Servo 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
George
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha (+SU)

#1 Servo 940

Příspěvek od George »

Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

GDPR_user

#2 Servo 940

Příspěvek od GDPR_user »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
S největší pravděpodobností ti nepiští servo,ale řemen,který ho pohání.Možnosti?Dotáhnout řemen,vyměnit řemen,nevšímat si toho.

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#3

Příspěvek od Pablo »

Mě to občas dělá to samé. Po jednom takovém pištění jsem zjistil, že mám hranici hydrauliky na minimu. Po dolití na správnou mez, se to objevovalo stejně...přesto funguje normálně... :roll: Je fakt, že po dotažení řemenu, se pískot zmírnil, né-li vymizel. Jak kdy... ;)
_________________
945GL B230FD/M47 1993

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#4

Příspěvek od wickey »

tak tak, doliti pomaha - mne to nedelalo, zacalo, dolil jsem, dela mene..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5

Příspěvek od standa »

a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#6

Příspěvek od crtec »

standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

GDPR_user

#7

Příspěvek od GDPR_user »

crtec píše:
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
bingo! taky su pro ventilek, kterej zabraňuje aby servo dávalo tlak když už jsou kola na doraz. Takže nevšímat si, je to naprosto normální bezchybná funkce
Pravda,a pokud je volnější řemen může dojít v krajní poloze k propísknutí

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#8

Příspěvek od Pablo »

Možno jest...rád si vsugeruju, že je vše OK :lol: Ale například jsem někde četl, že 850 mívaly-mají podobný problém...
http://www.autohit.cz/test/testy.php3?id=277
Těžko říct, ale vše se chová "normálně". P.
standa píše:a nedělají to přepouštěcí ventilky, které zabraňují přílišnému tlaku v systému, když řízení dojede na konec (na překážku, třeba kolo u obrubníku)?

mě to v rejdu pískne taky, ale vrátím volant o kousíček zpátky...

"po dolití oleje to piští méně" - zde se pravděpodobně jedná o jev zvaný psychoakustika, kdy slyšíme to, co chceme slyšet a ne to, co je pravda :badgrin:
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#9

Příspěvek od Honza »

Já jsem si ještě ani ničeho nevšim, že bych nevytáčel kola až tak moc?Asi jo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

crtec
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 106
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

#10

Příspěvek od crtec »

no jak sedma tak devítka mi to dělaj, takže to myslím nebude sugesce :) Když desáš volant na doraz, nebo dáš ale nebudeš tzočit dál "za doraz" tak to ani nepípne, pač ten ventilek není v akci....
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

tomáš
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 56
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#11

Příspěvek od tomáš »

Po dolití se to zlepší. Rozhodně to není audiosugesce. Servo mi chc..o jak zjednaný a vždycky, když toho vyteklo víc, tak to pískalo. Po dolití to přestalo a po výměně serva už se to neopakovalo.
_________________
S80 D5, XC70 III D5, C70 2,0T
262 C - Bertone, 780 - taky Bertone
bylo: 345 GLS, 764, 960, 765 2x, 850 2,0, 850 T5, 945 2,3T, V70 T5R, V70XC II 2,5T, S80 TDI, XC70 III D5 (utopeno)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#12

Příspěvek od tompo »

Tak Volvíko už mám taky a bohužel i né zrovna dobrej pocit ze serva :cry:
1.Zdá se mi, že nejde úplně tak lehce, jak by mělo.
2.To bzučení, který se tu popisovalo, se mi objevuje i mimo dorazy, ale pouze pokud stojim na místě. Jakmile jedu bzučení je pryč.
Myslim, že ty dvě věci spolu asi souvisí. Mám pocit, že přepouštěcí ventil začíná přepouštět při nižším tlaku než by bylo třeba a tím pádem i méně posiluje :?:
Proto se chci zeptat zkušenějších, zda je ten přepoušťák přístupnej, vyčistitelnej nebo dokonce seřiditelnej.
Předem dík!
TomPo
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#13

Příspěvek od Jarda S40 »

Máš tam dost kapaliny? Podívej se a ne abys tam dolil destilku! (jako jedna slečna :lol: )

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#14

Příspěvek od Marek Vild »

Mám pocit, že vytáčet volant do krajních dorazů ( tak, že s volantem už nehneš) není úplně OK. Nikde jsi výslovně nepsal, že to děláš, tak mě hned nekamenuj....

OT
Jarmilku chcu za ženu! :twisted:
OT
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

#15 Servo 940

Příspěvek od Ondrao »

George píše:Při plném rejdu, P i L, mi piští servo, a to dost hlasitě. Jinak se řízení chová normálně. Mám do toho investovat nebo si toho nevšímat ?
PS: nemám ani garáž ani dílnu ani zkušenosti s opravami aut, a pokud ta závada nemá vliv na bezpečnost jízdy, odložím opravu na časy, kdy nám Buzková začne vyplácet víc než tu současnou almužnu ... :)
Mě to taky začalo dělat, vyměna kapaliny - vypustil jsem to přes trubku co je na levé straně ( jsou tam dvě - pro jistotu jsem vypustil z obou a vyfoukl přes nádržku pusou a dal novou a zmizlo ( nová kapalina + levý a pravý plný rejd a vytočit do otáček motor, zapísklo a pak navždy :D (zatím zmizlo), ale je docela drahá, mužeš jí zkusit přefiltrovat přes punčochu :D
Ondra
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

GDPR_user

#16

Příspěvek od GDPR_user »

Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#17

Příspěvek od standa »

ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Říčany u Prahy/ Náchod

#18

Příspěvek od Ondrao »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
co kapalina - koukni do nádržky, jestli není moc tuhá
_________________
V70 II combi 2,5 TDI, 285 000 km, ´02, "červený sršeň" - :-) - 20.8.2010 - RIP POLOŽIL ZA MNE statečně život a zachránil mne

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#19

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Já mám trošku jiný problém.Za studena nejde vytočit rejd,když se to párkrát protočí tak je to o.k. ale někdy se stane,že jde více ztuha.Kdo poradí???
Vzměnil jsem celou olejovou náplň(včetně oleje v pístnici - odpojení trubek a pak plný levý a plný pravý rejd). Našel jsem doma řídkou hydrauliku, která se dávala do houfnic "DANA" na vojně. Zlepšení asi o polovinu a během chvilky jde točit úplně bez problémů

GDPR_user

#20

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:ad cena - pokud je v servu předepsán olej atf (do automatu), tak litr stojí asi jako čtyřicet kilometrů jízdy autem :roll:
http://www.ekolube.cz

já jsem zaznamenal pouze dvě špatné funkce serva:
- různě velké posílení doleva a doprava (dá se nastavit)
- při otočení volantu se nejdřív musí větší silou přemoci jakási "zarážka", pak to funguje normálně. toto dělalo jen v zimě a studený
No právě ta druhá varianta je v mém případě.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#21 Servo 940

Příspěvek od Ondra. »

oživím téma. Občas hlavně zastudena cítím v rejdu (nemusí být plnej) jemný kopání do volantu, čím by to mohlo být?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“