Právě je 24 dub 2018 23:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 lis 2015 11:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13438
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
A já si myslel, že multilink má diferák napevno v kastli a nezávisle pruží kola :shock:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 lis 2015 11:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
HonzaA:
Ahá, já myslel, že křížek u převodovky zmizel v propadlišti dějin, ale zřejmě kvůli výkonu... U dvoustovek si troufám zobecnit, že s M47 je vždy Hardy, což je od cca 1986. M46 se kvůli absenci turbomotorů dávaly krátce - a ty mají křížek.
Pokud je na dvoustovce křížek u převodovky, tak se montoval dvoudílný zadní hřídel s tlumičem rázů (dvě trubky rozdílného průměru strčený do sebe a meziprostor vyplněný gumou).

S třema křížkama to skutečně začíná být ta pravá zábava :twisted:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Naposledy upravil standa dne 12 lis 2015 11:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 lis 2015 11:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
Urvanej píše:
A já si myslel, že multilink má diferák napevno v kastli a nezávisle pruží kola :shock:


Máš recht :) , to ale automaticky neznamená, že všechny hřídele (mrkev převodovky, hřídel, hřídel, mrkev diferenciálu) jsou v lajně...

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 lis 2015 11:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3495
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Diferencial v multilinku rozhodne nie je napevno, je na troch silentblokoch. Ale oproti tuhej naprave sa da uvazovat ze napevno je.
Na 760 a 960 MY91 je vzadu klasicky kardanovy kriz a oba diely kardanu su voci sebe pohyblive na tisichrane. Od My92 su diely kardanu voci sebe zaistene cervikom a kompenzacia pohybov diferencialu sa deje v homokinetickom klbe, ktory nahradil posledny kardanovy kriz. Bohuzial homoklb na nestandardny rozmer a tak je jeho vymena riadne mastna. Ja som z tohto dovodu nacaty homoklb vymenil naspat za kardanovy kriz (+ nove lozisko a ulozenie). Vibracie nepozorujem ziadne. Hardyspojka sa na 960 pouziva len v spojeni s turbomotormi a manualom. Na S90/960II neviem.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 lis 2015 12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2160
Bydliště: Brno
No tak to je pecka - já myslel, že vtip kardanových hřídelů spočívá v tom, že nelinearita jednoho křížku se požere s nelinearitou druhého a proto je nutná rovnoběžnost vstupního a výstupního hřídele.

Sergeji - nemám Tě rád! :D

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 12 led 2016 23:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3325
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
viewtopic.php?f=52&t=1542&p=619433#p619433 :Yahoo!:

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2016 09:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Vážení přátelé, dnes mám velice slavnostní den! Podařilo se mně vyřešit nevysvětlitelné vibrace na 6 let (na můj vkus nesnesitelně) vibrujícím autě. Ano, opět to bylo výškovou polohou středového uložení. Tentokrát jsem s ním musel o cca 1 cm dolů. Ještě to budu dolaďovat, ale problémy jsou rázem z větší části pryč!

Opět se ukázalo, jak je toto naprosto zásadní věc, dokonce si myslím, že je velmi na místě tímto krokem začít.

P.S.: Pokud to úplně nepomůže, mám tady nachystaný i zánovní origo středový uložení, průběžně dám vědět výsledek.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 16 čer 2016 14:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Abych přidal něco k této nekonečné story, tak dneska vibrace na 944 zcela zmizely. Stalo se tak úplně náhodou po naložení cca 30 kg nákladu do kufru. Je vidět, jaký mohou mít i malé změny geometrie významný vliv...vliv má určitě také to, že na autě jsou zátěžové pružiny, což tu geometrii z tovární zase mění. Na IPD i píšou, že při snižování nebo zvyšování podvozku dochází k problémům s vibracemi a že je případně potřeba upravit výškovou polohu uložení kardanu.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 16 čer 2016 20:45 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1447
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Já mám opačnej postřeh, ale jsem si jist, že moje uložení je opravdu KO. Když je auto v záběru (např. s vozejkem nebo při rozjezdu do prudšího kopce) kardan tluče skrz uložení do kastle. Mam taky zátěžový pera, ale dělá to pouze tehdy, když mě v uvozovkách něco tahá za kouli :D

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 16 čer 2016 23:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13438
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Tak ty můžeš mít vyjeb*ný silentbloky v záchytu reakce a celá náprava se ti natočí a pak to dělá neplechu na plechu.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 čer 2016 15:41 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1447
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
To asi odstavim do kopřiv :D

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 20 čer 2016 20:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Na finální odladění vibrací objednán inklinometr :D Nenapadlo mě, že takovou věc budu někdy na něco potřebovat :D


Přílohy:
inclinometer.jpg
inclinometer.jpg [ 59.02 KiB | Zobrazeno 2229 krát ]

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 20 čer 2016 20:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3495
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
HonzaA píše:
Na finální odladění vibrací objednán inklinometr :D Nenapadlo mě, že takovou věc budu někdy na něco potřebovat :D

Ale budes, pokial budes chcet nadstavit geometriu multilinku :-D

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 23 čer 2016 09:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Dnes jsem učinil další významný poznatek - každý jednotlivý milimetr na výškové poloze uložení převodovky udělá na mém autě neskutečně mnoho. S převovokou uloženou o 2mm výše jsem se přiblížil výsledku, se kterým už bych mohl být spokojený.

Pár poznámek, co mě během této akce napadlo: druhovýroba, ať už co se týče uložení kardanu, nebo uložení převodovky se liší od originálu nejen tuhostí, ale také geometrií. Středová uložení kardanu z druhovýroby neustanoví kardan do úplně stejné výškové polohy, co originál a o uložení převodovky platí to samé, možná dokonce o to více, že je tam každý milimetr tak poznat. Protože tu mám jak origo tak neorigo uložení pod převodovku, vím, že rozdíl je rozhodně více než milimetr (špatně se to měří přesně). V souhře toho všeho plus jiných pružin na zadní nápravě a troše černé magie :D vidím důvod, proč to moje auto tak brutálně vibrovalo. Je potřeba řešit to vždy jako celek a v takovýchto extrémních případech, jako u mého auta, nestačí ani jít jen do výškové polohy středového uložení, je potřeba měnit i výškovou polohu převodovky. Snad to moje trápení někomu v budoucnu pomůže.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 23 čer 2016 15:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2004
Příspěvky: 14506
Bydliště: Lichnov u Frenštátu pod Radhoštěm
Vůz: Volvo
Dobrá práce Honzo,osobně děkuji za sdílení Tvých poznatků. :good: :good:

_________________
Různá Volva modelových řad 2xx,7xx,9xx,S80,V70,XC90 v různých stádiích úprav a různých barvách.Od bílé,přes modrou až k černé.Výkony většinou upravené.Všechny tyto vozy servisuji v malém servisu Švedsketanky.cz v Lichnově u Frenštátu pod Radhoštěm.Telefon pro dotazy k mým vozům nebo na servis je 775148152


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 27 čer 2016 09:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Děkuji za pochvalu! Akci zatím nemůžu úplně uzavřít, protože bych chtěl s převodovkou ještě o něco výše a doprovodný efekt je také přizvednutí výfuku, který byl už předtím natěsno - neobejde se bez úpravy.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 00:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Po nějakém dalším laborování a troše přemýšlení jsem si uvědomil zajímavou věc - jestliže je rychlost na výstupu z převodovky a vstupu do diferáku vlivem nestejných úhlů v křížcích odlišná, ve výsledku se samozřejmě nebude dít to, že by auto zpomalovalo a zrychlovalo dle nestejnoměrného otáčení kardanu na vstupu do diferáku. Prostě to bude "cvičit" kardanem. A copak mu v tom brání? Středové uložení. To jinými slovy může znamenat, že různé tuhosti středových uložení mohou různě přenášet tyto rázy od kardanu do karoserie vozidla. Můžu se mýlit, ale vysvětlovalo by to, jak tuhostní parametry středového uložení mohou zapadat do celého systému. A také to, proč jsou obecně dobré výsledky s výměnami středových uložení za originální. Neřeší to tak úplně problém, ale pomáhá mu to se neprojevit.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 17:16 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1802
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Sice to není multilink, ale zajímavé video jak se deformuje uložení na zadní nápravě/difu, což může také způsobovat tento problem


_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 29 čer 2016 18:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13438
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
A to má silentblok na záchytu reakce otočenej oproti originálu. Z toho lze usuzovat, že tam může mít nějakej měkkej humus. Ale nehrabal, takže si představuju, jak to asi vypadá při opravdu ostrym rozjezdu. :shock:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 30 čer 2016 20:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
No právě. Ten systém musí mít nějakou toleranci vůči pohybům (možná ne až takovejm), změnám těch úhlů, což jsem zatím pořádně nezohlednil. A dá se to zohlednit podle mých úvah jediným způsobem - středovým uložením, ve kterým se ty pohyby "schovají" (to není moc technický pojem, tady trochu tápu v tom si představit, co se tam může dít). Tak nějak potom vše ukazuje na parametry středovýho uložení. To, co je tam teď je snad vytesaný z kamene. Mám doma dvě origo uložení Volvo švédské výroby (pak jsou ještě španělská origo) a i to, co je prakticky nové je úplně měkkoučké, s dorazem na obvodu, který je teprve pevnější. Mezi dorazy si ten kardan může chodit, prakticky jak se mu zachce. A že si může chodit sakra hodně vzhledem k těm milimetrům, co reším na výšce uložení. Myslím si, že ten šutr místo středového uložení bude taky součástí problému...

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 črc 2016 17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
Vibrace jsou úplně pryč. Každému, kdo se někdy v budoucnu bude snažit vyřešit podobné problémy doporučuji začít s výměnou středového uložení kardanu za originální. Pokud nějaké vibrace zůstanou, dá se pokračovat s doladěním úhlů (koneckonců na to existuje volvo bulletin), ověřil jsem si, jaký vliv tyto úhly mají. Ale je až skoro nepředstavitelné, jaké pohyby se v uložení kardanu musejí odehrávat a v zásadě nemohu uvěřit tomu, co origo uložení musí a umí pohltit.

Neříkám, že uložení kardanu je nutné měnit vždy za origo - běžně se úspěšně mění za neoriginální, ale v případě problémů bych origo díl doporučil hned jako první krok. Jsem rád, že jsem se mohl něco nového naučit a pochopit a i když z teoretického hlediska celý problém stále ještě úplně nechápu, praktická zkušenost hovoří naprosto jednoznačně.

Doplním k tomu svoji poslední úvahu - domnívám se, že nerovnoměrnosti rychlosti otáčení vzniklé vlivem nestejných úhlů v křížcích se ve skutečnosti kompenzují vertikálními pohyby kardanu ve středovém uložení, kde je to jedině možné. A proto je zásadní, jak středové uložení umí tyto pohyby pohlcovat. Jiné vysvětlení osobně nemám a asi už nikdy mít nebudu.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 črc 2016 19:03 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 1447
Bydliště: Olovnice, Sušice
Vůz: 945 D24TIC 94
Honzo na jakém z tvých aut řešíš? Zkoušel si po úspěchu všechny varianty, kdy kardan nevibruje/nemlátí při rozjezdu? Plně naložené auto s rozjezdem do kopce? Mimochodem máš info za kolik se dá origo uložení? Díky za užitečné postřehy :good:

_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 črc 2016 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3325
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
HonzaA píše:
domnívám se, že nerovnoměrnosti rychlosti otáčení vzniklé vlivem nestejných úhlů v křížcích se ve skutečnosti kompenzují vertikálními pohyby kardanu ve středovém uložení, kde je to jedině možné.
Bude asi záležet na tom jak velká nerovnoměrnost to je, nicméně mě se ona nerovnoměrná rychlost nikde nekompenzovala, auto při konstatní rychlosti nejelo konstantní rychlostí :) bylo to znát hlavně v nízkých rychlostech cca 5-10kmh, kdy bylo cítit jak auto střídavě jede o trochu rychleji a pomaleji.

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 črc 2016 19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
vityjan píše:
Honzo na jakém z tvých aut řešíš? Zkoušel si po úspěchu všechny varianty, kdy kardan nevibruje/nemlátí při rozjezdu? Plně naložené auto s rozjezdem do kopce? Mimochodem máš info za kolik se dá origo uložení? Díky za užitečné postřehy :good:

Je to na 944. Při předhcozích extrémnějších změnách úhlů na kardanu oproti tovární poloze začalo v mém případě docházet k vibracím, či možná spíše cukání při rychlostech okolo 40 km/h. Tyto při stejném nastavení s origo uložením zůstaly, ale vibrace nad 80 km/h úplně vymizely. S origo uložením jsem si poté mohl dovolit ten luxus, že jsem demontoval všechny podložky pod plotnou se středovým uložením a pod převodovkou a v tovární poloze to nedělá vůbec nic. Vzájemné nastavení úhlů je teď prostě něco jako blbuvzdorné :P Už jsem to auto i trochu zatížil a nic nepříjemného se neděje.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volvo S90 - uložení kardanu
PříspěvekNapsal: 17 črc 2016 19:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1347
Bydliště: Brno
Vůz: BMW e38
tomasss píše:
HonzaA píše:
domnívám se, že nerovnoměrnosti rychlosti otáčení vzniklé vlivem nestejných úhlů v křížcích se ve skutečnosti kompenzují vertikálními pohyby kardanu ve středovém uložení, kde je to jedině možné.
Bude asi záležet na tom jak velká nerovnoměrnost to je, nicméně mě se ona nerovnoměrná rychlost nikde nekompenzovala, auto při konstatní rychlosti nejelo konstantní rychlostí :) bylo to znát hlavně v nízkých rychlostech cca 5-10kmh, kdy bylo cítit jak auto střídavě jede o trochu rychleji a pomaleji.

Zrovna tyhle "změny rychlostí", nebo jak jsem to já nazval "cukání" jsem výměnou středového uložení za origo neodstranil. Ale odstranil jsem zcela vibrace nad 80km/h nezávisle na nastavení úhlů v křížcích...cukání u mně zmizelo změnou úhlů zpět na tovární (což není tak úplně pravda, protože mám jiné pružiny a silentblok pod převodovkou z druhovýroby). Když by mě to ještě bavilo, možná bych ještě zkusil, jak to teď reaguje v dalších různých výškových polohách středového uložení.

_________________
244 GLE 1981 | 945 Superpolar 1997 | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.100s | 24 Queries | GZIP : Off ]