1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Mám dotaz. Auto má podtlak. LPG a na benzín nechce jet... dlouho startuje, ale jak přepne na LPG, tak jede docela v pohodě.
Provedl jsem diagnostiku a vyblikal jsem tyto kódy:

Diagnostika A:

Zástrčka č. 2:
2-3-2
1-1-3
2-3-1

Zástrčka č. 6:
2-2-4

Zástrčka č. 3:
1-1-1


Diagnostika B:

Zástrčka č. 5:
1-1-1



Objednal jsem si zatím to čidlo teploty podle chyby 2-2-4, ale nevím, co ty ostatní chyby... Jestli bude potřeba koupit novou i lambda sondu?
Pokud jste někdy řešili podobné chyby, tak ocením vaše poznatky.

Díky

Ewing
Přílohy
51O3636.jpg
51O3636.jpg (66.37 KiB) Zobrazeno 2057 x
14O3636.jpg
14O3636.jpg (60.29 KiB) Zobrazeno 2057 x
4O3636.jpg
4O3636.jpg (49.45 KiB) Zobrazeno 2057 x
5O3636.jpg
5O3636.jpg (49.92 KiB) Zobrazeno 2057 x
4O3636.jpg
4O3636.jpg (47.52 KiB) Zobrazeno 2057 x
3O3636.jpg
3O3636.jpg (48.85 KiB) Zobrazeno 2057 x
2O3636.jpg
2O3636.jpg (39.48 KiB) Zobrazeno 2057 x
1O3636.jpg
1O3636.jpg (47.1 KiB) Zobrazeno 2057 x
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 22 kvě 2015 15:49, celkem upraveno 3 x.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od Urvanej »

Vynuluj to, zresetuj ECU (na obojí stačí na 5 minut vypnout baterku) a najezdi cca 100km JEN A POUZE na benzín. Podle mě tam ty chyby už nevyskáčou a tim pádem je chyba v plynu.
Muj odhad:plyn je moc bohatej, a tak to řj ochudí a proto to pak nechytá a nejede na benzín.
Moje řešení: rovnou bych plyn ochudil a provedl test uvedený výše a následně dál spokojeně jezdil.

Jo a to teplotní čidlo je asi opravdu v háji, nebo vyhnil konektor. Je to to, ke kterýmu se může jak k penězum, pod sánim mezi 2. a 3. válcem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#3 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ahoj a díky za rady. Jo, to čidlo, to vím moc dobře, kde je. Už jsem se s tím jednou trápil. Podařilo se mi to vyměnit bez toho, abych oddělával sání, ale říkal jsem si, že znovu už to dělat nechci.. No, co naděláme... Už je objednané.. :-(
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od Urvanej »

Pokud se bavíme o identickém voze, tak vítej mezi trotli. Taky sem chtěl ušetřit a koupil jako náhradu FEBI co za pár umřelo. Koupil sem boše a je klid. Jestli náhodou nesjíždí ze stejný linky a tohle byla jen náhoda fakt nevim. ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#5 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Já jsem objednal toto čidlo: FAE 33090. Ale před tím jsem ho měnil na dvojce. Teď to budu dělat na devítce.
Přílohy
cidlo_teploty.jpg
cidlo_teploty.jpg (33.47 KiB) Zobrazeno 2238 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#6 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Včera jsem čidlo vyměnil a zatím to vypadá dobře. Nedal jsem tam sice čidlo Bosch, ale nějaké jiné od španělského výrobce za 190 Kč, tak doufám, že nějakou dobu vydrží. Akorát mám z toho pěkně dodřené ruky.. Sání jsem nesundával...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#7 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem zjistil, že když se jezdí jen na benzín, tak je to v pohodě.. Zkoušel jsem přepnout na plyn a chvíli jezdil na plyn.. zatím se kontrolka lambda sondy nerozsvítila, ale i tak se objevil problém při startování... Zkoušel jsem ještě pár set metrů před cílem přepnout zpět na benzín, jestli to pak při nastartování bude lepší, ale nic moc... Točí to dlouho než to chytne.. Přitom, když auto dva týdny stálo a to se před tím jezdilo pouze na benzín a (navíc byla odpojená baterka).. tak to po dvou týdnech chytlo na drc...

Takže asi bude problém v té bohatosti toho plynu... Ale že by to mělo vliv i na startování, když to startuje na benzín? Jedině, že by to třeba nějak zblbnulo řídící jednotku a ta by tam i při startování dávala méně benzínu... Nevím... Sám do toho nechci nějak rýpat, jelikož nevím, jak tu bohatost nastavit... To už bude asi chtít navštívit nějaké odborníky přes LPG.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od Urvanej »

Jo je to tak, jak jsem psal výše, jakmile se řj naučí na bohatej plyn, tak točíš na studenej benzínovej start jak trotl a chytně to až po dlouhý době, než je tam nacákanýho benzínu dost. A to to pak ještě několikrát i zhebne.
Řešení této situace je metoda "František", při chcípnutí motoru relátkem odpojit napájení řj, ta se vynuluje a pak chytá na drc, protože nastavení zapomene. Ale je to prasárna, bohužel ale jediná jednoduchá a funkční metoda.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#9 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Myslíš, že plynaři nebudou schopni tu bohatost správně seřídit? Je tam reduktor Lovtec a nějaká krabička Lovtec 4512.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Most
Vůz: Volvo 940 Polar B200F + LPG, r.v. 1994

#10 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od Martin TDI »

Ahoj,co tam máš za plyn? Máš tam do sání s jednotkou a krokovým motůrkem na řízení bohatosti?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:bohužel ale jediná jednoduchá a funkční metoda.
Zkusenosti ukazujou ze problem obecne je kombinace prilis chytry a prilis blby elektroniky. To znamena ze si clovek zadelava na problemy at uz bude roubovat chytrej plyn na blby auto, nebo blbej plyn na chytry auto. LH2.4 uz se diky adaptacim da radit mezi ty chytry. Jakej plyn tam je, podtlak nebo sekvence? Pokud podtlak (i treba rizenej elektronicky), je to s touhle jednotkou fakt problem vyladit aby to nehazelo chyby. Momentalne s Adamem vyvijime trochu slozitejsi a podstatne uzivatelsky prijemnejsi metodu oblbnuti RJ, uz mi tu na stole lezej dva prototypy, pokud to bude slapat tak se pochlubim :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#12 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Bohužel tam nemám sekvenční vstřikování, ale klasický podtlak. systém LOVTEC. Jinak je tam manuální regulace na plyn.hadici - škrtící šroub.. Tak nevím, jestli se ta bohatost šteluje pouze zde...? Na co je tam pak ta krabička Lovtec č.4512? Je na ní napsáno Emulátor 4 injector Universal.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od tomasss »

Emulator vstriku, aby benzinova jednotka nejancila kdyz se odpojej pri jizde na plyn. Jestli mas regulaci jen na sroub, muselo to blbnout odjakziva ne?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#14 1994 Volvo 940 B200F - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To nevím, auto nemám dlouho (2 měsíce) a už jsem to takto koupil... A rád bych to dal do pořádku, protože mě to hodně vadí, když to blbě startuje...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#15 1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Přidal jsem nějaké fotky toho zařízení, tak pokud máte s něčím podobným zkušenosti, klidně se s nimi podělte. Díky.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#16 1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Mám dotaz. Když se přepne motor na plyn, tak pořád slyším, jak hučí palivové čerpadlo.. Je to v pořádku? Je docela dost slyšet..
Myslel jsem, že když motor jede na plyn, tak by nemělo jet.. Zkoušel jsem přepínat z plynu na benzín a hučí pořád stejně..
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Příspěvek od Urvanej »

To záleží jak ti to kdo zapojil. Ono furt běžet musí, aby byl benzín na přívstřik, nebo při případném přepnutí. Nicméně by stačilo, kdyby běželo na 5V, pokud je hozenej plyn. Už sem viděl pár aut, co měly udělanej vypínač na čerpadlo mimo, aby ho mohli vypnout, když nejedou na benál.
Ale odpověď na tvou otázku je: záleží na výrobci a montážníkovi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#18 1994 Volvo 940 B200F - LPG podtlak LOVTEC - diagnostika

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Když jede auto na benzín, tak se mi zdá takové víc přidušené.. Je možné, že to může mít na svědomí to připojení plynu do sání?
Neškrtí ten mixer LPG přívod vzduchu?

Děkuji za info.
Přílohy
5O3636.jpg
5O3636.jpg (49.92 KiB) Zobrazeno 1920 x
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“