Když leje tak nejede

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#1 Když leje tak nejede

Příspěvek od zoid »

kde kam zatejká, už fakt nevím, vše je v relativně v suchu, tak co se ***** děje?
Když prší, tak začne stroj cukat, případně vyloženě chcípne. Musí se cca 10min počkat a potom se jede se dál, jako by se nikdy nic nestalo. Kritická je rychlost cca 80km a jízda po mokré silnici, prostě když se za autem začne dělat taková ta mlha. Při pomalé jízdě se nic neděje a vše funguje bezproblémově. Co to má znamenat, stalo se někdy něco podobnýho někomu? prostě někam nacáká do elektriky , ale kam... kam?
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Když leje tak nejede

Příspěvek od Urvanej »

Rozdělovač, kabely a cokoliv dál už dražšího. Na tej regině je toho moc. :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3 Když leje tak nejede

Příspěvek od standa »

Pokrop rozprašovačem na květiny vn kabely, rozdělovač etc. a uvidíš...

Kouknul ses taky na vstřikovací počítač? Nedávno jsem opravoval na jedné 940 plesnivej konektor...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#4 Když leje tak nejede

Příspěvek od zoid »

Vyřešeno - pokropil jsem zánovní zapalovací kabely a hle, blesky jak od Tesly - komplikace odhalena. Vyměněno a vše bez problémů. Díky za radu s rozporašovačen!
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#5 Když leje tak nejede

Příspěvek od peter cz »

A co to bylo za značku ty kabely?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#6 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sarkasmic »

tipuju-tesla blatná?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sergej »

Pridam sa so svojim problemom.
Po cca mesacnom odstaveni auta (B204FT), som ho chcel minuly tyzden skusobne nakopnut, ale hovno hovno zlata rybka... Po vybrati a osuseni mokrych sviecok sa neochotne rozbehol na 3 valce a po cca 15s na vsetky. Na volnobeh sa motor triasol ale siel pravidelne.
Dnes som auto po zmontovani napravy chcel nakopnut znovu, a znova nic. tentokrat nepomohla ani zamena sviecok, ani ich opakovane vyberanie a ocistenie od paliva, proste nic. Ani naznak zapalenia zmesi. Podozrievam zapalovacie kable, nakolko maju datum vyroby 28/90 a su uhlikove, ale: ked kable vyberiem aj so svieckami a polozim volne na motor, sviecky iskru maju. Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
Otazka teda znie:
Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?

Kable nemozno odmerat multimetrom, nakolko koncove kontakty kabla nie su galvanicky spojene s vodivym jadrom VN kabla - aspon som to tak videl u nejakych kablov na skodlivke. Ak sa podari tak by som kupil medene kable od NGK.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#8 Když leje tak nejede

Příspěvek od zoid »

Byly to kable Stárline...
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#9 Když leje tak nejede

Příspěvek od VanThomas »

Sergej píše:Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
Určitě ano, to že to hází jiskru venku, neznamená, že je tam i pod tlakem. Zrovna u šádovek, kde kontaktní zapalování nemělo energie moc přebytek, to nebyla úplně neobvyklá závada...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 Když leje tak nejede

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
Podle teploty barvy jiskry, nebude to spis obracene? Ze ty tri cerveny jsou slaby a modra je jedina silna?
http://www.ankn.uaf.edu/publications/vs/magneto.html odstavec "High voltage"
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:
Sergej píše:Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
Určitě ano, to že to hází jiskru venku, neznamená, že je tam i pod tlakem. Zrovna u šádovek, kde kontaktní zapalování nemělo energie moc přebytek, to nebyla úplně neobvyklá závada...
Tak potom vsio jásno. Skoda ze som diagnostikou zabil cez 2 hodiny casu, kable su uz objednane.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
Podle teploty barvy jiskry, nebude to spis obracene? Ze ty tri cerveny jsou slaby a modra je jedina silna?
http://www.ankn.uaf.edu/publications/vs/magneto.html odstavec "High voltage"
Mne sa to nezda, nakolko pri mojich davnych pokusoch s el. ohradnikmi boli iskry pri malej preskokovej vzdialenosti cervene a palili papier, pri zvacsovani vzdialenosti zmodreli az sa pretrhli a papieru moc neublizili. A celkom to sedi, nakolko 4. kabel je ovela kratsi ako ostatne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#13 Když leje tak nejede

Příspěvek od olivin »

Jeste jedna uvaha na zamyslenou.
Na starych strojich bez elektroniky jsme zkouseli potenci VN soustavy tim, ze se z jednoho kabelu sundala fajfka a holy konec zmineneho kable se podrzel cca 10mm od hlavy valcu. Pokud na zminovanou vzdalenost preletela jiskra, byla energie dostatecna aby svicky palily i pod tlakem (samozrejme za predpokladu ze byla koncovka i svicka OK).
Parkrat se mi totiz stalo, ze svicky venku palily jak mely ale po opetovne instalaci motor ani nevzdechl. Na vine byla indukcni civka - vse se za normalniho tlaku tvarilo v nejlepsim poradku, ale pri kompresi...... :fool:
Jenom me nenapada, jak v dnesnim svete tuhle diagnostiku pouzit, kdyz jsou kocovky na kabelech lisovane :cry:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Když leje tak nejede

Příspěvek od Urvanej »

Prodloužíš si to drátkem a holt musíš počítat s tim, že jí třeba schytáš...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sergej »

Definitivne potvrdene, s novymi kablami naskocilo na brnk.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 Když leje tak nejede

Příspěvek od tomasss »

A barva jiskry s novejma kabelama?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Když leje tak nejede

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:A barva jiskry s novejma kabelama?
nepozeral som :)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“