Rozvody na B204FT - od koho ?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

Ako su na tom kvalitou rozvodove sady od znaciek Flennor, Gates, Dayco ? Niezeby som autu nedoprial ale vyhodit 400E za SKF sa mi nechce ...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od tomasss »

Sranda, zrovna vcera jsem je kupoval :) Jarek mi prilis nedoporucil SKF, naproti tomu souhlas jsem od nej i od dalsich servismanu slysel na Dayco. Jinak jestli chces usetrit, kup jen rozvodovou sadu + kladky, a remen na hydraulicke vyvazovaky nekupuj - stary dej jen pryc. Hodne lidi to dela (a vsichni kteri zvysujou vykon), snizuje to ztraty motoru a rozdil v kulture chodu je az 4000rpm+.
Jinak sada rozvodaku >zde< a tema ohledne hydraulickych hrideli treba >zde<, >zde< a >zde<.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#3 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od _Iggy_ »

tomasss píše:remen na hydraulicke vyvazovaky nekupuj - stary dej jen pryc. Hodne lidi to dela (a vsichni kteri zvysujou vykon),
to uz urobil davno :green:
si si inak 100% isty, ze maju vplyv len pri 4000+ RPM? Lebo nam sa javi, ze auto ma tendenciu vytriasat sroby (zatial priruba prevodovky, uchytenie starteru, uchytenie serva) a pripisovali sme to prave odstranenym vyvazovakom.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

Vyvazovacie hriadele sa zrovna chystam repasovat, horny piskal, tak som bol nuteny dat prec remen.
Ked ich uz vyhadzovat, preco ich len neodpojit ? Uspora na vahe ziadna a len kopa roboty okolo so zaslepovanim. To len ohladom na borcov na turbokockach.
Ale budem nad tym rozmyslat. Skor vsak vykucham uz aj tak mrtvy katalyzator a budem mat GTcko :) :)
Popravde ako je ten remen prec tak sa mi na aute zacali uvolnovat rozne sroby, hlavne na spoji motor - prevodovka o ktorych som presvedceny ze som ich dotahol spravnym momentom.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

Co znacka Gates ? Dayco som v nasich koncinach na nete nenasiel, a nemam cas behat po celej Prahe od kramu ku kramu. Z Ebay mi to pride kapku drahe (aj vzhladom na to ze vyvazovacia sada sa u Dayca kupuje zvlast a ziadny aftermarket nema kontrolnu kladku nad spodnym vyvazovacim hriadelom)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

Nakoniec som rozvody zobral z Volva, ale su to vsetko diely Dayco a INA.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od tomasss »

No tak se pochlub, jaky dily jsi bral a na kolik to prislo...:)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:No tak se pochlub, jaky dily jsi bral a na kolik to prislo...:)
vsetky rozvodove kladky (3x), napínacia kladka, remen, bez napinaku - 154Eur
napinacia a kontrolna kladka vyvazovacieho remena, remen - 97,5 Eur
Napinacia kladka rozvodoveho remena je KOYO.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#9 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Nimrod »

nové ceny bez dph od auto palace spořilov:
rozvod:
řemen 3531358 = 271714 – 1.955,-
kladka 3547715 – 1.085,-
kladka 3531279 – 1.740,-
kladka na napínáku 3531186 – 1.740,-

vyvažováky:
řemen 3547459 – 1.090,-
kladka 1357936 – 1.065,-
napínací kladka 3547543 – 1.085,-

podobně zatočili s cenama pouzder na vyvažováky, také už nestojí 300-350,- ale 2x tolik... no, jdu zjistit ceny kladek od iny, řemeny k sehnání jsou za cirka 500,- od dayca
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#10 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od olivin »

Mel bych dotaz na ty, kteri maji jiz vymenu za sebou. Jak jste kdo resil spravne napnuti remenu? Nepredpokladam, ze by tu nekdo mel originalni pripravek (volvo 9988500) :oops:
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#11 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Nimrod »

jelikož mi to za měsíc také čeká, také mám jeden dotaz. u nižšího vyvažovacího hřídele jsou dvě kladky. jedna se zubama, druhá bez nich. tak se má nastavit ta bezzubá kladka? má se točit furt, nebo jen když se zavlní řemen?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Urvanej »

16V sem nikdy neměl, ale dost pochybuju, že by řemen náhodně musel něco roztáčet, protože to by vedlo ke tření a opotřebení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#13 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od olivin »

Zatim se mi podarilo najit tuto tabulku: Ted mi asi nezbyde nic jineho, nez se pokusit sehnat alternativni merak :(
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od tomasss »

olivin píše:Mel bych dotaz na ty, kteri maji jiz vymenu za sebou. Jak jste kdo resil spravne napnuti remenu? Nepredpokladam, ze by tu nekdo mel originalni pripravek (volvo 9988500) :oops:
Mam automatickej napinak, takze jsem to neresil, ale >tady< k tomu napinani u manualniho napinaku neco pisou...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Sergej »

Nimrod píše:jelikož mi to za měsíc také čeká, také mám jeden dotaz. u nižšího vyvažovacího hřídele jsou dvě kladky. jedna se zubama, druhá bez nich. tak se má nastavit ta bezzubá kladka? má se točit furt, nebo jen když se zavlní řemen?
Bezzuba sa nijak nenadstavuje. presne zapadne na svoje miesto. prakticky ju vobec netreba menit. Sluzi len na obmedzenie pripadneho kmitania remena.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#16 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od olivin »

tomasss píše:Mam automatickej napinak, takze jsem to neresil, ale >tady< k tomu napinani u manualniho napinaku neco pisou...
Ja mam bohuzel jeste klasicky napinak, na novejsi verzi z hydraulickym sponovanim to dle dostupnych info predelat nelze.

Citovany clanek znam, jenom mu neverim. Duvod je nasledujici:

"Tension is normally measured in Newtons (or lbs-force) at the approximate mid-point of a reasonably long belt span. One Newton is one kg-force."

Pokud me ma pamet neklame, pak Sila = Hmota x zrychleni. Na povrchu zemskem pote vychazi, ze 9.81 N = 1 kg-force. Autor clanku tvrdi neco ponekud jineho :-(

Od vyse zmineneho se odviji i ma neduvera k udanym silam napnuti:
".....timing belt should be somewhere around 14 N (30 lbs-force) with the manual tensioner and closer to 18 N (40 lbs-force) with the auto-tensioner."


14N mi prijde jako neuveritelne mala sila :-(

Budto bych mel prestat pit, nebo cist clanky na netu - vazne nevim :%)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#17 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Nimrod »

Sergej píše:
Nimrod píše:jelikož mi to za měsíc také čeká, také mám jeden dotaz. u nižšího vyvažovacího hřídele jsou dvě kladky. jedna se zubama, druhá bez nich. tak se má nastavit ta bezzubá kladka? má se točit furt, nebo jen když se zavlní řemen?
Bezzuba sa nijak nenadstavuje. presne zapadne na svoje miesto. prakticky ju vobec netreba menit. Sluzi len na obmedzenie pripadneho kmitania remena.
děkuju. mate mi, jak je excentrická díra
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#18 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od Nimrod »

Urvanej píše:16V sem nikdy neměl, ale dost pochybuju, že by řemen náhodně musel něco roztáčet, protože to by vedlo ke tření a opotřebení.
představ si ozubený řemen z obou stran a bezzubou kladku. už jen to je hodně divný :-)
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Rozvody na B204FT - od koho ?

Příspěvek od tomasss »

olivin píše:Mel bych dotaz na ty, kteri maji jiz vymenu za sebou. Jak jste kdo resil spravne napnuti remenu? Nepredpokladam, ze by tu nekdo mel originalni pripravek (volvo 9988500) :oops:
Druha metoda ktera je zminena alespon na dvou nezavislejch mistech je chytnout remen mezi palec a ukazovacek a zkusit ho otocit. U spravne napnutyho hlavniho remene by to melo jit cca o 90 stupnu, remen od kladek trochu vic (zminujou max. 135st).
https://www.manualslib.com/manual/1102757/Volvo-Penta-230.html?page=75#manual
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“