Právě je 19 srp 2018 16:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zmizí chladivo, přehřeje se motor
PříspěvekNapsal: 23 črc 2013 07:53 
Offline

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 55
Bydliště: Odolena Voda
Ahoj,

už se mě to stalo potřetí a tak to musím nějak pořešit. Jednou za pár měsíců, se mě stane, že jedu, většinou po dálnici nebo někde rychleji a trkne mě do očí kontrolka TURBO a auto přestane táhnout, a ejhle teplota je na maximu. Takže zastavím, motor peče jak osviňa, otevřu nádržku a jako na sahaře ani kapka vody. Naleju tam vodu, nechám to 10 minut vychladnout, nasednu, nastartuju a jedu a zase jezdím třeba 3-4 měsíce v pohodě. Teplota pěkně sleze na normál a jako by se nic nestalo. V zimě sem moc nejezdil, takže se to neprojevilo. Dneska zkusím vyměnit termostat, víčko na nádržce mám skoro nové, tak je snad OK. Uvidím co po výměně termostatu....nebo mám pro jistotu vyměnit ještě něco?

Jen je mě divné, že třeba jezdím půl dne po praze v pařácích a všechno v pohodě, pak vypadnu na dálnici, kde to rozhicuju na 140km/h a pak mě připadá, že se to vždycky stane i když jistej si tím nejsem, protože minule se mě to stalo v Harrachově a tam jsem fakt 140 nejel.

Bohužel mám z toho lehce strach, aby neprdla hlava, což je jedinej u mého Volva měněnej díl z původního auta....teda kromě běžnejch spotřebáků..... Takže podruhé bych hlavu už měnit nechtěl....

díky

_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 črc 2013 08:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13783
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Koule křišťálová vidí 2 možnosti.
a) termostat, kterej se občas kousne
b) vodní pumpa, která se občas kousne (divný, ulítly by rozvody) - rozvody jsou jak starý? Dělal si i pumpu?
Každopádně první termostat a pak se uvidí, podle mě je nejpravděpodobnější.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 črc 2013 12:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 5127
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 2004, V70 T5 1999
Do rozpálenýho motoru bez vody bych vodu ihned nelil, nechal bych jej spontánně vystydnout.

Poud se ochladí moc rychle, tak je podle mě riziko, že se ohne hlava a foukne těsnění

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2013 07:24 
Offline

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 55
Bydliště: Odolena Voda
Jasně, vždycky ho nechám vychladnout....ono taky než někde seženu vodu, tak to chvilku trvá, těch 7 litrů, nebo kolik tam nacpu:-)

Včera jsem vyměnil ten termostat, původní tam podle stavu už nějaký pátek byl. Dneska jsem to projel a otvárá OK, tak uvidíme. Hlavní zatěžkávací zkouška bude odpoledne v koloně v Praze :-).

Kromě toho, není někde u vody nějaké sítko, nebo tak něco? Někde u chladiče?......že bych do něj kouknul. Jednou jsem tam chtě nechtě musel nalejt vodu z rybníka......bohužel, nešlo jinak, tak že bych kouknul na stav zahnojení.....

dík

_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 črc 2013 07:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13783
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Pokud se ti voda přestane ztrácet, udělal bych výplach, protože pokud se vyvařuje, tak se v okruhu zakoncentrovávaji soli a usazujou se všude možně, nejradši na bloku, kterej se pak hůř chladí. Já leju jen destilku, a když sem musel dolejt asi 4l z kohoutku, tak jsem to pak celý vypustil a znova naplnil destilkou. Ale jsou lidi co si s tim hlavu nelámou a nalejvaji kohoutkovou, to už je na každym...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 říj 2013 21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2011
Příspěvky: 1262
Bydliště: Trnavský kraj, SR
mne sa stavalo nieco podobne na benzinovej dvojke.. asi dva mesiace dozadu,, presnu pricinu som nevypatral,ale vzdy som si vsimol jemne stenaknce spod nadrzky,, a tam som vymenil jednu nadrzku za novsiu a od vtedy mi uz voda naubuda..

_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.079s | 20 Queries | GZIP : Off ]