940 B200FT studeny start

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#1 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Ahoj,
nejak me posledni dobou zacala trapit moje devitka a to kompletni ztratou chuti k zivotu pri studenem motoru :-( Nehlede na venkovni teplotu chyta motor bez problemu a jakz takz i drzi volnobeh. Jakmile se dotknu plynoveho pedalu a nasledne ho pustim tak to chcipne. Rozjezd je cire peklo - musim drzet alespon 2500 otacek, aby se rozjela (chudak spojka). Jakmile se ohreje na pracovni teplotu, chova se uplne normalne a civilizovane.
Nyni moje pokusy, ktere k nicemu nevedly:
-vymena teplotniho cidla motoru (toho od ridici jednotky)
-kompletni vymena vysokonapetove casti zapalovani (svicky, kabely, vicko, palec)
-vyblikani hlasi 1-1-1

Nema nekdo nejaky napad?
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 940 B200FT studeny start

Příspěvek od Urvanej »

Vytáhni pojistku č. 1, po cigárku jí vrať a zkus to znovu. První studený start by se měl rapidně zlepšit. Jezdíš na plyn? Nech si ho pořádně seřídit, máš ho nastavenej na bohato a pak máš chudý studený starty na benzín.
Taky si neřekl, zda startuješ na plyn, nebo na benzín.
Každopádně to máš chudý, proto to chcípá, otázka je proč.
Ale znáš to, od klávesnice dát 100% funkční radu je náhoda víc, než cokoliv jinýho...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#3 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Startuju na benzin a na plyn prepinam az pri zahratem motoru - aby to studene drzelo volnobeh na plyn se nikdy nikomu nepodarilo :(
Jeste co se geneze tyce - situace kterou popisuju se neudala raz naraz, ale pomalu a plyzive. Cele roky to na benzin studene chodilo jak vino az v poslednich par mesicich zacal mit motor problem s vykonem/ volnobehem (na benzin) ve fazi mezi nastartovanim az do uplneho ohrati. Podle me neco blne jednotku - pokud se rozjedu do cca 5-ti sekund od nastartovani, je vse OK, cili "na slepo" motor jde.
Ten restart pres jednickovou pojistku zkusim, i kdyz moc nadeje mu nedavam...
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 940 B200FT studeny start

Příspěvek od Urvanej »

Já jo, tohle je klasickej problém špatně seřízenýho (nemocnýho) plynu. Totálně rozhodí jednotku a tak pak tápe. Ono totiž naladit plyn na tu elektroniku co máme v autě neni vůbec sranda. Spousta i velmi dobrejch plynařů to řeší tak, že po vypnutí klíčku se "rozpojí" pojistka č. 1 a opětovné startování je "na blba", takže to nějak čapne.
Ono bys totiž musel auto na cca nádrž učit na benzín, pak dojet za plynařem, ať ti to naladí na ten naučenej režim, jenže ona pak nějaká součástka onemocní a si zase na začátku.
No uvidíš...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#5 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:Já jo, tohle je klasickej problém špatně seřízenýho (nemocnýho) plynu. Totálně rozhodí jednotku a tak pak tápe. Ono totiž naladit plyn na tu elektroniku co máme v autě neni vůbec sranda. Spousta i velmi dobrejch plynařů to řeší tak, že po vypnutí klíčku se "rozpojí" pojistka č. 1 a opětovné startování je "na blba", takže to nějak čapne.
Ono bys totiž musel auto na cca nádrž učit na benzín, pak dojet za plynařem, ať ti to naladí na ten naučenej režim, jenže ona pak nějaká součástka onemocní a si zase na začátku.
No uvidíš...
Tva uvaha je zcela logicka a nepopiratelna - LH 2.4 ma oproti LH 2.2 tu pro plyn nectnou vlastnost, ze se "uci". A protoze je smes s plynem vzdycky v zasade bohatsi, snazi se snizit davku paliva, coz se pri provozu na benzin projevi chudou smesi. :)
Nyni vysledek vyjmuti pojisky c.1 cili resetu ACU: Auto po resetu chytilo bez problemu a cca 5sec drzelo konstantni volnobeh. Ten pote zacal houpat od 1500 obratek az temer k zdechnuti motoru, ktere definitivne nastalo po nejakych 30-ti sec. Pote co jsem znovu nastartoval, rozjel se (vykon nic moc) a vyslapl spojku motor okamzite chcipl. Cili to same jako pred restartem ridici jednotky pouze s tim rozdilem, ze predtim byl volnobeh na studenem motoru vice mene konstantni :(
Jeste podotykam, ze vse se delo na benzin, prepinat na plyn jsem vubec nezkousel....
Jinak receno, tady chyba nebude. Navic pokud by to bylo jak popisujes, musel by se nejak rozhodit plyn, protoze za predchozich sest let provozu se nic podobneho pri chodu na benzin nedelo - studene to vzdycky chodilo jak vino.
Ma nekdo jeste nejaky napad? Vaha vzduchu? (proc by to ale teple jelo uplne v pohode), volnobezny ventil? (ten by ale nemel mit vliv na vykon motoru za jizdy)
Diky za jakekoliv navrhy - s autem jezdi draha polovicka a zacina na nej byt ponekud sprosta :evil:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 940 B200FT studeny start

Příspěvek od Urvanej »

Po resetu to jede podle svýho, bez lambdy, takže tu můžeš vyloučit.
Váhu máš jinou na zkoušku? (dvojka rv 92 by mohla mít váhu 016)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#7 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:Po resetu to jede podle svýho, bez lambdy, takže tu můžeš vyloučit.
Váhu máš jinou na zkoušku? (dvojka rv 92 by mohla mít váhu 016)
Vahu bohuzel jinou na zkousku nemam :(
Apropos, chyba je na moji devitce z roku 95, tam bude asi trosku jina... Az dorazim domu, kouknu na cislo
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 940 B200FT studeny start

Příspěvek od Urvanej »

Vim, že na devítce, ale vyslovil jsem domněnku, že dvojka by mohla mít váhu shodnou, tudíž by mohla sloužit jako pokusný zviřátko.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Pardon, omlouvam se, doklaplo mi to az pote, co jsem napsal predchozi blbost :oops:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#10 940 B200FT studeny start

Příspěvek od gusto »

Mělo by to pasovat, taky jsem měl kdysi půjčenou váhu z fritzkovi dvojky.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#11 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Vahy jsou skutecne stejne,
jenom me sklatila chripka takze nemam sanci v soucasnem stavu poskakovat venku a menit je :cry:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#12 940 B200FT studeny start

Příspěvek od HonzaA »

Mne moje CNGckovy Punto se stejnym Tartarini systemem delalo to samy. Plynari tenkrat povidali neco o tom, ze "ridici jednotka plynu neni schopna spravne nastavit adaptace", at uz to znamena cokoli :D
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#13 940 B200FT studeny start

Příspěvek od olivin »

Vzhledem k tomu, ze jsem odjel na pul roku za hranice tak uz to asi letos nedoresim. Snad to s tim zena do jara nejak prezije..... :cry:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“