Právě je 24 kvě 2018 16:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 20 led 2014 15:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2011
Příspěvky: 668
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT
Zdar chlapi,

mám taký priekak (prúser). Ked zehrejem motor, tak mi idú bublinky v nádržke z chlad. systému.
Urobil sem asi 200km (100 po dálnici 140kmh, 50 norm. po okreskách a 50 záťažových - Pezinská baba).
Voda byla ok - žádný únik.
Nechám auto naštartované na volnobjech, začnú bublinky, po nekolko minutách sa zdvihne hladina až natolko,
že vyteče ven z nádržky. Potom zapne ventík a voda je pod minimem.
Múj názor: hlava alebo tesnení
Vodná pumpa by to nemnela byt, to bych asi nespravil 200km a ešte aj pod záťažú.
Že vraj, keby to byla hlava alebo tesnení, tak bych nespravil ani tých 200km...
Proto sem píšem na Vaše názory a rady co by to mohlo byt.
Takto už jezdím s autem asi týden a v poho, ale ked chcem vyskúšat, či to náhodú len nebylo špatne
odvzdušnené, tak stále tak isto. Zehreje, preteče, zapne ventík, vypne a je málo vody.
Ešte abych nezabudel, tak teplomer vody sa pohne asi o milimetr, čiže prehríté by to nemnelo byt (aj ked čidlo može ukazovat somariny, ked je v systéme vzduch)

Dík danki

_________________
945 B200FT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 20 led 2014 15:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13563
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Spíná ti sahara?
Jinak máš úvahy správným směrem. Buď ti tam foukaji spaliny, čili těsnění, nebo nečerpá pumpa a přehřejváš se lokálně. Hlavy moc nepraskaji, akorát mezi ventilama, když jsou hodně vařený, ale to jde zjistit kompresí.
Spaliny umí vodu omastit a dělat mastný oka či smrdět z nádobky.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 20 led 2014 16:30 
Nejspíš těsnění.Pokud chceš,můžeš se stavit a uděláme test CO


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 20 led 2014 23:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3245
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Měl jsem 940-ku B 230FT a chovala se podobně. Za jízdy nebyl problém, při popojíždění v koloně v létě se mi asi 2x přehřála. Po krátkém hledání jsem našel vadnou viskospojku na vrtuli chlazení. Je na ní taková bimetalická pružinka, která byla prasklá. Takže až se ti bude přehřívat, vyzkoušej ji. Pokud je motor zahřátej, neměla by se rukou volně protáčet. Pokud ale máš větrák elektrickej, tak jako bych nic neřekl. To si jenom zkontroluj, zda se sepne a točí.

P.S Koukám, že asi máš tu elektriku, takže jen snad změřit čidlo, při jaké teplotě ti spíná.
P.P.S Ona by to mohla být i ta pumpa, kdyby jí chyběly nějaké lopatky, nebo byly hodně oběhané, tak by pořádně honila vodu až ve vyšších otáčkách.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 23 led 2014 08:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2011
Příspěvky: 668
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT
Jardo mám elektriku, ne bimetal a ventík ide, len ked sú tam bubliny, tak čidlo nemusí ukazovat dobre.
Vodnú pumpu by sem vylúčil, lebo ráno ked naštartujem, tak do minuty auto kúrí a voda obeh má.
Otáčky asi 900 rpm. Ale nikdy nehovor nikdy.

Martin díky za ponuku, kebys byl blížej, stálo by to za úvahu, ale pravdu, bojím sa s tým už dálej jet...
No tesnení je objednané (viktor), asi v pondelí to vymením.
Hlavu nechám zrovnat a podla tesneňá uvidíme či pújde na tlak. skúšku do Trnavy.

Díky za názory a rady. Dám vedet, príp. nafotím, co temu bylo...

_________________
945 B200FT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 940 voda, bubliny
PříspěvekNapsal: 23 led 2014 18:02 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 3035
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/800/V70I/V70II/ S80 V8 AWD
danki píše:
Hlavu nechám zrovnat a podla tesneňá uvidíme či pújde na tlak. skúšku do Trnavy.



nech překontroloval sedla ventilů - popřípadě zabrousit, vyměň rovnou gufírka + vůle ventilové

_________________
Volva řady 900 / 800 / V70 I / V70 II / S80 AWD V8
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.072s | 20 Queries | GZIP : Off ]