Re: Hledám IC

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

#1 Hledám IC

Příspěvek od Anonymous »

travex píše: Nevim jakou hadici mas na mysli, vedou opravdu poradne roury, zadne pul nebo jednopalcove hadice....
No koukám že už jsi se o to zajímal důkladně :roll: A když to takhle povídáš tak Ti musim dát za pravdu žes mě od toho odradil. Možná někdy za hodně dlouho se k tomu vrátim ale posouvám to do daleka :D Apropo Ty ses zabýval výměnou rozvodovky na změnu stáleho poměru z benzína že? Nevíš jestli mají 9xx takovej ten chytrej diferenciál jako všechny Volva s automatickou převodovkou? Někde jsem slyšel že jo, ale co je na tom pravdy to teda nevim...(myslim že to nebylo ani tady z fóra abych na někoho ukázal :twisted: ) Kdybych měnil tu rozvodovku tak bych přišel o tuhle výhodu co? Zatim díky za super informace!

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 Hledám IC

Příspěvek od travex »

Roj píše: No koukám že už jsi se o to zajímal důkladně :roll: A když to takhle povídáš tak Ti musim dát za pravdu žes mě od toho odradil. Možná někdy za hodně dlouho se k tomu vrátim ale posouvám to do daleka :D Apropo Ty ses zabýval výměnou rozvodovky na změnu stáleho poměru z benzína že? Nevíš jestli mají 9xx takovej ten chytrej diferenciál jako všechny Volva s automatickou převodovkou? Někde jsem slyšel že jo, ale co je na tom pravdy to teda nevim...(myslim že to nebylo ani tady z fóra abych na někoho ukázal :twisted: ) Kdybych měnil tu rozvodovku tak bych přišel o tuhle výhodu co? Zatim díky za super informace!
Jestli mas na myslii samosvornej diferak, tak ten se montoval na prani (US verze) nebo na nektere verze automatu a obcas i na turbobenziny s manualem primo ve fabrice. Diferak neni problem prehodit, vnitrni dily (predevsim staly prevod jsou zamenne). Klidne ti mohu jeden vnitrek samosvoru prodat (trochu mi ted prebejva). Ja se zabyval (provedl jsem) vymenu diferaku z duvodu zmeny staleho prevodu. Pouzil jsem prevod z benzinove verze a ted mi to misto 140 kmh pri 4100 rpm jede 150 pri 4000 rpm (priblizne hodnoty) maximalka (mereno ve 4800 rpm tj 700 rpm pod omezovac) dela v rozdilu +25 kmh. Spotreba klesla o cca 0,5litru na 100 km..... jedina nevyhoda, je ze auto "zlenivi" - ten benzinovej prevod je delsi a dynamika auta pak neni to co to bylo. Take "mezery" mezi kvalty jsou ted o poznani vetsi a musel jsem se znovu "ucit" radit. Vyhody ale prevazuji a uprava se vyplati v pripade, ze nehodlas za autem tahat tezkej vlek.

Takze chces-li nejak michat s diferakem, klidne to muzeme prodiskutovat....

- vim jak udelkat z klasickeho diferaku samosvor
- vim jak prehazet sstale prevody a znam jejich hodnoty a umim dopredu spocitat dle tveho motoru jak to asi bude jezdit (nic sloziteho v tom, ale neni, jen jsem si na to vyrobil programek)
- vim jakym zpusobem je reseno snimani rychlosti v diferaku a vim jak v pripade vymeny impulzniho kola a snimace vyresit aby tachometr ukazoval spravne.

Jinak z Tabora do Benesova to neni nijak daleko, takze se muzeme nad timto tematem i sejit...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#3

Příspěvek od ypsi »

:to Travex

S tym samosvorom si to uz nacal pri tej mojej prestavbe na automat, inak by ma to teda dost zaujimalo, je moc pracne?
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od travex »

ypsi píše::to Travex

S tym samosvorom si to uz nacal pri tej mojej prestavbe na automat, inak by ma to teda dost zaujimalo, je moc pracne?
Postup ve strucnosti:

1) zvednout auto, sundat zadni kola, vypustit diferak, sundat viko diferaku. vytahnout poloosy (tam je trosku vic ukonu), sundat vika lozisek diferaku, vyndat diferak

2) z puvodniho diferaku odmontovat kolo planetoveho prevodu a kolo pro snimac rychlosti. Na soustruhu upravit kolo pro snimac (vetsi dira uprostred) a zatepla ho narazit na novy diferak. Namontovat kolo staleho prevodu. Prehodit loziska (nebo pouzit radeji nova)

3) pak opacnym postupem dle 1) vratit diferak zpet

prace maximalne na jeden den, nejkritictejsi krok je uprava kola pro snimac otacek, ale neni to nic, co se neda udelat. Da se to i pripravit dopredu, ale musis mit jedno kolo navic...da se sehnat na vrakaci za docela slusny peniz....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Anonymous

#5 Hledám IC

Příspěvek od Anonymous »

travex píše: Jestli mas na myslii samosvornej diferak, tak ...
Jinak z Tabora do Benesova to neni nijak daleko, takze se muzeme nad timto tematem i sejit...
Jo tak přesně ten jsem měl na mysli :idea: Jak se to projevuje v praxi? Je to znát v zimě hodně nebo je to "jenom" něco navíc. S 340 když si vzpomenu jak jsem jel lyžovat se slečnou a po 3. pokusu popředu jsem to vzdal, zařadil zpátečku, nahnal Helču do kufru a asi napopátý jsme to vycouvali...srab byl v tom, že předokolky si to kolem frčely jako o závod :evil: :wink: Pravdou je že cokoli s motorem v předu a zadokolkou na tom bude trochu hůř (samozřejmě znám názory co i tvrdí že ne - neznám z vlastní zkušenosti) takže kdyby ten samosvor pomáhal hodně znatelně...hmmm 8) Jinak ten stálej převodovej poměr by stál za uvažování, ale nevim jestli bych se chtěl zbavit tej dynamiky, protože jezdim max. tak 120km/h. Pravdou je že na dálnici mě to docela štvalo když jsem si řekl že víc jak za 4000ot./min. na dálku nepůjdu a nakonec tam bylo 4500 pořád :roll: Myslíš že se to vyplatí pro člověka jako jsem já? Jinak jak říkal taťka tak se to dělalo i u žigulů (do 1.2,1.3 z 1.5,1.6) a opravdu to na spotřebě bylo znát. Ale to mě nějak nebere...sic jezdim tak okolo těch 8 ale to je většinou město.
Ty jseš z Benešova přímo nebo tam jezdíš do práce? Že máš bydliště Pha. Někdy by jsme se srazit mohli...ale dejme tomu až v 2/2 Srpna? Řekněme poslední týden školních prázdnin?

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#6 Hledám IC

Příspěvek od travex »

Roj píše: Jo tak přesně ten jsem měl na mysli :idea: Jak se to projevuje v praxi? Je to znát v zimě hodně nebo je to "jenom" něco navíc. ...
No castecne to neco navic, je, znat to trochu je, i na suchu v zatackach se auto chova trosku jinak. Bohuzel tlak na zadni napravu (vetsi zatizeni) to zaridit opravdu neumi, takze s lehkouprdeli se zas tak moc nezmeni....

Stalej prevod se vyplati vymenit za rychlejsi jen pro caste jezdeni po dalnici (ja to jezdim denne), jinak to asi smysl nema. Usetri to cca 0,5 litru kazdejch hundrt kilometru, takze se to ma tendendi i vratit, ale to znamena nejt s tim aspon 45000 km nez se to vrati v penezich....

Jsem z Prahy v Bene pracuju - trefil jsi to dobre :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“