D24 TIC doba zhaveni

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#1 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Ahoj,
rad bych si udelal maly pruzkum ohledne doby zhaveni tolik oblibenych agregatu D24. Konretne by me zajimalo, jak dlouho to komu zhavi pri teplem motoru/zhavi-li vubec. 740 D24TIC mi totiz pri teplem motoru nezazhavi vubec (diky cemuz s ni starter musi chvilku vrtet), 940 D24T kterou jsem mel zhavila chvilku i pri teplem startu (chytala okamzite).
Diky za postrehy ostatnich :wink:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od peter cz »

Při plně zahřátým motoru nežhavý vůbec
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Urvanej »

Pokud startuju do cca 10minut po chcípnutí, tak nežhaví vůbec. Pokud to nechám chvíli dýl, tak sice žhaví, ale kontrolka nesvítí. Pokud to je cca 2h, tak žhaví i svítí. (časy jen pro ilustraci, nejvíc záleží na okolní teplotě, takže to moc vypovídací hodnotu nemá, ale jen pro představu)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Sergej »

D24x zeravi, pokial klesne teplota motora pod 60°C, daval som tu aj schemu zapojenia aj vnutornu schemu a pokial si dobre pamatam, tak zhavi vzdy aj pri starte, ale vtedy nesvieti kontrolka. Pri regulernom zhaveni, po zhasnuti kontrolky, zeravi este cca 3s.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#5 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Diky za postrehy,
nemel jsem nejmensi tuseni, ze ta potvora zhavi chvilku i bez rozsvicene kontrolky :(
Trosku me trapi, ze pokud zhasnu motor a chci ho pote do cca pul hodiny znovu nastartovat, musim neskutecne trapit starter. Zkousel jsem prehodit zhavici rele i cidlo zezadu na hlave - vse bez uspechu. Zahadou mi je, jaktoze devitka mi zhavila vzdycky....... :cry:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Urvanej »

U devítky bych to viděl na mrtvolné čidlo a na sedmě bych se zaměřil na kabeláž ke žhavičum, změř si na nich napětí.
Nejhorší varianta je nedostatek kompréze...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#7 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:U devítky bych to viděl na mrtvolné čidlo a na sedmě bych se zaměřil na kabeláž ke žhavičum, změř si na nich napětí.
Nejhorší varianta je nedostatek kompréze...
Vtipem je, ze jsem z te devitky vzal jak cidlo, tak rele zhaveni a prehodil je na zkousku do sedmy. Vysledek ohledne doby zhaveni se nezmenil, jedinou zajimavosti kterou jsem zaznamenal bylo ze pri prepnuti na dalkova svetla to zaclo zhavit. Po vraceni puvodniho relatka zhaveni pri dalkovych svetlech zmizelo. Ono v te sedmove elektroinstalaci obecne pomerne strasi a ja nemuzu za ziveho boha prijit nato kde.....
Tu silnoproudou cast ke zhavitkum zkusim promerit, diky za tip :)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Urvanej »

Hele mě teď začalo žhavení taky dělat rotiku. Přijdu, otočim klíčkem a nic. Jakmile drbnu o startér, tak to sepne a normálně začne žhavit. Bylo mi z nejednoho směru doporučeno opíglovat relátko a kontakty v něm.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#9 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Priznam se, ze se mi hlavou honi hrisna myslenka hodit do auta spinacku z lodi. Ta ma mezipolohu na peru - dokud drzis, tak to zhavi. :evil:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Sergej »

Odpoj cidlo, bude zeravit vzdy :D
Na prvom diesli co bol kusok pred smrtou to nechcelo startovat uz cca 15 min od vypnutia. Spravil som do rele obvod, ktory zopol rele vzdy na cc 3s po otoceni klucika, a bolo po probleme. Pokial to teple bez zeravenia nestartuje zameral by som sa na kabelaz k starteru, samotny starter (otacky) a kompresiu motora.
Pokial cinnost zeraviaceho rele ovplyvnuju svetla alebo starter, je chyba v zemneni alebo v rozvode +12V z baterie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#11 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od trapiz »

zdar mě to zase dělá ,to že když nastartuju studenej motor tak žhavý a jak ujedu třeba 3-5 km třeba ,hasnu motor a chci natočit tak to nežavý motor točim na 3 x a strešně dlouho ,žavičky sou OK ,myslel sem jsetli to neděla neco co je vedle žavyčky asi čidlo ?.
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Urvanej »

trapiz: vyndej, očisti a zkontroluj relátko, pokud se to bude takto chovat i po tom, co radil Sergej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#13 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Ondra. »

taky to muzou bejt klidne tlaky. v dlouhym zhavicim cyklu to staci ale pri kratkym uz to ztratu komprese neprezhavi
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#14 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

V mem pripade skutecne tlaky :cry:
Na radu Sergeje jsem odpojil cidlo a zkusil zhavit teply motor cca 5 sekund. Doba startovani se tim sice zkratila o polovinu, ale i presto se to nechova jak by melo :(
Holt 430 tis. km uz se projevuje.....
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Urvanej »

Odpojené čidlo je žhavení cca 63s, nebo kolik je max na relátku. Takže z tvých 5s usuzuju spíš to relé...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

#16 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od trapiz »

myslím si že tlaky to nebudou předloni se mdaval motor do kupi a padlo na to neco kolem 40 tis tak skusim vimontovat to čidlo a očistit a uvidím
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#17 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Urvanej píše:Odpojené čidlo je žhavení cca 63s, nebo kolik je max na relátku. Takže z tvých 5s usuzuju spíš to relé...
Asi jsem se nepresne vyjadril - tech 5sec. jsem zhavil cilene - bral jsem to odhadem podle doby zhaveni lodnich motoru. Jak dlouho necha rele bez pripojeneho teplotniho cidla bezet zhavitka jsem nezkousel, proste jsem to utnul startem motoru.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od Sergej »

Max doba zeravenia je cca 45s.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#19 D24 TIC doba zhaveni

Příspěvek od olivin »

Tak se mi konecne podarilo vykoumat pricinu, proc mi pri prepinani na dalkove zhavi motor pripadne se spousteji blinkry a zcela nahodne zapina klima - uklepala se zem na altiku!!! :o
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“