klakson 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
modrej_tygr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 965

#1 klakson 940

Příspěvek od modrej_tygr »

Zdravim,
cekala ted na me v aute vybita baterka, nastesti mam nabastlene dve nad sebou kvuli bufiku, takze jsem jen vyndal tu vybitou spodni (k motoru) a zapojil na tu horni (od bufiku), bufik nezapojen, nastartuju, jedu, pohoda.

Po par hodinach se vratim k autu, otocim klickem a klakson troubi a troubi. Nastartuju a klakson porad troubi. Vyndam pojistku (jenze jsou na ni i sterace, tak se modlim, aby neprselo, nez to vyresim).

Dobiju tu vybitou baterku, zapojim obe dve baterky tak, jak bylo puvodne, zandam zpatky pojistku, otocim klickem a klakson troubi...
Hledam po dratech, nikde nic podezreleho. Nakonec odpojuju dratky primo na klaksonu, precejenom sterace jsou obcas potreba, urcite vic nez troubeni.

Nekdo napad, kam me nasmerovat, kde hledat?
Jinak se jedna o vozidlo nadapene kutilem domacim, zejmena na elektroinstalaci.
_________________
945 '94 D24TIC

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#2 klakson 940

Příspěvek od standa »

U auta napadeného kutilem se mohl zbláznit nějakej dobastlenej alarm využívající originální klaxony.
Chce to šéma, namísto klaxonu zapojit žárovku a hledatahledatahledat...

Ještě mě napadlo - kabely ke klaxonům vedou přímo kolem toho Tvýho komínku baterek :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 klakson 940

Příspěvek od Urvanej »

Tady řešil podobnej problém. Ale tomu zase nefungovaly vůbec a problém byl ve volantu.
Klaksony jsou spínaný zemí, takže si mohl někde střihnout drátek a on se ti uzemnil. Je to bezpečnější pro provoz, ale nahouno na trablšůting. :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 klakson 940

Příspěvek od standa »

Proč? Žárovkovou zkoušečku neukostříš, ale připojíš na plus a pak už jen použiješ metodu půlení intervalu :D

Nejlepší na takovýhle problémy jsou ovšem proudové kleště - SS selbstverstaendlich.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 klakson 940

Příspěvek od Urvanej »

Proč? No já radši stopuju s voltmetrem, kde (ne)mam 12V. Ale uznávám, že pro znalce je to prašť jako uhoď. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 klakson 940

Příspěvek od standa »

Voltmetr má obrovský vstupní odpor, takže měřený obvod není zatížen a napětí naměříš i tam, kde po připojení byť i jen LEDky zmizí... Klasický případ je kabel zoxidovaný na měděnku: voltmetrem měřeno je na konci kabelu 12V, ale po připojení nefunguje.

V našem případě hledáme místo, kde se ukostřovací kabel klaxonů omylem ukostřil. Když se bude měřit voltmetrem, tak na celém kostřicím kabelu bude 0V, čili se místo kostření nenajde bez stříhání. Proudovými kleštěmi najdeš místo, kde už proud kabelem neteče a těsně před tímto místem (směrem ke klaxonům) je hledaný zkrat.

ModrejTygře: Nebouchl jsi do volantu třeba nákladem tak, že zůstalo jedno tlačítko klaxonu "viset" v sepnutém stavu?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

modrej_tygr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 965

#7 klakson 940

Příspěvek od modrej_tygr »

Tam bude urcite nekde prusvih s kostrou.
Cudliky na volantu bylo prvni, co jsem zkousel - po stisknuti troubeni nabralo na intenzite.
A nabastleny alarm tam je, ale s vlastnim amplionem, coz byla prvni vec, kterou jsem po koupi vozu urval jeste pred barakem byvaleho majitele. Tak ted se spustenym alarmem jenom blikam...
Je fakt, ze jak je tam u baterky malo prostoru, mohl jsem tam neco nekde skripnout, jak jsem ji tahal ven.

A zarovka je super zkousecka, diky za pripomenuti.
_________________
945 '94 D24TIC

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#8 klakson 940

Příspěvek od VanThomas »

modrej_tygr píše:po stisknuti troubeni nabralo na intenzite
Celkem jasná indikace problému. Někde cestou je káblík mizerně ukostřenej a stisknutím ho ukostříš pořádně...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“