní norma 91/441

z vinu tedy plyne:
87- motor B230FT , 114KW
K- rok výroby 1989
motor tedy není dobastlen ("jen" chyba v techničáku, ale je zbastlenej výfuk viz původní dotaz čím to nahradit)

Od jaké firmy tedy koupit kat aby něco vydržel a byl kompatibilní na Simonse. Kupovat použitý je asi nesmysl.
Máš celé VIN?

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#15 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od din »

Jistě že mám, skandix mi dekodoval stejné údaje jaké sem píšu.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#16 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od olivin »

V pripade, ze se mylim, prosim o korekci:
-Auto z roku 89 je "Euro 0" (Euro jedna je od podzimu roku 91).
-Nehlede na "eko" normu, pokud bylo auto vyrobeno s katem tento tam byt musi (podle Tebou udaneho VINu bylo).
-Bordel v technicaku ohledne typu motoru Te bude stat 2000kc, respektive toliko si zada oficialni dovozce znacky, vyrizuje jisty pan Doene (snad jsem se neuklepl v jeho jmenu).
-Nejak mi nesedi uvedeny vykon 114KW, tuto hodnotu maji motory B200FT a B234F, nepletuliz se.

Edit: Opravdu nechapu, jak muze mit auto z roku 89 normu 91/441 - chyba v matrixu?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Chyby v notách jsou běžný, já sem cáloval za Jarunu 5tis, páč mam v notách euro1. i když reálně má euro 2.
114kw umí mít v 740 jen 16V motor
VINko ti nikdo nedekoduje, pokud k tomu volvo nedá papír a to ho nedá, protože Daehne ani nehne, protože "Vaše vozidlo je staršího roku výroby a jeho údaje nemáme v databázi." Takže pokud někdo hodně nezatlačí, tak VAC nic nevytlačí.
Velmi obecně euro 1 je neřízenej kat, 2 řízenej. LH už jsou řízený (maji lambdu).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#18 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:Chyby v notách jsou běžný, já sem cáloval za Jarunu 5tis, páč mam v notách euro1. i když reálně má euro 2.
114kw umí mít v 740 jen 16V motor
VINko ti nikdo nedekoduje, pokud k tomu volvo nedá papír a to ho nedá, protože Daehne ani nehne, protože "Vaše vozidlo je staršího roku výroby a jeho údaje nemáme v databázi." Takže pokud někdo hodně nezatlačí, tak VAC nic nevytlačí.
Velmi obecně euro 1 je neřízenej kat, 2 řízenej. LH už jsou řízený (maji lambdu).
To ohledne euro normy a typu katu jsem si myslel rovnez. Zni to dokonce logicky a pokud se nepletu, v nemecku to tak dokonce snad i je. Ceske "Euro" normy se vsak ridi pouze tim, kdy bylo vozidlo vyrobeno nikoliv pak, co skutecne splnuje (Zdroje: "VOLVO Ceska Republika", Dekra). Ve vysledku pote dojde k tomu, ze dve auta s tim samym systemem rizeni (LH 2.4) splnuji jedno euro0 a druhe euro2. Zkratka typicka ceska parasecinka..... :bad:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Sergej »

Urvanej píše:Chyby v notách jsou běžný, já sem cáloval za Jarunu 5tis, páč mam v notách euro1. i když reálně má euro 2.
114kw umí mít v 740 jen 16V motor
VINko ti nikdo nedekoduje, pokud k tomu volvo nedá papír a to ho nedá, protože Daehne ani nehne, protože "Vaše vozidlo je staršího roku výroby a jeho údaje nemáme v databázi." Takže pokud někdo hodně nezatlačí, tak VAC nic nevytlačí.
Velmi obecně euro 1 je neřízenej kat, 2 řízenej. LH už jsou řízený (maji lambdu).
Treba ist inde. Nemusis len na CZ zastupenie Volva.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Jde mi o to, kdyby někdo chtěl něco vyšetřovat ohledně katalyzátoru. Já už to vzdal a jezdim v klidu na 225/45/17 :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#21 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Fritzko »

Urvanej píše:Jde mi o to, kdyby někdo chtěl něco vyšetřovat ohledně katalyzátoru. Já už to vzdal a jezdim v klidu na 225/45/17 :-)
:lol:
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Urvanej »

Sem našel ten text, kterej kopíruje a jen mění datum. Takže mi můžou víte co...
Bohužel pro takto staré vozidlo (výroba 06/1995), které ještě nebylo homologováno dle tzv globální homologace nejsme schopni bezpečně zjistit schválené rozměry kol a pneumatik.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 10

#23 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od pavel.2 »

Nevím jak přesně technicky to je s Euro 1/2 ale při přihlašování jsem platil eco poplatek dle sedadel , vytátli jakousi tabulku tam byl udaj emisní normy a počet zapsaných míst k sezení pro mé auto 740 r92 je 5míst Euro 2 pokud by bylo 7 tak by uvedli Euro 1 a platil bych 5000kč
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#24 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Urvanej »

To je ale příslušnost tý daný yy/xxx normy a její převod na euro normu, kterou vymyslel nějakej vypitej mozek. Pak přišel jinej dutohlav, udělal čáru a stanovil podle toho euro 4,5,6... no a výrobci se k tomu postavili čelem, viz aktuální kauza s emisema...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#25 Výfuk na 740, B230FT

Příspěvek od Fritzko »

Urvanej píše:Sem našel ten text, kterej kopíruje a jen mění datum. Takže mi můžou víte co...
Bohužel pro takto staré vozidlo (výroba 06/1995), které ještě nebylo homologováno dle tzv globální homologace nejsme schopni bezpečně zjistit schválené rozměry kol a pneumatik.
to je len dokazom toho ze vo Volvo CZ pracuju schopni ludia. :shock: TOP AUTO Slovakia ofiko disributor Volvo v SR mi uplne v pohode za 36€ vystavili oficialny papier s rozmermi na moju 245-ku.
kludne sa mozte toho chytreho pana opytat, ako je mozne ze u susedov slovakov s tym nieje ziaden problem?
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“