Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#1 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

Zdar a sílu, po výše uvedeném úkonu (umýval jsem wapkou!!) mi motor B 230F nejprve zdechal a teď nenaskočí vůbec. Je možné , že voda z wapky nějak vyskratovala řídící jednotku vstřikování? Podotýkám, že zapalování funguje, rozvaděč jsem rozdělal tam voda nebyla. Díky za radu.
PS: motor je teď fakt krásný ...

GDPR_user

#2 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od GDPR_user »

Znovu to ořádně vyfoukej a nastartuješ.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od Sergej »

Riadiaca jednotka vstrekovania ako aj zapalovania su v interieri. Vysrobuj a vyfukaj sviecky, nechaj vyschnut kable a nastartujes.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od Urvanej »

Tohle může být regina, což v podstatě nemusí nic znamenat. :-)
Jsou venku hicáky, nech to stát s otevřenou kapotou a nahodíš to.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#5 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

Díky za naději, zkusím to teda pořádně vyfoukat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#6 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

Urvanej píše:Tohle může být regina, což v podstatě nemusí nic znamenat. :-)
Jsou venku hicáky, nech to stát s otevřenou kapotou a nahodíš to.
co to je Regina?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od Urvanej »

Je to systém řízení motoru, kdy volvo v modelu 740 MY90-92 experimentovalo s jinym řízenim motoru než bosch. A já jí nemam rád, protože se kazí výrazně víc, než původní Jetronic.
Máš klasickou válcovou cívku a klasickou váhu vzduchu?
Já jen jestli si tu regiňáckou cívku nepolil moc, ona to nemá ráda.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#8 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

Urvanej píše:Je to systém řízení motoru, kdy volvo v modelu 740 MY90-92 experimentovalo s jinym řízenim motoru než bosch. A já jí nemam rád, protože se kazí výrazně víc, než původní Jetronic.
Máš klasickou válcovou cívku a klasickou váhu vzduchu?
Já jen jestli si tu regiňáckou cívku nepolil moc, ona to nemá ráda.
Lze to z této fotky poznat?
Přílohy
WP_20150811_021.jpg
WP_20150811_021.jpg (93.72 KiB) Zobrazeno 3211 x
WP_20150811_022.jpg
WP_20150811_022.jpg (80.66 KiB) Zobrazeno 3211 x
WP_20150811_019.jpg
WP_20150811_019.jpg (111.36 KiB) Zobrazeno 3211 x

GDPR_user

#9 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od GDPR_user »

Klasické LH Jet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#10 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

díky všem za rady, jdu dál foukat. Zatím to nejede.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od Urvanej »

Teda fuj, to je pěkný, takhle umejt motor umí snad jen Zdenda :-D
Pokud svíčky pálí, tak bych odpojil teplotní čidlo (pod parohama u třetího válce). Zkontroloval tlak na liště.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od raolsa »

Pořádně vysušit cívku a rozdělovač. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#13 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od neuman zdenek »

Urvanej píše:Teda fuj, to je pěkný, takhle umejt motor umí snad jen Zdenda :-D
Pokud svíčky pálí, tak bych odpojil teplotní čidlo (pod parohama u třetího válce). Zkontroloval tlak na liště.
Konečně tu mám kamaráda :oops: s kterým si budu rozumět. :ROFL: :ROFL:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#14 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od standa »

vytáhni konektor z relátka pověšeného na expanzní nádobce, spoj kusem drátu rudý a zelenorudý vodič a pak zkus startovat
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#15 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

Chlapi, jsem uplně dojatý, díky za pomoc. Všechny rady dnes odpoledne vyzkouším. A jestli nastartuju, dojedu na podzim na sraz abych se Vám poklonil! :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#16 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

zkusil jsem vše co jste radili, zatím nic. Pokud bych chtěl zjistit jestli jde benzín do vstřiků mám odšroubovat tento holendr? Zkoušel jsem to, ale je hodně zarostlý tak než toho půjdu naplno ať vím. Díky
Přílohy
WP_20150812_003.jpg
WP_20150812_003.jpg (52.45 KiB) Zobrazeno 3079 x

shaman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 895
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: Peugeot

#17 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od shaman »

Tam do toho nevrtej.
To je zbytecny.
...az to rozpojis a pak zase spojis, tak stejne budes vedet prd o tom, jestli benzin tece az do finale.

Nejlip udelas, kdyz upeces husu (..nebo neco jinyho, na co ses dobrej) a zavolas erudovanyho kamose.
pozn.: Nechapu, jak se muze nekdo pustit do takoveho brutalniho umejvani motoru bez alespon zakladnich znalosti, kde co a jak funguje a kam vede.
_________________
postapo.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#18 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

shaman píše:Tam do toho nevrtej.
To je zbytecny.
...az to rozpojis a pak zase spojis, tak stejne budes vedet prd o tom, jestli benzin tece az do finale.

Nejlip udelas, kdyz upeces husu (..nebo neco jinyho, na co ses dobrej) a zavolas erudovanyho kamose.
pozn.: Nechapu, jak se muze nekdo pustit do takoveho brutalniho umejvani motoru bez alespon zakladnich znalosti, kde co a jak funguje a kam vede.
No jo , jasné, nejsem na to pyšný ...

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#19 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od FrantaB »

Ze zkušenosti na jiném autě, po umývání bez wapky, bych měl jednu radu, ale pokud se nevyznáš v tom co kam vede a nejseš si jistý jestli nepopleteš konektory, tak je to riskantní operace...

Těsnění v konektorech po těch letech nejsou vždycky v kondici-ať už od soli, nebo proto že se někdy v minulosti někdo nemazal s tím, jestli jeho hranu necvakne při spojování. Postřik z projetí louže to ještě zvládne, ale valící vodu z hadice ne a o tlakové vodě z wapky ani nemluvě. Voda v konektorech odpovídá i scénáři-nejdřív to šlo, pak už ne. Protože voda dotekla a kapilárně se dotáhla. Pokud nevíš co kam, připrav si otep provázků 30 cm dlouhých, podvazuj na obou stranách konektorů, foť a rozpojuj. Kde je nějaký dekl vypadající, že je pod ním nějaká elektrika, otevřít. Je vedro, do víkendu snad bude, za čtyři dny by to mohlo vyschnout. Důkladně vystříkat obě strany konektorů Kontaktolem apod., protože s vodou se do nich určitě dostala Arva, Supermafrasol nebo co jsi kýho čerta použil-a ten se spolu se spláchnutým bordelem postará o shnití konektorů, pokud nevyschnou volně do sucha a nebudou ošetřené. Auto s takhle nevysušenou kabeláží tak za rok, dva začne být horší než čínské mučení, protože uhnívají dráty těsně za konektory, resp. jsou zoxidované, stoupají přechodové odpory a důvod není vidět...

Jinak-wapku často nezvládnou ani konektory úplně nové, jsou těsněné na stříkající vodu a hydrostatický tlak v desetinách atmosféry, ne na 100 BAR...
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 12 srp 2015 22:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

GDPR_user

#20 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od GDPR_user »

Zkus začít vyplněním bydliště.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#21 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od standa »

Pokud to háže jiskru, tak by mělo jít do válců palivo - vyšroubuj po startování svíčku a zkontroluj , jestli je mokrá. Při té příležitosti zkontroluj v otvoru pro dolévání oleje, zdali se otáčí vačka (staří harcovníci vědí :D ). Jestli je svíčka suchá a vačka se točí, tak odpoj hadici ZA regulátorem tlaku paliva - hadici drží klasická hadicová spona. Pokud benzin po krátkém startu teče, tak je problém zapeklitější a bylo by vhodné kontaktovat odborníka.

Husu můžu... :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#22 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od FrantaB »

Pokud se nepletu, má ten motor senzor polohy kliky (nebo vačky?-to je jedno) a jestli je v něm vlhko, tak ECU vůbec neví kde motor má, pokud je mokro v konektorech od váhy nebo měření tlaku v sání, tak neví co se s motorem děje. Neviděl bych to zapeklitě, aspoň zatím.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od Urvanej »

Je to klasika. De benzín, jde jiskra? Pokud obé ano, pak je špatný časování. Senzor je jen na klice, zezadu od převodovky. poměrně ochotně na něm hnije izolace kabelu a pak se namočí a hotovson.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 33
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: 740 B 230F 1990, V70 III D3 2011

#24 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od slaviko »

martinopel píše:Zkus začít vyplněním bydliště.
Sory , jsem z Uherského Hradiště.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#25 Tak jsem si umyl motor na 740ce ...

Příspěvek od standa »

Taktování zapalování ("jdoucí jiskra") je špičkou pyramidy událostí, která má základy v betonově dokonalém signálu z čidla polohy kliky.
LH 2.4 nastartuje (zapaluje) bez váhy vzduchu, bez snímače teploty etc., ale MUSÍ fungovat čidlo na klice.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“