Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Ondra. »

Mam problém, z ničeho nic mi přestal fungovat otáčkoměr a kontrolky Brzdový kapaliny, Ostřikovačů, Turba a dobíjení. Na drátech z otáčkoměru jsem zjistil, že při volnoběhu dávají cca 0,6V a v cca 3000 ot (jen hrubý odhad otáček) nějakých 1,5V, jsou to korektní hodnoty? Ručička se však ani nehne. Už si nepamatuju proti kterýmu pólu jsem to měřil.
A u těch 4 kontrolek jsem zjistil když odpojím slabej červenej drátek z alternátoru a připojím ho na zem tak se mi všechny ty nefunkční kontrolky rozsvítí. Kontroloval jsem kostřící hřeben u řidičovo i spolujezdcovo nohou a tam je všechno v pořádku, propískal jsem jednotlivý trasy na tišťáku a taky jsem nenašel žádnou zradu, kde by mohla být chyba? Altík?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Sergej »

Ondra. píše:Mam problém, z ničeho nic mi přestal fungovat otáčkoměr a kontrolky Brzdový kapaliny, Ostřikovačů, Turba a dobíjení. Na drátech z otáčkoměru jsem zjistil, že při volnoběhu dávají cca 0,6V a v cca 3000 ot (jen hrubý odhad otáček) nějakých 1,5V, jsou to korektní hodnoty? Ručička se však ani nehne. Už si nepamatuju proti kterýmu pólu jsem to měřil.
A u těch 4 kontrolek jsem zjistil když odpojím slabej červenej drátek z alternátoru a připojím ho na zem tak se mi všechny ty nefunkční kontrolky rozsvítí. Kontroloval jsem kostřící hřeben u řidičovo i spolujezdcovo nohou a tam je všechno v pořádku, propískal jsem jednotlivý trasy na tišťáku a taky jsem nenašel žádnou zradu, kde by mohla být chyba? Altík?
Pristrojovka zjavne nema napajanie. Ak sa ti rozsvietia kontrolky pri otoceni klucika do polohy II, tak je altik v poriadku. Napajanie ide cez 4 pinovy konektor pre rychlomer. Na 940 byva dokonca popisane, kde je co.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Ondra. »

no jo ale další kontrolky jako žhavení, abs, pásy mi fungují. :shock: + do přístrojovky by přece mělo jít z Klíčku a kontrolky se jen uzemňují ne?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od standa »

Problém je v altíku, přesněji v diodách, které krmí regulátor a u historických dehtů i otáčkoměr. Vlastně může být problém i v regulátoru, uhlících, komutátoru nebo rotorovém vinutí.
Naposledy upravil(a) standa dne 26 úno 2012 10:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#5 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Ondra. »

standa píše:Problém je v altíku, přesněji v diodách, které krmí regulátor a u historických dehtů i otáčkoměr.
díky stando a altík zároveň nedobíjí viď? :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od standa »

Ne nutně. Doplnil jsem svoji předchozí odpověď, takže nejlepší bude vyměnit celej altík - pokud máš náhradní v šopě, tak bych to dál nevyšetřoval.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Ondra. »

standa píše:Ne nutně. Doplnil jsem svoji předchozí odpověď, takže nejlepší bude vyměnit celej altík - pokud máš náhradní v šopě, tak bych to dál nevyšetřoval.
Stando lze provizorně použít slabší altík (55A) z D24 do D24TIC???
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#8 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Sarkasmic »

bez problému,jen bude mit delší čas dobití baterie,což má stejně vliv jen při častým startování a velmi krátkejch pojiždkach...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#9 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Ondra. »

díky všem hlavně standovi, nakonec to byly spotřebovaný uhlíky v regulátoru
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od standa »

Spotřebovaný uhlíky se většinou prozradí stále častějším poblikáváním kontrolky dobíjení... No hlavně že je to vyřešený :beer:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#11 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od peter cz »

Mam tu podobný problém, ale nejde pouze otáčkoměr (na volnoběh vůbec, při jízdě do 1000ot), jaký napětí bych měl naměřit na kontaktech pro otáčkoměr na altíku? Na W kontaktu je na volnoběh 6,8V
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od standa »

Napětí asi furt stejný, ale frekvence s otáčkama roste...
Altík určitě dobíjí?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#13 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od VanThomas »

Zhruba takový efekt umí udělat prokluzující řemen, ale to bys asi poznal, většinou je to docela slyšet :D
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#14 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od peter cz »

Konečně jsem se dostal znovu k měření, i když s altíkem problém nebyl, tak dává pouze 13,8V, to není žádná sláva což?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od standa »

13,8V je normální u horkého altíku, příp. chladného altíku zatíženého svícením, větrákem topení a dobíjením baterie. Pokud je to možné, tak změř napětí mezi výstupem altíku a jeho obalem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od peter cz »

To je stejný,
altík studenej a zapnutý světla
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#17 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Sarkasmic »

Nevím co na to ostatní,ale kluk co mi dělá altíky tvrdí že cokoliv nad 13.5 se dá považovat za stav v pořádku-pokud je to i pod zátěží. Už sem tu měl i dvě auta který dobíjely 13.6 s fungl novým kusem...

Ad otáčkoměr-při vyšších otáčkách už jde dobbře?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#18 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od peter cz »

Ne při vyšších otáčkách se zvedne max do 1000
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Problém s přístrojovkou Yazaki 940 D24TIC

Příspěvek od Sergej »

peter cz píše:Ne při vyšších otáčkách se zvedne max do 1000
Porucha elektroniky (ak nepreklzuje remen), vieme opravit.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“