M46-vypadava dvojka

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#1 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

Mate nekdo prosim zkusenosti s vypadavajici dvojkou u M46? Kdyz ji zaradim a je v tahu, drzi na svem miste jek ma. V momente, kdy sundam nohu z plynu udela fofrklacek hop, a je venku. Rychlostku mam sice jeste jednu nahradni, nicmene s tou samou zavadou :-(
Manual k prevodovce jsem prochazel, nicmene sekce "fault tracing" se tyka pouze overdrivu.

Ma nekdo nejakou ideu, co hledat/vymenit?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od Urvanej »

Člověk by řekl, seřídit táhla, ale kdyby tam tak nějaký možnosti seřízení byly.
Nemáš tam někde namačkaný něco, co páku vytlačuje? Vyndat kůži, shodit gumu, odkrýt kloub a zkusit.
Nemáš náhodou tu hlavní tyč ohnutou a dáváš jí na obě převodovky?
Víc mi nenapadá :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 131
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: Volvo 940 Polar B200FT 95'

#3 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od zahradník »

Urvanej píše:Člověk by řekl, seřídit táhla, ale kdyby tam tak nějaký možnosti seřízení byly.
Nemáš tam někde namačkaný něco, co páku vytlačuje? Vyndat kůži, shodit gumu, odkrýt kloub a zkusit.
Nemáš náhodou tu hlavní tyč ohnutou a dáváš jí na obě převodovky?
Víc mi nenapadá :-(
a co volnej silemblok? při zátahu drží, po uvolnění tahu se dostane do vůle a vyhodí páku o karoserii? ve volvu prodávaj repset táhel, stál mě asi osm stovek,montáž je pakárna, ale stálo to za to
_________________
Volvo 940 Polar 1995, B200FT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#4 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

Ta druha prevodovka u ktere rovnez vypadava dvojka je z jineho auta. Zitra zkusim, jestli se pri pridavani/ubirani plynu cela rychlostka nejak vyrazneji nehybe, cimz bych mohl alepson doufam potvrdit ci vyvratit theorii ohledne silentbloku prevodovky. Diky za tip panove :)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od standa »

M46 se závadou je vzácnoct asi jako mluvící pes, dvě M46 se STEJNOU závadou pak jako norsky mluvící pes - ještě vzácnější :)

Souhlas s Uřvaným...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#6 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

standa píše:M46 se závadou je vzácnoct asi jako mluvící pes, dvě M46 se STEJNOU závadou pak jako norsky mluvící pes - ještě vzácnější :)

Souhlas s Uřvaným...
Kdybych k obema rychlostkam neprisel uz ve stavu, v jakem se momentalne nachazeji (jedna v aute, druha vedle jako nahr. dil), podezrival bych se, ze mam i pravou ruku levou :oops:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od Urvanej »

Hele na M46 odchází relé overdrivu, který je mimo, pak kabeláž a pak lamely overdrivu, když s tim jezdil úd co neumí hamtat na spojku. A pak ještě celá převodovka, pokud je před ní něco, co má 300 kobyl a víc. Jinak bych hledal závadu externě.
Dělo se mi něco podobnýho, občac vyskakovala 5tka na převodovce M5P ve V40. Po prodeji, dvou letech a ujetejch cca 20tkm umřela na ložisko/hřídel.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#8 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

standa píše:M46 se závadou je vzácnoct asi jako mluvící pes, dvě M46 se STEJNOU závadou pak jako norsky mluvící pes - ještě vzácnější :)

Souhlas s Uřvaným...
Tak mam asi mluviciho psa :(
Nejdriv jsem zkousel odkrytovat kloub na radicce a sledovat, jestli se cely zaklad i s radickou nijak nehybe. Postupne jsem tam vyzkousel 1,2,Z pri nastartovanem a zabrzdenem aute za pomaleho trapeni spojky. Pohyb v silentblokach absolutne v normalu, nikde se nic neopiralo. Pote jsem vyjel ven na ulici, zaradil inkriminovany druhy rychlostni stupen a pod autem vyndal cep mezi tahlem a saltrpakou, kterou jsem zafixoval tak, aby se nemohla byt jen dotykat tahla razeni. A kdyz jsem se v tehle rozborce rozjel, hadejte, co se nestalo po ubrani plynu? HOP, mile tahlo se samo od sebe posunulo smerem vzad a kvalt byl opet venku!
Tak moooc jsem si pral, aby to bylo jenom tim silentblokem, lec smula :cry:

Ma jeste nekdo nejakou ideu, co by mohlo zminovanou zavadu zpusobovat? Pripadne nenabidne nekdo za rozumny peniz jinou M46 (klidne s nefunkcnim overdrivem)?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

Postupujeme dal.
Po demontazi horniho vika prevodovky jsem videl neco, co jsem snad ani videt nechtel. Vsechny vodorovne plochy na ktere caka olej, hlavne pak kulisa razeni, byly pokryte drobounkymi kovovymi supinkami. Nenapadlo me nic lepsiho, nez vzit za mrkev a zkusit s ni zacloumat - vule jako krava! PO chvili googleni na me z turbocihel vypadlo nasledujici:
http://www.turbobricks.org/forums/showthread.php?p=5096136 píše: Input shaft bearing perhaps. I've had a few do that. Last one on my diesel, really annoying, but i could hold my hand on it to keep it in gear. I did put an m46 in my turbo wagon once and it popped out of first and there was no way you could hold it with you hand and keep it from popping out. I took it back and pulled another, 30 day warranty and the junkyard.

I don't see how it could be shifter bushings at all. It's in the transmission causes it. When the front main bearing for the shafts wear the gears when they engage don't lock together evenly to each other and they are off angled a wee bit, but this causes them to walk apart when they can moving against each other.
Nema tu nekdo prosim k zapujceni pripravky na vytazeni lozisek ze skrine?
Diky.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#10 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od olivin »

Posun dal.
Od Zoida jsem ziskal dalsi kus M46 neznameho puvodu. Po predchozich zkusenostech jsem shodil kryt skrine a co nenasel? Drobne supinky na kulise razeni! Takze pokud mi nekdo bude tvrdit, ze M46 je vecna pak ho OSOBNE NAKOPU DO P..... (vsak vite kam) !!!!!!!!!!!!!! Dalsi vysyspane lozisko! A ted radte o moudri - pokud nejsem norsky mluvici pes tak proboha CO?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 M46-vypadava dvojka

Příspěvek od Urvanej »

Tvl ty musíš mít lásku na celej život a 2x. Amicí na tom lítaj se 400 koněma 100k mil bez problémů a ty s atmo kouskem nejsi schopen anjít jednu funkční.
Bílá vrána, černá ovce, růže mezi trním....
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“