hlava d24tic

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#1 hlava d24tic

Příspěvek od peter cz »

Nevíte někdo jestli je rozdíl mezi hlavou s hydroštely a klasikou (tedy z 940 a 760) ? jsou plně záměnné ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 hlava d24tic

Příspěvek od Sergej »

Myslim ze ma vacsie rozvodove koleso vacky, ci je vacka zamenitelna za starsie prevedenie, neviem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 hlava d24tic

Příspěvek od peter cz »

No a kdybych chtěl zaměnit plně osazenou hlavu ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 hlava d24tic

Příspěvek od Sergej »

Kedze je dlhsi remen, treba na blok primontovat dalsiu napinaciu kladku, videl som na to drziak.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 hlava d24tic

Příspěvek od Urvanej »

Vim o tom kuloví, ale větší vačkový kolo by vyžadovalo i jiný na klice a to se mi moc nezdá... jediný co je menší je kolo na čerpadle. Ale netvrdim to natuty, jen předmět k diskusi.
I kdyby, tak kolo jde vyměnit, jde spíš o pajšl hlavy, případně zda čerpadlo utáhne hydroštely aniž by někde jinde nechyběl olej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 hlava d24tic

Příspěvek od Sergej »

Je to mozne ze je koleso rovnake. Kazdopadne rozvody sa menili pre to aby sa vodna pumpa krutila rychlejsie a lepsie chladila 6. valec pri ultimatnych verziach 90kW. Tym doslo k zmenseniu remenice vodnej pumpy. Remen je predlzeny a z nejakeho dovodu pribudla dalsia kladka v oblasti nad vodnou pumpou, pravdepodobne aby sa zvysil uhol opasania remenice vodnej pumpy. Cize hlava ako kus za kus pravdepodobne prehoditelne su, ale neskusal som to.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#7 hlava d24tic

Příspěvek od Sarkasmic »

mechanicky je hlava stejná,že jsou,nebo nejsou hydroštely je uplně fuk,jen je potřeba mít hlavu i s vačkou. V hlavě nejsou měnitelný šálky na vačku,není proto dobrý dávat vačku z jiný hlavy. Je lepší použít původní...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#8 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

peter cz píše:Nevíte někdo jestli je rozdíl mezi hlavou s hydroštely a klasikou (tedy z 940 a 760) ? jsou plně záměnné ?
Je tam rozdiel. Je ina vacka z hydra do mechaniky nepasuje a nopak. Hydro hlavu nemozes dat namiesto machanickej, ale mechanicku namiesto hydro to mozes.
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#9 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

Sergej píše:Je to mozne ze je koleso rovnake. Kazdopadne rozvody sa menili pre to aby sa vodna pumpa krutila rychlejsie a lepsie chladila 6. valec pri ultimatnych verziach 90kW. Tym doslo k zmenseniu remenice vodnej pumpy. Remen je predlzeny a z nejakeho dovodu pribudla dalsia kladka v oblasti nad vodnou pumpou, pravdepodobne aby sa zvysil uhol opasania remenice vodnej pumpy. Cize hlava ako kus za kus pravdepodobne prehoditelne su, ale neskusal som to.
Ta kladka co pribudla je napinacia (na obrazku oznacena TP). Motory D24 maju napinanie rozvodoveho remena vodnou pumpou. 90 kw motor ma vodnu pumpu na pevno a preto musela pribudnut dalsia kladka-napinacia.
Přílohy
CT758NEU.jpg
CT758NEU.jpg (5.92 KiB) Zobrazeno 1783 x
CT704.jpg
CT704.jpg (5.34 KiB) Zobrazeno 1783 x
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#10 hlava d24tic

Příspěvek od Sarkasmic »

Nezamenitelnost vaček chápu,ale v čem je rozdíl,že nejde zaměnit celek? Blok i písty jsou pořád stejný...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#11 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

Sarkasmic píše:Nezamenitelnost vaček chápu,ale v čem je rozdíl,že nejde zaměnit celek? Blok i písty jsou pořád stejný...
Tiez neviem preco presne, ale asi pre tlak oleja na hydrozdvihatka...mozno, ze je nejaky kanalik pre olej v hydrohlave a v mechanickej nie...
Mozes dat hydrozdvihatka do mechanickej hlavy?....budu fungovat?
Ked som zhanal vacku do mojho 90kw, tak mi to povedal jeden poliak, ze mechanicku hlavu na moj motor mozem dat, ale opacne nie....ale preco presne???...
Mam motor s hydro aj mechaniku....rozoberem ich?.... :twisted: :)
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 hlava d24tic

Příspěvek od Sergej »

Kedze blok pises ze je rovnaky, hlava nemoze mat rozdielne pripojenie olejoveho kanala, prip. ine veci. Je ale mozne ze sa zmenili parametre olejoveho cerpadla, hydrostely zvycajne potrebuju vacsi prietok oleja.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 hlava d24tic

Příspěvek od Urvanej »

Tak neni už někdo zase o kousek chytřejší?
Celkem mě to zajímá, jak moc jsou ty hlavy záměnný, případně vačky v nich. Doposud jsou tu velmi protichůdné názory, tak další slovo do pranice by mohlo zamíchat vahadlama :-)
Zatim jsem pochopil to, že hlavy záměnné jsou, ale vačky v nich nikoliv.
Měřil jsem ventilový vůle na Kájovi, kterej by (rv.90) mohl i nemusel mít hydroštěly. Při odstatým motoru (cca 24h) jsem naměřil vůle v tolerancích, ale na každym válci jinou, což si řikám, že by hydroštely byly zhruba stejný, nebo po odstátí mimo tolerance. No a řikám si, až někdy umře hlava, co tam prdnu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#14 hlava d24tic

Příspěvek od peter cz »

Případně bylo by tedy možné při aplikaci hydroštosový hlavy místo klasický vyměnit olejový čerpadlo nebo místo hyder dát klasický zdvihátka a ventily?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#15 hlava d24tic

Příspěvek od peter cz »

Víte někdo v čem že se liší ta vačka z normální a hydro hlavy?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#16 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

peter cz píše:Víte někdo v čem že se liší ta vačka z normální a hydro hlavy?
V dlzke a osadeni, su to minimalne rozdiely....
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 hlava d24tic

Příspěvek od Sergej »

Podla katalogu ND sa lisia aj vyfukove ventily, predpokladam ze na TIC budu vacsie, alebo z ineho materialu.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#18 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

peter cz píše:Případně bylo by tedy možné při aplikaci hydroštosový hlavy místo klasický vyměnit olejový čerpadlo nebo místo hyder dát klasický zdvihátka a ventily?
V hydro hlave maju ventily dlzku 95 mm a v mechanike 104,6 mm.
Naposledy upravil(a) jaster dne 13 črc 2015 18:39, celkem upraveno 2 x.
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Vůz: 960 D24TIC, 960 B6304S EXECUTIVE
Bydliště: Liptovský Mikuláš

#19 hlava d24tic

Příspěvek od jaster »

peter cz píše:Víte někdo v čem že se liší ta vačka z normální a hydro hlavy?
Lisi sa dlzkou a v osadeni...
_________________
Volvo 960 D24 TIC r.v.92...Volvo 960 executive B6304S r.v.93...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“