Právě je 24 úno 2018 12:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 12:47 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Zdar vespolek !
stal jsem se hrdým majitelem krabice a postupně budu řešit nějaké mouchy, tak bych rád požádal zkušenější o rady.
Aktuálně : předchozí majitel dělal motor a není si jistý správnou funkcí mazání. Po nastartování kontrolka mazání zhasne, ale kde najdu tlakové čidlo? Našel jsem na bloku jen u 1. žhaviče čidlo kapaliny a pod řemenicí čerpadla čidlo žhavení. Na přístrojovce je malý budík tlaku oleje s hodnotou od 0-5 baru, který vynechává a po bouchnutí do palubovky naskočí. Občas mi to spadne do červeného políčka na minimum. Tento budík je ovládaný elektricky, nebo je tam tlaková hadička od motoru? Má to svoje samostatné čidlo? Nerad bych hned ze startu zadřel motor.
Jinak nějaká spřízněná duše z okolí Ostravy?
Díky moc za reakce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 344
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
To je ta z Havířova?Jinak Tě zdravim.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:32 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Ahoj, jo je to ona. Prácička na ní je, ale myslím, že vypadá slušně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1811
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Čidlo kontrolky je na levý straně bloku uprostřed, celkem obtížně přehlídnutelný... Originál tlakoměr je celkem vzácnej, otázka jestli to není napadeno kutilem domácím...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3465
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Ahoj, hladaj nieco taketo: http://en.ofweek.com/Product/Oil-Pressu ... 66706.html
idu z toho 2 kable, jeden na kontrolku mazania a druhy do budika.
Senzor je umiestneny na spodnej polovici bloku motora medzi 3. a 4. valcom.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:59 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
díky chlapi. takže tlak oleje je měřený budíkem + ještě kontrolka tlaku oleje?
přikládám foto


Přílohy:
Poznámka: palubka
DSCF4580.JPG
DSCF4580.JPG [ 159.78 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 15:00 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
čidlo ?


Přílohy:
DSCF4582.JPG
DSCF4582.JPG [ 183.27 KiB | Zobrazeno 773 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 15:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1811
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Přesně tak, ty horní krajní budíky u většiny aut nejsou.
edit: ta věc na druhý fotce každopádně je na místě čidla oleje...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 15:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 344
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Robert OV píše:
Ahoj, jo je to ona. Prácička na ní je, ale myslím, že vypadá slušně.

Tak někdy dame sraz.Auto znám i bývalého majitele,tak at slouží. :good:

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 15:25 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
není problém díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 15:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3465
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Cidlo som ti zakruzkoval. Kontrolka byva standardne v liste kontroliek, mala by sa rozsvietit pri kluciku v polohe II. Je mozne ze nie je zapojena, zalezi ci ma cidlo tlaku 2 vyvody alebo len 1. V pripade ze len 1, moze byt este vyvedena z budiku.


Přílohy:
cidlo.JPG
cidlo.JPG [ 115.08 KiB | Zobrazeno 766 krát ]

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 20:23 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
je mi to jasné, jen jsem čekal klasické malé čidlo a ne toto :D zkusím proletovat kontakty budíku, aby nehaproval.Pro klid duše bych přece jen rád změřil tlak oleje pomocí manometru, ale nemám páru kolik by tlak měl být, aby to bylo v normálu. Neznáte prosím někdo hodnoty?
Další problém, který se chystám řešit během víkendu je házející řemenice na klice, jelikož je i prasklý řemen na klimu. Od původního majitele mám náhradní řemenici na výměnu, tak doufám, že problém bude jen v ní a ne ve vyosené klice.
Dík


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 20:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 760
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Tlak oleje by měl být 200kPa při 2000 ot/min
a snímač tlaku oleje, respektive kontrolka by měla zhasnout při tlaku 15-45kPa

A ještě k řemenici, pokud jí budeš měnit, tak nezapomeň správně dotáhnout šroub na klice.
Moment by měl být 350Nm za pomoci speciálního vercjaku :D Bez něj asi na 500Nm
Doporučuju to nezanedbat, neb se ti může stát, že se ti to taky samo od sebe povolí (jako mě) a to už je jenom krůček k odvozu haldy šrotu do výkupu...

_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: D24TIC mazání motoru
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 20:54 
Offline

Registrován: leden 2014
Příspěvky: 38
Bydliště: Ostrava
Vůz: 740 D24TIC r.1990
Dík za info :) Raději to udělám u kolegy ne vybavené dílně :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.093s | 22 Queries | GZIP : Off ]