960 nestartuje

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#1 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

A je tu další kolo příběhu "Radosti s 960". Asi před třemi týdny jsem zaparkoval fungující auto. Pak jsem skončil v nemocnici, takže auto stálo. Po týdnech jsem k němu přišel a bylo úplně mrtvé. Centrál nefungoval, imobilizér taky, osvětlení vevnitř stejně. Přirozeně se nic nestalo ani po otočení klíčkem.

Myslel jsem, že bude chyba v baterce. Ale nabíjení ukázalo, že byla úplně plná.

Zkoušeli jsme potom auto nastartovat přes kabely. Všechna elektrika normálně fungovala, ale po otočení klickem se místo startování ozvalo rychlé cvakání nebo drnčení odněkud zezadu napravo motoru. Řemeny se při startování pohnou tak o centimetr dva.

Napadá nějakou chytrou hlavu, kde je chyba?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#2 960 nestartuje

Příspěvek od Jean »

Co znamená: Ale nabíjení ukázalo, že byla úplně plná. ?

Chyba bude přece jen v té baterce.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#3 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Baterku ještě změřím, jen co si půjčím voltmetr. Ale proč by potom auto nestartovalo napojené kabely na baterku jiného auta?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 960 nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Pripadne spatnej jeden ze silovejch kabelu mezi baterkou a autem, zmer si multimetrem ubytky treba pri zapnutejch svetlech.
Starter kdyztak mam :-)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#5 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Hmm, tak baterka má 11,1 voltu... Takže není divu, že ten startér s ní ani necvakl.

Hlavní otázka ale je, proč to tak blazní, když se zapojí jiná zdravá baterka.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 960 nestartuje

Příspěvek od tomasss »

Vraz tu zdravou baterku primo do auta a nestartuj pres kabely. Vetsina startovacich kabelu nema takovej prurez vodicu aby se pres ne dalo startovat...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 960 nestartuje

Příspěvek od Sergej »

StepanB píše:Hmm, tak baterka má 11,1 voltu... Takže není divu, že ten startér s ní ani necvakl.

Hlavní otázka ale je, proč to tak blazní, když se zapojí jiná zdravá baterka.
Baterka sa meria pri zatazi, pripadne pri startovani. Nemala by klesnut pod 8-10V.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#8 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Sergej píše:
StepanB píše:Hmm, tak baterka má 11,1 voltu... Takže není divu, že ten startér s ní ani necvakl.

Hlavní otázka ale je, proč to tak blazní, když se zapojí jiná zdravá baterka.
Baterka sa meria pri zatazi, pripadne pri startovani. Nemala by klesnut pod 8-10V.
Měl bych to upřesnit. Těch 11 má baterka připojená na nabíječce, přitom nabíječka (na jiné baterce funguje) by měla dávat 14,4. Nebo jsem se právě odhalil jako elektrikář amatér?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12975
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 960 nestartuje

Příspěvek od raolsa »

Mrtvá baterka a kabely k ničemu. Kup novou baterku a bude to v pořádku. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 960 nestartuje

Příspěvek od Sergej »

StepanB píše: Měl bych to upřesnit. Těch 11 má baterka připojená na nabíječce, přitom nabíječka (na jiné baterce funguje) by měla dávat 14,4. Nebo jsem se právě odhalil jako elektrikář amatér?
Pokial je baterka prazdna, tak nabijacka moze pracovat v rezime konstantneho prudu a vtedy je to OK, napatie sa casom pomaly zvacsuje az na cca 14,5V
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#11 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Dal jsem baterce poslední šanci a po dlouhém nabíjení ji dal do auta. Nastartovala, i když neochotně.

Před startem měla 11,9 V, s běžícím motorem mezi 13,1 a 13,3 V a po vypnutí 12,3 V. Změřil jsem ještě odběr proudu v klidu: 0,02 A.

Dá se z těch čísel říct, že alternátor funguje a proud nic nad míru nežere? Je tedy chyba v baterce?
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 960 nestartuje

Příspěvek od Urvanej »

Nabij tu baterku pořádně. Nabíječka by ji měla držet na 14.4V a po odpojení by napětí mělo rychle spadnout na cca 13,5V a druhej den cca 13V.
Pak si dej do auta, nech někoho nastartovat a u toho měř na ní napětí, pokud padne pod 9, tak ji zrecykluj.
Docela sem tu s baterkama laboroval a podařilo se mi i mrtvolku zachránit, ale dostala 17V a 5A na tejden za současného dolívání vody. Neni jako nová, ale auto nastartuje celkem obstojně. Nicméně dávám jí rok, maximálně 2.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#13 960 nestartuje

Příspěvek od FrantaB »

Jak jsi měřil odběr v klidu? Odpojený jeden pól baterky a měřák v sérii? Nebo klešťovým ampérmetrem (ten je na takový "odběr" k ničemu, takže auto by bylo OK).
Kolik měla nezatížená baterka před nabíjením? Jestli kolem 12V a na nabíječce slabě přes 11, skoro bych si s ostatními symptomy vsadil na zborcený článek. I proto, že s mrtvou baterkou jsi přes kabely nenastartoval. Vybitá baterka se přes kabely nabíjí a má odpor jaxviň pokud přes ni chceš krmit ještě startér. I na směšně malém motoru který nastartuješ 11 vysokozátěžovými NiCd tužkami jsi při zborceném článku bez šance, i když kabelama na 200 A trvalého proudu táhneš proud z auta s altíkem na +/- 160A... Natož V6 3 litry...

Urvanej: jj, zachraňování baterek :D A NiCd nebo NiFe recepty s "ožehnutím" svářečkou, totéž při obrácené polaritě na olověný akumulátor na uražení definitivně mrtvých oxidů z povrchu když už se dlouho vybitá baterka nechce nechat dát nabít ani trochu... 8)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#14 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

FrantaB: proud jsem měřil s odpojeným pólem a multimetrem v sérii. Napětí před nabíjením netuším, ještě jsem neměl po ruce nic na měření

Urvanej: baterka byla na nabíječce přes 24 hodin a přes těch 11,9 V se nikdy nedostala.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 960 nestartuje

Příspěvek od Sergej »

StepanB píše:FrantaB: proud jsem měřil s odpojeným pólem a multimetrem v sérii. Napětí před nabíjením netuším, ještě jsem neměl po ruce nic na měření

Urvanej: baterka byla na nabíječce přes 24 hodin a přes těch 11,9 V se nikdy nedostala.
Ak je to mozne pozri kolko ma elektrolytua bud dolej, alebo vymen za novu.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Vůz: 945 Polar LPG Vialle
Bydliště: praha 4

#16 960 nestartuje

Příspěvek od niklas »

Tedy, omlouvám se, nechci narušovat tuto odbornou debatu, ale nebylo by nejjednodušší v autě vyzkoušet normálně fungující baterii ? Mám tu novou 74AH , 730A když nenajdeš někoho poblíž..... Dle vyjádření odborníků, které jsem obtěžoval minulou zimu, by baterie NIKDY neměla mít pod 12,3V.....standardně má mít 12,6-12,8., a i tak, je li jeden článek v řiti, tak stejně musíš koupit jinou.....pardón

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#17 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Novou baterii pořídím, tuhle bych třeba ještě rozchodil, ale to by bylo na pár měsíců, a když člověk nemá ten komfort, aby se ráno postavil před dlouhou řadu krabic a mohl si vybrat (závidět se prý nemá...), kterou pojede, tak je čekání na definitivní smrt baterky strategie, která se musí vymstít.

Spíš jsem doufal, že z těch čísel, kterým sám moc nerozumím, me někdo dokáže ujistit, že není třeba ještě v háji alternátor.

Elektrolytu je v baterce dost a je čirý.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#18 960 nestartuje

Příspěvek od FrantaB »

Čirý elektrolyt není všechno. Alternátor střelený nebude, to bys poznal už před odstavením. Tohle fakt vypadá na zborcený článek (chemicky, mechanicky může vypadat OK). Dokud ho při denním ježdění udržuješ správně polarizovaný, tak se baterka dokáže tvářit funkčně překvapivě dlouho. Pak na pár dní vysadíš (a 3 týdny je až moc) a je vymalováno.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 252
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Votice
Vůz: 960 II 3.0

#19 960 nestartuje

Příspěvek od StepanB »

Tak asi 14 dní jezdím s novou baterií a zdá se, že chyba byla jen v ní. Zas je o problém míň, díky za rady.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“